شماره ۱۲۸۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
میز سیاست

واکنش دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی
به افشاگری‌های نماینده مجلس‌
تسنیم نوشت: دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی با صدور بیانیه‌ای نسبت به اتهام خلاف واقع یکی از نمایندگان مجلس به این مرجع تقلید واکنش نشان داد. در متن بیانیه دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی آمده است:
مدتى است خبرى سرتاپا دروغ به‌وسیله بدخواهان مرجعیت شیعه در بعضى از فضاهاى مجازى منتشر کرده‌اند که آقایى به نام مدلل، داماد حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازى است و او تاجر شکر و بدهکار مهم بانکى است، درحالی‌که معظم‌له نه چنین دامادى دارد و نه حتى این شخص را دیده است.
اخیرا یکى از نمایندگان مجلس شوراى اسلامى به نام آقاى محمود صادقى با عبارت «خوب است جناب ایشان درباره بدهی‌های کلان معوق جناب مدلل به بانک سرمایه هم توضیح بدهند» به این شایعه دامن زده و به‌نوعی این دروغ را در توییت خود نسبت به معظم‌له تکرار کرده است.
بدین‌وسیله اعلام مى‌دارد چنانچه جناب آقاى صادقى این موضوع را تکذیب و عذرخواهى کند، مشکلى نیست والا از طرق قضائى قابل‌ تعقیب است. خداوند به همگان توفیق عمل به وظایف الهى خود را بدهد.
کنایه عضو مجلس خبرگان
به رفتارهای احمدی‌نژاد
تا اسب فربه شود، سرکش شود
انتخاب نوشت: عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد اقدامات اخیر محمود احمدی‌نژاد گفت: در رابطه با ‌آن آقا، خیلی‌ها امروز یک نوع و آن روز به نوعی دیگر اعلام موضع می‌کردند. اگر آن روز اعتدال را رعایت می‌کردند، امروز این مسائل پیش نمی‌آمد. گفته‌اند، تا اسب فربه شود، سرکش شود. این نتیجه تندروی است. این را باید عبرت بگیریم.
آیت‌الله‌ هاشم‌زاده ‌هریسی، عضو مجلس خبرگان گفت: مرحوم آیت‌الله ‌هاشمی همه اتفاقات امروز حول احمدی‌نژاد را پیش‌بینی کرده بود و امروز دیگر نمی‌توان از ایشان که رفته، حلالیت طلبید.
آیت‌الله ‌هاشم‌زاده ‌هریسی در پاسخ به سوالی در مورد موضع اخیر آیت‌الله مصباح‌ یزدی در مورد احمدی‌نژاد اظهار داشت: در این رابطه من نمی‌توانم نظر بدهم، باید از خود شخص بپرسید چرا آن روز آن‌طور و چرا امروز این‌طور؟ من هیچ‌وقت درباره هیچ شخصی در رابطه با حرفی که زده، موضعگیری نمی‌کنم، برای این‌که می‌گویم سخن گفته و آزاد است.
وی یادآور شد: به صورت کلی برای جامعه و مسئولان می‌گویم. تندروی و رعایت نکردن اعتدال باعث بروز این مشکلات می‌شود و نهایتا انسان به تناقض مبتلا می‌شود. یعنی روزی در حد اعلا از فردی سخن می‌گویند و روزی دیگر، شرایط تغییر می‌کند. در حقیقت گاهی از این طرف بام می‌افتند و گاهی از طرف دیگر بام.
وی در پایان با اشاره به سخنان مرحوم آیت‌الله ‌هاشمی گفت: آیت‌الله ‌هاشمی همه اینها را پیش‌بینی کرد و رفت، مظلوم شد و رفت. فدا شد و رفت. الان هم نمی‌توان حلالیت گرفت.
غرویان: اگر احمدی‌نژاد
مصداق اصولگرایی است
ناطق‌نوری در مقابل این جریان است
عصر ایران نوشت: محسن غرویان، چهره سیاسی اصولگرا، درخصوص عملکرد دولت روحانی گفت: اصلاح‌طلبان باید شرایط روحانی را درک کنند. روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهوری این کشور در تصمیم‌گیری‌ها با توجه به مطالعات مقدماتی و مشاوره با متخصصان نزدیک به خود عمل می‌کنند و در این پروسه یک‌سری ملاحظات را نیز در نظر می‌گیرند.
محسن غرویان، استاد جامعه المصطفی گفت: باید به این موضوع نیز توجه کرد که طیف مقابل و جریان احمدی‌نژاد به چه روزی افتاده‌اند و چه واکنش‌هایی نسبت به آنها صورت می‌گیرد و همین موضوع در سبک و سنگین کردن جریان‌های سیاسی برای داشتن یک نگاه همه‌جانبه و کلی اهمیت دارد. نقدها به دولت را چندان منصفانه نمی‌بینم. من هنوز سیگنال و شواهدی نمی‌بینم که دال بر چرخیدن آقای روحانی از اصلاح‌طلبی به اصولگرایی باشد.
غرویان درخصوص شیخوخیت ناطق‌نوری در بین اصولگرایان هم گفت: اولا من اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را مفاهیم مبهمی می‌بینم مخصوصا وقتی که می‌خواهیم به صورت مصداقی صحبت کنیم این ابهام بیشتر می‌شود. اصلاح‌طلبی و اصولگرایی درحال حاضر مصداق مشخصی ندارد. برای مثال آقای ناطق‌نوری را نمی‌توانیم اصلاح‌طلب یا اصولگرا یا اعتدال‌گرا بدانیم. اگر احمدی‌نژاد مصداق اصولگرایی باشد قطعا آقای ناطق‌نوری در نقطه مقابل آن قرار می‌گیرد. پس اصولگرایی اگر به معنایی که این آقایان می‌گویند باشد ناطق‌نوری اصولگرا نیست.
تکذیب اهدای سکه به محمدرضا باهنر
از سوی احمدی‌نژاد
سایت خبر فوری نوشت: عضو ارشد جبهه پيروان خط امام و رهبري اهداي سكه به باهنر از سوي دولت دهم را تكذيب كرد.
محسن کوهکن عضو ارشد جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: اولین اقدامات خلاف قانونی که از سوی احمدی‎نژاد صورت گرفت با مخالفت اشخاص حقیقی و حقوقی در مجموعه اصولگرایان صورت گرفت از این‌رو کسی نمی‎تواند موضعگیری و روشنگری افرادی چون باهنر را فراموش کند.
عضو ارشد جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: این‌که در شرایط فعلی برخی دوستان می‎گویند اصولگرایان باید در این مقطع عذرخواهی کنند قطعا این صحبت‎ها شائبه جناحی دارد چرا که اگر قرار باشد مواضع یک جریان مورد بررسی قرار گیرد از این رو اگر یک مجموعه بیطرف مواضع و رویکردهای اشخاص حقوقی و حقیقی را درباره دولت‌های نهم و دهم جمع‎آوری و ارزیابی کند به خوبی متوجه نقدهای اصولگرایان به دولت گذشته خواهد شد لذا طرح مباحثی چون حمایت صرف اصولگرایان از احمدی‎نژاد پایه و اساسی ندارد.
وی درباره ماجرای سکه‎های دولت دهم به برخی از مقامات کشورمان ازجمله محمدرضا باهنر گفت: باهنر یک چهره سیاسی است که سابقه حضور در چندین دوره مجلس را داشته است از این‌رو طرح موضوعاتی چون اهدای سکه‎های طلا به وی از سوی احمدی‎نژادی‌‎ها بدون‌شک صحت نداشته و کسانی که باهنر را می‏شناسند با شنیدن این جمله تنها به یک لبخند اکتفا می‏کنند.
عضو ارشد جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به این‌که اظهارات برخی از چهره‏های سیاسی مبنی بر این‌که احمدی‎نژاد در دفتر باهنر رشد و پرورش پیدا کرده است صحت ندارد، گفت: واقعیت این است که در انتخابات مجلس هفتم و شورای شهر دوره دوم شورای هماهنگی نیروهای انقلاب با هدایت حجت‎الاسلام ناطق‌نوری شکل گرفت و برخی از طیف‎های اصولگرایان در این شورا فعال بودند و در آن‌جا احمدی‎نژاد به‌عنوان یک عضو معمولی شرکت می‎کرد.


تعداد بازدید :  735