شماره ۱۲۸۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
ویترین ایران

ثروتمندان۳ برابر فقرا وام می‌گیرند
فارس|  احمد میدری، معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از سیستم بانکی و این‌که چرا باید تنها ۱۲‌درصد از خانواده‌های ایرانی از تسهیلات نظام بانکی بهره‌مند شوند، گفت: دسترسی دهک‌های ثروتمند جامعه به تسهیلات سه برابر دهک‌های فقیر در کشور است.

دریافت آبونمان
 ثابت از مشترکان گاز لغو شد
مهر| بعد از کش و قوس‌های فراوان درخصوص دریافت آبونمان ثابت ماهانه برای مشترکان گاز طبیعی از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها، بالاخره دیوان عدالت اداری در بخشنامه‌ای، دریافت آبونمان را غیرقانونی اعلام کرده است. این درحالی است که بنا به اعلام دیوان عدالت اداری، سازمان هدفمندی یارانه‌ها بدون صراحت قانونی اقدام به صدور ابلاغیه‌ای به ادارات گاز استانی کرده است که براساس آن، ستونی به نام آبونمان ثابت، از مشترکان گاز طبیعی دریافت می‌شود.

بررسی قراردادهای فروش واردکنندگان خودرو در شورای رقابت
تسنیم| رضا شیوا رئیس شورای رقابت با بیان این‌که «به تمام واردکنندگان اعلام کرده‌ایم تا قراردادهای فروش خود را به شورا ارسال کنند»، گفت: متاسفانه در قالب قراردادهای نامعقول هزینه‌های سنگینی از خریداران دریافت می‌شود و در آخر هم کسی پاسخگوی تضییع حقوق مصرف‌کنندگان نیست.

توقف انتشار آگهی‌ پیش فروش «داتیس خودرو»
شاتا|  سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با صدور اطلاعیه‌ای ضرورت توقف انتشار آگهی‌های تبلیغاتی پیش فروش خودرو شرکت داتیس خودرو ایرانیان به‌عنوان نمایندگی خودروهای شرکت هیکو اسپورتیو (ولوو) را اعلام کرد.

دیوان عدالت اداری آزمون نفت را متوقف کند، آن را منتفی می‌کنیم
مهر| بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: اگر دیوان عدالت اداری آزمون استخدامی این وزارتخانه را متوقف کند، ما در کل، آزمون را منتفی می‌کنیم. او درباره اعتراض برخی فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به برگزاری آزمون استخدامی این وزارتخانه گفت: قرار بود تعدادی از دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان بدون این‌که در آزمون کتبی عمومی شرکت کنند، با انجام مصاحبه بر حسب نیاز این وزارتخانه استخدام شوند.او با تأکید بر این‌که ما هم می‌خواهیم همین کار را انجام دهیم و دانشجویان مطمئن باشند که به آنچه تعهد داده‌ایم و گفته ایم، عمل می‌کنیم، ادامه داد: خارج از این روند و با فشار نمی‌توانند کار خود را پیش ببرند.

اجرای دقیق نرخ سود
 در ۴۵۰۰ شعبه بانکی
ایلنا|  ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان این‌که بازرسی از ۴۵۰۰ شعبه بانکی در سراسر کشور، حکایت از اجرای دقیق نرخ سود بانکی مصوب دارد، گفت: درحال حاضر، ثبات بر بازار ارز حاکم است. او خاطرنشان کرد: در نتیجه اقدام‌های بانک مرکزی، نرخ تورم در سطوح تک‌رقمی پایدار ماند که مصداق آن در دستیابی به نرخ تورم متوسط ۹.۹‌درصد و نقطه‌به‌نقطه به ۹.۶‌درصد در آبان‌ماه‌ سال‌جاری است.


تعداد بازدید :  677