شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

پخش سريال «دولت مخفي» از امشب از شبكه دو سيما آغاز مي‌شود. اين سريال با حضور دو كارگردان (حسين برزيده و راما قويدل) ساخته شده و در آن پژمان بازغی، لاله اسکندری، کاوه خداشناس، مریم بوبانی، سام درخشانی و علی اوسیوند بازي مي‌كنند.

فیلم‌سینمایی «برف» آخرین ساخته مهدی رحمانی در ادامه موفقیت‌های بین‌المللی خود راهی جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور شد.

«آوای مهر» استاد حسین علیزاده پس از سال‌ها دوباره از سوی موسسه فرهنگی- هنری «ماهور» منتشر شد. «آوای مهر» آلبومی از نوازنده و آهنگساز بنام موسیقی ایران است که در قالب کاست در ‌سال ۱۳۷۰ پخش شد.

کتاب «۳۶۵ آزمایش علمی درباره ستاره‌شناسی، زیست‌شناسی...» با ترجمه «مهرداد عرفانیان» برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر و روانه بازار نشر شد.

تصویربرداری فیلم «شاهزاده و گدا»
به تهیه‌‌کنندگی علی بهادر و کارگردانی رسول محمدی جمعه 16آبان‌ماه در روستایی اطراف شهر فشم به پایان رسید.

علی ملاقلی‌پور کارگردان فیلم «قندون جهیزیه» از پایان تدوین اولیه این فیلم‌سینمایی خبر داد و گفت: پس از پایان تدوین اولیه «قندون جهیزیه» توسط مهدی سعدی، ساخت موسیقی برای این فیلم‌سینمایی به‌زودی آغاز می‌شود.

تدوین فیلم‌سینمایی «جاده شهریار» به نویسندگی و کارگردانی وحید قاضی‌میرسعید آغاز شد.

کوین اسپیسی قرار است در فیلمی که مایکل شنون در آن ایفاگر نقش الویس پریسلی است، نقش‌آفرینی در نقش نیکسون رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا را عهده‌دار شود.

زهرا عاملي، شاعر و ترانه‌سرای موسیقی پاپ ایران به مسئولان دفتر موسیقی وزارت ارشاد پیشنهاد داد تا به منظور جلوگیری از شائبه‌های موجود مبنی بر کپی‌برداری محتوای آثار تولید شده توسط شاعران و ترانه‌سرایان، بانک اطلاعاتی برای ثبت ترانه‌ها تشکیل شود.

آرش سنجابی از طی مراحل ساخت مستند‌هایی درباره‌ هوشنگ ابتهاج، سیمین بهبهانی، یدالله رویایی، عباس کیارستمی و محمد یعقوبی خبر داد.

اولين عكس‌هاي حضور مجيد صالحي در سريال «ابله» کمال تبریزی منتشر شد. او در اين سريال كمدي با گريم متفاوتي ظاهر شده است.

کتاب «20تمام» با موضوع زندگی 10تن از فرماندهان و سرداران استان مازندران در دفاع مقدس منتشر شد.

دیوید فونکینو، از نامزدهای نهایی جایزه «گنکور» امسال، موفق شد «رنودو» را که یکی از مهم‌ترین جایزه‌های ادبیات فرانسه به حساب می‌آید با رمان «شارلوت» از آن خود کند.

جاشوا فریس، نویسنده نامزد جایزه بوکر موفق شد جایزه 30‌هزار پوندی «دیلن توماس» را برای نگارش کتاب «قیام دوباره در وقت مناسب» به خود اختصاص دهد.

داستانی که «جان اشتاین بک» در جریان جنگ جهانی دوم برای برنامه رادیویی «اورسون ولز» خالق فیلم‌سینمایی ماندگار «همشهری کین» نوشت، پس از 70‌سال پیدا و منتشر شد.

الیور استون کارگردان اسکاری فیلم‌هایی چون «وال استریت» و «JFK» اخیرا به شهر مسکو سفر کرده و قصد دارد فیلم مستندی را درباره روابط ولادیمیر پوتین، سیاستمدار روس با «فیدل کاسترو»، رهبر سابق کوبا کارگردانی کند.

 


تعداد بازدید :  174