شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
پرسه در بازار

میوه ارزان شد
علی امامی، معاون اتحادیه بارفروشان از کاهش 10‌درصدی قیمت میوه خبر داد و گفت: به دنبال کاهش تقاضا برای خرید میوه و فراوانی تولید قیمت انواع میوه‌جات در بازار 10‌درصد کاهش داشت. امامی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و برگزار نشدن مجالس جشن اعلام کرد: تقاضای میوه به کمترین میزان خود در ‌سال رسیده است درعین‌حال میزان تولید میوه کافی است و کمبودی در بازار وجود ندارد.  

کاهش 2‌میلیون تومانی قیمت پراید
غلامحسین قاسمیان، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران از کاهش خرید و فروش خودرو در ماه محرم و تشدید رکود در این بازار خبر داد و گفت: در شرایطی که دولت اعلام می‌کند در ‌سال‌جاری میزان تولید خودرو افزایش داشته و منجر به رشد 6.4‌درصدی اقتصاد کشور شده است بازار همچنان شرایط رکودی را تجربه می‌کند که این رکود در ماه محرم دو چندان شده است. به گفته قاسمیان این درحالی است که فروش بعضی انواع خودرو مانند تندر ۹۰ و دنا نیز به دلیل تعیین نشدن نرخ رسمی بسیار محدود است. درحال حاضر نرخ پژو ۴۰۵ جی‌ال ایکس ۲۸‌میلیون تومان، پژو پارس ‌سال ۳۴‌میلیون و ۸۰۰‌هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ 2 ۳۴‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان و پژو ۲۰۶ تیپ 5 ۳۶‌میلیون و ۴۰۰‌هزار تومان است.

تعداد بازرسان برای نظارت بر بازار ناچیز است
علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران مجموع بازرسان بازار را‌ هزار و 860 نفر دانست و اعلام کرد: دولت با این تعداد بازرس نمی‌تواند نظارت کافی بر بازار داشته باشد،  بنابراین اتاق اصناف ایران پیشنهاد واگذاری نظارت بر بازار و ساماندهی آن را به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داده است. او در ادامه گفت: اصناف از واگذاری امور ساماندهی بازار به شرط فراهم شدن زیرساخت‌ها استقبال می‌کند. درحال حاضر اصناف برای تنظیم بازار از نظر حقوقی دچار چالش‌هایی هستند به‌عنوان مثال در بحث تأمین حقوق بازرسی در اصناف با مشکل مواجه هستیم و قانون تبصره 7 ماده 72 قانون نظام صنفی در بحث گرفتن جرایم بخشی از آن را به اصناف، بخشی را به دولت و بخشی دیگر را به تعزیرات حکومتی سپرده است.


تعداد بازدید :  221