شماره ۱۲۸۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
ویترین جهان

احتمال سقوط طلا
به کمتر از ۱۲۷۰ دلار
ایسنا| در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال‌استریت نسبت به روند حرکت قیمت طلا برای نخستین‌بار از اواخر اکتبر بدبین شدند، درحالی‌که اکثر سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری خوشبین بودند. باب‌هابرکورن، کارشناس ارشد کالا در شرکت «آر جی او فیوچرز» انتظار دارد طلا تحت فشار بماند. رابین بیهار، تحلیلگر فلزات در بانک «سوسیته جنرال» نظر مشابهی داشت و اظهار کرد: افزایش قریب الوقوع نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا طلا را تحت فشار نزولی قرار می‌دهد.کن موریسون، دبیر نشریه «مورسیون در بازارها» نیز پیش‌بینی کرد: طلا ممکن است به پایین ۱۲۷۰ دلار سقوط کند.

گزارش فلین بازارها را به هم ریخت
مهر| شهادت احتمالی مایکل فلین مبنی بر این‌که توسط ترامپ به او دستور داده شده با مقامات روس تماس برقرار کند، موجب شد روبل روسیه در برابر دلار آمریکا، افت کند. در پایان معاملات روز جمعه روبل روسیه بیش از ۱.۱‌درصد در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.  همچنین پس از انتشار این گزارش، مبنی بر این‌که مایکل فلین از ترامپ دستور گرفته بود تا با مقامات روسیه مذاکره کند، سرمایه‌گذاران به ماجراجویی افتادند و سهام در مقادیر پایین‌تری بسته شد. میانگین صنعتی داوجونز به یکباره ۳۵۰.۴۵ واحد سقوط کرد و در پایان روز ۴۰.۷۶ واحد پایین‌تر و در ۲۴۲۳۱.۵۹ واحد بسته شد.

انتقاد برنده نوبل اقتصاد
به انگلیس و آمریکا
مهر| اقتصاددان برنده جایزه نوبل،
جوزف استیگلیتز می‌گوید مذاکرات تجاری انگلیس با رئیس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، وقت تلف کردن است. استیگلیتز در مصاحبه‌ای گفت که انگلستان نمی‌تواند به قرارداد بستن با ترامپ دل خوش کند. او گفت: من معتقدم آغاز مذاکرات با او وقت تلف کردن است. اگر شما به آن‌چه که او در مذاکرات نفتا به‌عنوان مواضع تجاری آمریکا دنبال می‌کند بنگرید، احساس خواهید کرد که مذاکره با او، تا چه حد وقت تلف کردن است.


تعداد بازدید :  229