شماره ۱۲۸۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
خبر

نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی یک سند بین‌المللی است
ایسنا|  عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی باید به‌عنوان یک سند بین‌المللی مورد اهمیت قرار گیرد. حجت‌الاسلام رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره تأثیر نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی در شناخت اسلام واقعی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به دلیل اشرافی که بر مسائل بین‌المللی و دنیای اسلام دارند، معمولا در فرصت‌های مناسب یا فرصت‌های ضروری بیاناتی دارند که باید به آن بیانات با دید ویژه نگاه کنیم. وی تأکید کرد: گاهی مشاهده می‌کنیم که وقتی مقام معظم رهبری به انجمن اسلامی دانشجویان خارج پیام می‌دهند، در این پیام معمولا تأکید دارند که شما خودتان تاریخ را مطالعه کنید و اسلام را بشناسید.

انتقاد وزیر علوم از محدودیت‌های سیاسی دانشگاه آزاد برای اصلاح‌طلبان
ایلنا|  وزیر علوم درباره سخنرانی ۱۰۰نفر از اصولگرایان برای روز دانشجو در دانشگاه آزاد گفت: چنین کارهایی معقول نیست. معتقدم نباید برای دانشجویان دانشگاه آزاد محدودیت وجود داشته باشد. دانشجویان دانشگاه آزاد هم مثل بقیه دانشجویان باید افکار، نظرات و سخنان احزاب، گروه‌ها و جناح‌های مختلف را بشنوند. ما باید به دانشجویان اجازه بدهیم خودشان قضاوت و انتخاب کنند. منصور غلامی درباره لیست ۱۰۰نفر از اصولگرایانی که مسئولان دانشگاه آزاد در اختیار دانشگاه‌های خود قرار داده‌اند تا در ۱۶ آذر سخنرانی کنند، گفت: تا این لحظه به‌طور رسمی مطلبی را تحت این عنوان به من اعلام نکرده‌اند و قاعدتا باید از رئیس دانشگاه آزاد هم در این خصوص سوال کنید. وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما مسئولان جدید دانشگاه آزاد به دنبال حذف اصلاح‌طلبان از این دانشگاه و تبدیل آن به پایگاه اصولگرایان هستند، عنوان کرد: چنین کارهایی معقول نیست. معتقدم نباید برای دانشجویان دانشگاه آزاد محدودیت وجود داشته باشد. وی با بیان این‌که پیشنهاد خاصی برای این‌که رئیس‌جمهوری در کدام دانشگاه سخنرانی کنند تا این لحظه وجود ندارد، گفت: اگر آقای روحانی قبول کنند، به همه دانشگاها ابلاغ می‌کنیم که کدام‌یک ظرفیت برگزاری این مراسم را دارند و می‌توانند آن را مدیریت کنند.

مکاتبات معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری در مورد حقوق بهاییان با مراجع ذیربط
ایلنا|  دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: راجع به پلمپ اماکن تجاری و ممانعت از فعالیت بهایی‌ها، استعلاماتی از معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری شده است و این بحث را ازطریق حقوقی پیش می‌بریم تا راهکاری برای موضوع بیابیم. مکاتبات لازم از طریق معاونت حقوقی با مراجع ذیربط برای دریافت پاسخ انجام شده و فکر می‌کنم به ‌زودی به نتیجه برسد. شهیندخت مولاوردی در نشست «بررسی تحقق حقوق شهروندی موانع و راهکارهای آن» در پردیس دانشگاه شهید عباسپور  با اشاره به این‌که در ۵ آذر ۹۲ پیش‌نویس منشور حقوق‌ شهروندی به نظرخواهی گذاشته شد و نظرات دریافت شد، اظهار کرد: بعد از سه‌سال کار و فعالیت، متن فعلی منشور حقوق شهروندی ‌سال گذشته رونمایی شد. الان در وضعیتی قرار داریم که باید منشور حقوق شهروندی عمل شود و این امر مطالبه جامعه است تا ۲۲ حق موجود به اجرا گذاشته شود و خروجی‌های آن را در زندگی مردم ببینیم. وی با بیان این‌که حقوق شهروندی از اشکال نوظهور است، گفت: دولت‌ها نمی‌توانند با حاکمیت مطلق رفتار کنند و پاسخگوی کسی نباشند. دولت‌ها با همه ابزارهایی که در اختیار دارند، نمی‌توانند حقوق افراد را نادیده بگیرند. امروزه دیگر جایی برای تفکر بی‌چون و چرا نیست. مردم مطالبه‌گر شده و دولت‌ها باید پاسخگو باشند. شهروند فقط ساکن شهربودن معنا ندارد.


تعداد بازدید :  231