شماره ۱۲۸۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
ویترین ایران

بدهی مالیات بر درآمد مودیان زلزله‌زده کرمانشاه بخشیده شد
ایرنا| رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران، بدهی مالیات بر درآمد مودیانی که در اثر زلزله کرمانشاه بیش از 50‌درصد اموال آنان از بین رفته است، بخشیده شد.سید کامل تقوی نژاد توضیح داد: مودیان مالیاتی مناطق زلزله‌زده می‌توانند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی تا 6ماه پس از تاریخ وقوع حادثه، درخواست خود مبنی بر استفاده از تسهیلات مالیاتی را به اداره امور مالیاتی تسلیم کنند.

رشد 01/2 رقمی فرزندآوری
ایرنا| میزان باروری کل ایران بر پایه نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ‌سال ١٣٩٥، ٢,٠١ فرزند محاسبه شد؛ درحالی‌که این میزان در سرشماری پیشین (1390) ١،٨ فرزند بود. میزان باروری کل ایران برای نقاط شهری کمتر از سطح جانشینی و برابر ١،٨٦ فرزند و در نقاط روستایی بالاتر از سطح جانشینی و برابر ٢،٤٨ فرزند به دست آمد. کمترین میزان باروری کل مربوط به استان گیلان با رقم ١،٣٨ و حداکثر آن مربوط به استان سیستان‌وبلوچستان با مقدار ٣،٩٦ فرزند بود. این شاخص برای استان تهران ١،٥٦ فرزند محاسبه شد. بیشترین افزایش در باروری ویژه سنی ٣٥-٣٩ساله زنان شهری صورت گرفت. در نقاط روستایی، بیشترین افزایش باروری در گروه سنی ١٥-١٩ساله دیده شد.

بازار ۴۰۰‌میلیون نفری
برای صنعت چاپ
شهروند| بابک عابدینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ گفت: ورود آخرین دستاوردهای تکنولوژی به کشور می‌تواند صنعت چاپ ایران را در بازار ۴۰۰‌میلیون نفری خود و همسایگانش به ‌هاب منطقه‌ تبدیل کند. همچنین ایرج استاد علینقی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران گفت: صنعت چاپ و بسته‌بندی در سال‌های اخیر از رونق مناسبی برخوردار است و همین مسأله موجب شده نمایشگاه‌های دیگری با همین نام برگزار شود و درخواست ما از آنها این است که در نمایشگاه‌های بیست‌و‌چهارم به ما بپیوندند. گفتنی است، بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی از ۲۲ تا ۲۵ آذرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

اعضای نظام مهندسی
از اظهارنظر درباره زلزله منع شدند
مهر| معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور دستور ممنوعیت اظهارنظر همه اعضای استانی این سازمان درباره زلزله استان کرمانشاه را صادر کرد.حامد مظاهریان در این نامه خواستار تشکیل کارگروه ویژه‌ای از کارشناسان خبره، دارای صلاحیت حرفه‌ای و پایه یک ارشد طراحی از میان اعضای نظام مهندسی ساختمان شده تا به ارزیابی خسارات وارده به ساختمان‌ها در پی زلزله اخیر بپردازند.

اختصاص ۶۰۰‌میلیارد تومان
از صندوق توسعه ملی برای کرمانشاه
با تصویب دولت مقرر شد که 6‌هزار ‌میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد اشتغال به موضوع جبران خسارت واحدهای صنعتی و کشاورزی زلزله کرمانشاه اختصاص یافت.

 


تعداد بازدید :  275