شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
شركت آسان ساز خودرو اولين و تنها ارائه دهنده ضمانتنامه بانكي به مشتريان حقيقي و حقوقي
كمترين ميزان سود دريافتي وانتقال قطعي سند خودرو

مصاحبه با « غلامرضا حسنوندي »  مدير عامل شركت آسان ساز خودرو

در چند سال اخير با ورود انواع و اقسام خودروهاي خارجي به داخل كشور و استقبال روز افزون مردم، شركت هاي ارائه دهنده خدمات و فروش اين قبيل خودروها نيز روز به روز بر تعدادشان افزوده شد. انواع و اقسام برندهاي معتبر و شناخته شده، به همراه موجي از تبليغات متنوع در زمينه شرايط واگذاري و فروش اقساطي خودرو توسط شركت هاي مختلف باعث شده تا دوستداران و علاقه‌مندان به استفاده از خودروهاي خارجي كه تعدادشان
روز به روز در حال افزايش است، بيش از پيش در اين بازار پر زرق و برق سردرگم شوند. ولي در اين ميان هستند شركت‌هايی كه با سابقه درخشان همواره مورد اقبال و توجه مشتريان هستند.
شركت آسان‌ساز خودرو با سابقه طولاني در اين زمينه، پيشرو در ارائه بهترين شرايط فروش اقساطي خودروهاي خارجي است. شرايطي كه برخي از آن‌ها براي اولين بار در بازار فروش خودرو ارائه مي‌شود. در ادامه مصاحبه « شهروند» با غلامرضا حسنوندي مدير عامل شركت آسان ساز خودرو را مي‌خوانيد.

 شركت از چه زماني فعاليتش را آغاز كرد؟
شركت آسان ساز خودرو رسما از سال 1384  فعاليتش را در زمينه فروش اقساطي خودرو آغاز كرد. در ابتدا شركت فقط به ارگان ها و سازمان‌هاي دولتي و رسمي خدمات واگذاري خودرو داخلي با شرايط مناسب به صورت اقساط را انجام مي‌داد كه به تاييد مشتريان سابقه خوبي در اين زمينه به دست آورد. تا جايي كه بعد از مدتي ميزان واگذاری خودور از طرف شركت به مشتريان به بيش از 2 هزار دستگاه رسيد. ضمانت هاي معتبر دستگاه ها و موسسات باعث مي‌شد شركت بدون نگراني از برگشت سرمايه، بتواند در بعضي از شرايط خاص ميزان اقساط را تا 5 سال هم افزايش دهد.

 چگونه توانستيد از شرايط آشفته اقتصادي چند سال گذشته به سلامت عبور كنيد؟
يكي از دلايل موفقيت شركت كاهش نرخ سود نسبت به ساير رقبا بوده است. ما همواره سعي كرده ايم تا بهترين شرايط را براي مشتريان فراهم كنيم. ميزان سود دريافتي در برخي از مواقع تا 10 درصد نسبت به ساير رقبا كمتر است. همين مسئله باعث شده مشتريان استقبال خوبي داشته باشند. شرايط اقتصادي چند سال اخيردر كشور تاثيراتي روي عملكرد ما داشت. ولي شركت آسان ساز خودرو سعي داشته همواره خود را با افت و خيز هاي موجود در بازار تنظيم كند و همواره بهترين شرايط را براي واگذاري خودرو به صورت اقساط به مشتريان معرفي كند.

  چه شد در زمره واردكنندگان خودرو قرار گرفتيد؟
با توجه به اساسنامه شركت و نياز بازار، شركت آسان ساز خودرو واردات خودروهاي خارجي را در برنامه كاري خود قرار داد. از اوایل سال 86 شركت واردات خودروی خارجی را آغاز كرد. اما افزايش ناگهاني قيمت ها در اواخر دهه 80 مشكلاتي را براي ما به همراه داشت كه باعث شد كمي محتاط‌تر حركت كنيم.

  با توجه به شرايط فعلي بازار، تعامل شركت با مشتريان چگونه است؟
در دو سال گذشته با بهبود نسبي شرايط اقتصادي و بازار، شركت آسان ساز خودور با جديت و قدرت، واردات خودروهايي خارجي را ادامه داده است.در حال حاضر هم با شركت ها و موسسات متعددي نظير سازمان نظام پزشكي، شركت مپنا، شركت هاي تابعه وزارت نيرو، مخابرات استان البرز و تهران ، راه آهن جمهوري اسلامي و چندين و چند ارگان ديگر همكاري داريم. همچنين با رويكرد جديد مديران شركت ، همكاري ما با اشخاص حقيقي نيز آغاز شد.
  دليل موفقيت شركت آسان ساز خودرو با توجه به حضور انبوهي از شركت هاي مشابه را در چه مي‌دانيد؟
دو عامل اصلي موفقيت شركت آسان ساز خودرو، يكي ارائه خدمات بهتر و كامل تر نسبت به ساير رقباست كه اين مهم نتيجه مانيتور كردن دقيق ساير فعالان در اين حوزه است. عامل مهم ديگر رفع دغدغه و نگراني مشتريان است. به اين معني كه خريداران خودرو همواره نگران سرمايه‌اي هستند كه به صورت وديعه در اختيار شركت قرار
مي‌دهند ما با احترام به اين نگراني بحق مشتريان، سعي كرديم كه اين مشكل را به بهترين نحو ممكن برطرف كنيم. اعتماد مشتري به شركت مهمترين عامل موفقيت ما است. به همين منظور ما توانستيم براي اولين بار در ايران ضمانتنامه معادل ارزش ريالي وديعه به مشتريان حقيقي و حقوقي خود ارائه دهيم. شركت آسان ساز خودرو تنها شركتي است، كه در كشور در ازاي دريافت وديعه اوليه به مشتريان خود ضمانتنامه
 معتبر بانكي ارائه مي‌دهد. اين ضمانتنامه در واقع باعث خواهد شد   نگراني مشتري تا تحویل خودرو كاملا برطرف شود و حتي اگر مشتري به هر دليل از ادامه همكاري و دريافت خودرو منصرف شد، مي‌تواند بدون مراجعه به شركت، با همراه داشتن ضمانتنامه به بانك مراجعه و پول خود را دريافت كند. مدت زمان تحويل خودرو هم يكي ديگر از نگراني هاي مشتريان است كه با توجه به شرايط ديگر رقباي خود در كمترين زمان ممكن ، نهايتا 2 ماهه خودرو را به مشتري تحويل مي‌دهيم. البته در شرايط ويژه اين مدت زمان به 30 روز هم كاهش پيدا مي‌كند.
  ميزان سود دريافتي، مبلغ وديعه اوليه و انتقال سند يكي از دغدغه هاي اصلي مردم در مواجهه با شركت هاي فروش اقساطي خودرو است. شركت آسان ساز خودرو چه شرايطي را براي كاهش نگراني مشتريانش دارد ؟
ميزان سود دريافتي شركت  به صورت فرمولي ساده و قابل محاسبه براي همه در دسترس مشتريان است، به طوري كه ما همواره از تمام مشتريان مي‌خواهيم كه خودشان شخصا با استفاده از اين فرمول به محاسبه ميزان اقساط خود اقدام كنند. سود دريافتي شركت بين 18 تا 20 درصد با توجه به شرايط ، نوع خودرو و بازار متغيير است. ميزان وديعه دريافتي نيز 50 درصد مبلغ كل خودرو است كه در بعضي از شرايط اين ميزان به 40 درصد نيز كاهش پيدا مي‌كند. اقساط بلند مدت 48 ماهه كه در بعضي از مواقع به 60 ماه هم افزايش پيدا مي‌كند، يكي ديگر از جذابيت‌هاي شركت آسان ساز خودرو براي مشتريان است كه توانسته اين شركت را نسبت به ساير شركت‌هاي مشابه متمايز كند. تنظيم سند مالكيت خودرو و انتقال قطعي آن به مشتري يكي ديگر از شرايطي است كه ما براي  افزايش اعتماد مشتري در نظر گرفته ايم كه اين كار نيز در كمترين زمان و پس از طي شدن مراحل شماره‌گذاري و تشريفات اداري و با داشتن تنها يك ضامن معتبر قابل انجام است. البته براي آن دسته از افرادي كه نتوانند ضامن معتبري را به شركت معرفي كنند نيز انتقال سند صورت مي‌گيرد ولي تا زمان تسويه كامل سند خودرو در رهن شركت خواهد بود.


تعداد بازدید :  170