شماره ۱۲۸۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
میز خبر

رئیس سازمان بهزیستی: لایحه حمایت از حقوق معلولان هفته آینده به مجلس می‌رود
ایسنا|  رئیس سازمان بهزیستی با بیان این‌که لایحه حمایت از حقوق معلولان در دستور کار قرار دارد، از ارسال این لایحه در هفته آینده به مجلس خبر داد.
انوشیروان محسنی‌بندپی با بیان این‌که اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در دستور کار قرار دارد، گفت: «این طرح به صورت پایلوت در مازندران آغاز شده است.»
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که لایحه حمایت از حقوق معلولان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: «این لایحه هفته آینده به مجلس می‌رود، امیدواریم هرچه سریع‌تر از سوی مجلس بررسی شود.»
محسنی‌بندپی گفت: «تاکنون ۸۰‌درصد غربالگری شنوایی و ۸۵‌درصد غربالگری تنبلی چشم در مازندران اجرایی شده و غربالگری ژنتیک نیز در برنامه ششم توسعه اجباری است. بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت‌های اجتماعی به‌عنوان یک راهبرد در سازمان بهزیستی در دستور کار قرار دارد و سازمان‌های مردم‌نهاد یار و مددکار بهزیستی محسوب می‌شوند.»

۴۸ نفر به آمار جانباختگان زلزله کرمانشاه اضافه شد
تعداد تلفات زلزله کرمانشاه  ۵۶۹ نفر

شهروند|  آمار جانباختگان زلزله استان کرمانشاه امروز به ۵۶۹نفر رسید. براساس اعلام سازمان پزشکی قانونی آمار تلفات زلزله استان کرمانشاه به 569نفر رسید که همچنان یک‌نفر مجهول‌الهویه است. 48نفر تا امروز دوشنبه 13 آذر 96 به آمار تلفات زلزله استان کرمانشاه اضافه شده است که با شناسایی و معرفی ۴۸ جسد دیگر از متوفیان زلزله کرمانشاه، تعداد اجساد این حادثه به ۵۶۹نفر افزایش یافت. از ۵۶۹نفر تلفات حادثه زلزله، ۱۰۹نفر توسط کمیته تجسس اجساد به پزشکی قانونی معرفی شدند.
این جانباختگان به تفکیک برای شهرها سرپل ذهاب ۵۰۸ (یک‌نفر مجهول‌الهویه)، شهرستان کرند (دالاهو) ۱۹نفر، شهرستان قصر‌شیرین ۱۶نفر، شهرستان ثلاث باباجانی ۲۳نفر، شهرستان اسلام‌آباد یک‌نفر، کرمانشاه یک‌نفر و یک‌نفر شهر نامشخص بودند.


تعداد بازدید :  754