شماره ۱۲۸۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
استقلال- سپاهان؛ دوئل آلمانی- کروات
پایان نیم‌فصل بدون استرس

شهروند| نیم‌فصل لیگ برتر فوتبال امروز و فردا برگزار می‌شود. در مهمترین دیدارهای این هفته پرسپولیس میهمان سپیدرود رشت است و استقلال هم در ورزشگاه آزادی با سپاهان دیدار می‌کند. بعد از پایان مسابقات بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر تا دی‌ماه تعطیل می‌شود تا بازی‌های جام حذفی پیگیری شود.
جشن قهرمانی کنار دریا
یکی از عجیب‌ترین اتفاقات نیم‌فصل اول لیگ برتر، افت تمام تیم‌های مدعی قهرمانی به جز پرسپولیس است. ضعف تیم‌های دیگر کمک زیادی به پرسپولیس کرد تا قرمزها در فاصله یک هفته مانده تا پایان نیم‌فصل قهرمان شوند. پرسپولیس هفته گذشته در تقابل با ذوب‌آهن که به نظر می‌رسید دیداری دشوار باشد، پیروزی پرگل و آسانی را کسب کرد تا اغلب کارشناسان فوتبال از قهرمانی دوباره این تیم حرف بزنند. البته برانکو به خوبی می‌داند نباید به بازیکنانش اجازه دهد در باد غرور قهرمانی زود هنگام نیم‌فصل بخوابند. پرسپولیسی‌ها فردا دیداری دشوار در زمین چمن مصنوعی رشت دارند. قرمزها می‌دانند جدی‌ترین رقیب آنها زمین چمن مصنوعی است که حتی امکان دارد منجر به مصدومیت احتمالی بازیکنان مهم این تیم شود. به همین دلیل احتمال می‌رود برانکو از بازی‌دادن به ستاره‌های خود خصوصا آنهایی که مصدومیتی کهنه دارند، خودداری کند. اگرچه پیروزی در رشت به افزایش امتیاز پرسپولیس با رقبا کمک می‌کند اما ممکن است برانکو محتاطانه تصمیم بگیرد و با تمام نیرو در این میدان حضور پیدا نکند. به‌ویژه این‌که سپیدرود نشان داده تیم خطرناکی نیست و از همین حالا یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ دسته اول است.
تقابل جالب کرانچار و شفر
اگرچه حضور وینفرد شفر روی نیمکت این تیم تا حدودی استقلالی‌ها را امیدوار کرده اما هنوز مشکلات فنی این تیم پابرجا هستند. تساوی‌های بدون گل که این روزها به پرتکرارترین نتیجه تبدیل شده‌اند، نشان می‌دهند که چقدر استقلال در امر گلزنی مشکل دارد. خود شفر هم با اعتراف به این موضوع در روزهای اخیر تمریناتی مخصوص برای مهاجمان تیمش درنظر گرفته تا بلکه استقلال بتواند راهی به دروازه حریفان پیدا کند. این تیم فردا در دیداری که همیشه حساس و مهم بوده، میزبان سپاهان است. سپاهانی که این روزها نتایجی ضعیف با کرانچار می‌گیرد، اگرچه تیمی قدرتمند و ترسناک نیست اما نباید دست‌کم گرفته شود. بعید نیست در صورتی که سپاهان مقابل استقلال هم نتیجه نگیرد، در نیم‌فصل تغییراتی روی نیمکت این تیم رخ دهد. با این شرایط استقلال و سپاهان هر دو به پیروزی در این دیدار نیاز دارند و حتما برای آن تلاش زیادی خواهند کرد. قطعا تفکرات کرانچار کروات و شفر آلمانی می‌تواند این دیدار را جذاب‌تر از همیشه کند.
سه‌شنبه 14 آذر: پارس‌جنوبی جم- سیاه‌جامگان (ساعت16:30)/ استقلال خوزستان- صنعت نفت (ساعت:15:30)/ سایپا- پیکان (ساعت15:00)
چهارشنبه 15 آذر: ذوب‌آهن- نفت(ساعت ۱۵: ۱۵)/ سپیدرود- پرسپولیس (ساعت15:00)/ تراکتورسازی- فولاد (ساعت15:00)/ پدیده- گسترش (ساعت15:45)/ استقلال- سپاهان (ساعت17:30)

 


تعداد بازدید :  822