شماره ۱۲۸۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
اقتصاد مجازی

ممنوعیت ارسال پیامک تبلیغاتی توسط اپراتورها
تسنیم| محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از همراه اول، ایرانسل و رایتل خواسته شده تنها تبلیغات خدمات خود را برای مردم ارسال کنند. او افزود: در این خصوص از همراه اول، ایرانسل و رایتل خواسته شده تنها تبلیغات خدمات خود را برای مردم ارسال کنند زیرا ارسال پیامک تبلیغاتی از سوی اپراتورها در چارچوب قوانین نیست و تذکرات لازم در این خصوص به اپراتورها داده شده و در آینده نیز پیگیری خواهد شد.
جهرمی با تأکید بر شناسایی و رفع موانع از جلوی پای کسب و کارهای نوپا، گفت: عمده درخواست کسب و کارهای نوین رفع موانع فعالیت است و این قشر درخواست حمایتی ندارد. درحال حاضر این کسب و کارها با دو مشکل اساسی مواجه هستند که شامل نحوه ثبت - انحلال و همچنین سود نظام بانکی است که ضریب ریسک سرمایه‌گذاران برای کسب و کارهای نوپا را افزایش داده است.

به‌روزرسانی نقشه‌های گوگل
برای آیفون ایکس
فارس| همزمان با عرضه آیفون ایکس شرکت‌های مختلف برای به روزکردن تولیدات خود و سازگار کردن آنها با این گوشی محبوب در تلاش هستند. به گزارش اسین ایج، یکی از پرکاربردترین برنامه‌های موجود در هر گوشی برنامه‌های مسیریابی و نقشه‌خوان است و گوگل هم برای جلب‌نظر کاربران برنامه نقشه خود را به روز کرده است. این شرکت علاوه بر برنامه نقشه، برنامه گوگل هوم خود را نیز با آیفون ایکس سازگار کرده است. با توجه به بزرگی نمایشگر و نسبت صفحه متفاوت آیفون ایکس و همین‌طور حذف دکمه Home از آن ضروری است تغییراتی در تمامی برنامه‌های طراحی شده برای آیفون‌ها به وجود آید.با این به‌روزرسانی بخش‌های سیاه و برخی به هم ریختگی‌ها در برنامه نقشه گوگل برطرف شده و نسبت صفحات نقشه‌ها به درستی به نمایش درمی آید. گوگل مدتی قبل نسخه به روزشده‌ای از جیمیل را هم برای استفاده در آیفون ایکس در دسترس علاقه‌مندان قرار داد.


تعداد بازدید :  658