شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
آخرین وضع اکران «چند مترمکعب عشق» در ایران

کارگردان «چند مترمکعب عشق» درباره اکران این فیلم در ایران و فراهم آوردن مقدمات حضور آن به‌عنوان نماینده سینمای افغانستان در مراسم آکادمی اسکار سخن گفت. جمشيد محمودي (كارگردان فيلم) كه براي اين فيلم در بخش نگاه نو، سي‌ودومين جشنواره فيلم فجر توانست جوايزي را در بخش كارگرداني و بهترين فيلم دريافت كند، در گفت‌وگو با ایسنا‌ درباره آخرین وضع اکران فیلم سینمایی «چند مترمکعب عشق» که به پخش حوزه هنری سپرده شده است‌، بیان کرد:  «ما تمام کارهای مربوط به اکران را انجام داده‌ایم و حتی تمام مواد تبلیغاتی فیلم کاملا آماده است اما هنوز نمی‌توانم تاریخ دقیقی برای اکران «چند مترمکعب عشق» بگویم. از ابتدا هم با دوستان در پخش حوزه هنری برای اکران فیلم در فصل پاییز صحبت کرده بودیم. در حال حاضر ماه‌مهر که تمام شده و امیدمان به اواسط آبان و آذرماه است، اکنون در حال مذاکره هستیم تا تصمیم نهایی گرفته شود و به تاریخ قطعی برسیم.
کارگردان «چند مترمکعب عشق» درباره فراهم‌سازی مقدمات تبلیغاتی حضور این فیلم به‌عنوان نماینده سینمای افغانستان در مراسم آکادمی اسکار گفت: «پخش بین‌المللی فیلم برعهده خانم میرشب در فرانسه است و ایشان در حال مذاکره با پخش‌کنندگان آمریکایی هستند تا بتوانند بهترین پخش‌کننده را برای این فیلم انتخاب کرده و به تدريج مقدمات آن را فراهم كنيم. ما نیز در حال حاضر در فستیوال‌های پیش‌رو شرکت خواهیم کرد و در این راستا، 20روز دیگر در جشنواره گوای هند و پس از آن در جشنواره فیلم توکیو حضور پیدا خواهیم کرد.»
«چند مترمکعب عشق» به تهیه‌کنندگی نوید محمودی،‌ در جشنواره سی‌و‌دوم فیلم فجر هم حضور داشت که در آن جایزه عنوان بهترین فیلم بخش نگاه نو و سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت کرد.


تعداد بازدید :  159