شماره ۱۲۸۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
گروه مرگ مجازی!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي/طنزنویس

[email protected]

این روزها وارد هر مکانی می‌شوی، قرعه‌کشی جام‌جهانی فوتبال نقل محفل است و به اجبار همه جوک‌هایی که در مورد قرارگرفتن ما در گروه مرگ ساخته شده را می‌شنوی. یک نفر نیست به دوستان بگوید، ما اصلا در گروه مرگ به دنیا آمده‌ایم. در خاورمیانه زیستن و همسایگی با عراق و عربستان و امارات و ترکیه و... و مواجهه با طالبان و القاعده و داعش و... نباید ما را از هیچ گروه مرگ دیگری بترساند. مرگ‌تر از اینها که نام بردم، داریم؟ هرچند تازگی همه چیز عوض شده و اون جبروت و هیبت سابق وجود ندارد. در این روزها که همه چیز شرتی پرتی است، حتی گروه مرگ‌مان هم مجازی شده. خودتان را به کوچه علی چپ نزنید و نگویید گروه مرگ مجازی دیگر چه صیغه‌ای است؟ همه ما این روزها حداقل در یک گروه مرگ تلگرامی عضو هستیم. گروه مرگ همان گروهی است که صبح به صبح دایی‌جان رأس ساعت هفت با ارسال عکس یک مجمر صبحانه شامل نان و کره محلی، زیرش می‌نویسد، امروز زیباست. به زیبایی‌ها بخند. بعد شما یادتان می‌افتد سررسید وام‌تان رسیده و صاحبخانه هم زنگ زده که اجاره‌بها را بالا ببرد و دلار هم رسیده به مرز 4200 تومان و شرایط زندگی در یمن هم به وضع بحرانی رسیده و دو پلنگ دیگر هم توسط شکارچیان از خدا بی‌خبر کشته شده‌اند و «ازبرعلی خواجوی» یا همان دهقان فداکار هم فوت کرده و... اما عوضش عمه‌جان‌تان در گروه عکس یک دسته گل می‌فرستد و از قول دکارت می‌نویسد؛ «آری آری زندگی زیباست. زندگی آتشگهی دیرنده پابرجاست...»
حتما شما هم مثل من گاهی سر این دو راهی قرار گرفته‌اید. ماندن و تحمل اجباری گل‌واژه‌هایی که در گروه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود یا ترک گروه. البته هم من و هم شما می‌دانیم در صورت ترک گروه بالاخره بر اثر فشار مادر و خواهر و برادر و... به گروه برمی‌گردیم و به همه می‌گوییم هیچی نشده بود و فقط دستم خورده بود و لفت داده بودم!
این‌طور اقبالی داریم. حالا نمی‌دانم چرا بی‌دلیل یاد این لطیفه افتادم. خری را گفتند، احوالت چگونه است؟ گفت: خوراکم کم اما کارم زیاد است. ولی راضی‌ام. گفتند؛ با عرض معذرت، حقا که خری!
بلانسبت شما، بنده هم باید اعتراف کنم از عضویت در بسیاری از این گروه‌ها راضی‌ام یا حتی اگر بخواهم صادق‌تر باشم، به شما خواهم گفت، اصلا از قرارگرفتن در گروه مرگ جغرافیایی‌ام هم راضی‌ام. بنابراین دیگر ما را از اسپانیا و پرتغال نترسانید.
نامه وارده: سلام. مربی کبدی تیم بانوان تایلند هستم. بنده تازه فهمیدم همه گروه‌بندی‌های قبل از این دوره مسابقات کبدی سوءتفاهم بوده. البته راضی‌ام!
استوری اینستاگرام ورژن جدید لیونل مسی (رضا پرستش سابق): اسب اصیل هیچ‌گاه به دیگر اسب‌ها در طی مسابقه نگاه نمی‌کند بلکه تمام توجه خود را روی سریع‌تر دویدن معطوف می‌کند.
علیرضا کریمی: برو بابا حال نداری. قرعه‌ات تو گروه مرگ هم که افتاده باشه، فقط باید به گروه مقابل نگاه کنی که کی میاد بالا. مراکش که هیچ، لازم باشه به مالدیو هم باید ببازی!

 


تعداد بازدید :  1133