شماره ۱۲۸۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
میز سیاست

قالیباف نباید به جمنا اعتماد می‌کرد
خبرآنلاین نوشت: ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا، در خصوص انتقادات اخیر قالیباف به جریان اصولگرایی می‌گوید: انتخابات دوازدهم را می‌توان یک رقابت پرشور مخصوصا در مناظره‌های تلویزیونی دانست، این مناظرات مردم را پای صندوق‎ها کشاند تا بار دیگر به رئیس دولت یازدهم اعتماد کنند. اما مسأله‌ای که جای بحث دارد، این است که چرا نباید بعد از هر انتخاباتی نامزد پیروز از ناحیه رقبا در تحقق وعده‌هایش کمک شود تا مشکلات جامعه برطرف شود؟ چرا تقابل با رئیس‌جمهوری را که به زیان مردم و کشور است، به جای تعامل با وی که تامین‌کننده منافع مردم و مایه کاهش مشکلات است، برمی‌گزینند؟ آن هم با موضعگیری‎های چالش‌برانگیز که اوضاع کشور را وخیم‌تر می‌کند. رئوفیان تصریح کرد: قالیباف یک شخصیت و عنصر جهادی است؛ توقع و انتظارش این بود که اصولگرایان او را به‌ عنوان فردی که بتواند به‌ عنوان رقیب روحانی وارد عرصه انتخابات شود، معرفی کنند؛ اما جریان راست به جمنایی اعتماد کرد که سازوکارش منطقی و علمی نبود و قواعد یک کار تشکیلاتی در آن رعایت نشد. وی ادامه داد: در مناظرات انتخاباتی قالیباف به جای این‌که مستقل عمل کند، مرتکب یک خطای راهبردی شد و به جمنا پیوست و در یک اقدام غیرمنتظره که برای هواداران وحامیانش شوک‌آفرین بود، مرتکب اشتباه بعدی شد و با تمکین از تصمیم جمنایی‌ها و با امید به این‌که نفر دوم در دولت رئیسی شود، به نفع وی کناره‌گیری کرد.رئوفیان گفت: حال این سوال از ایشان مطرح است که آقای قالیباف! شما بعد از انتخابات به ناکارآمدی اصولگرایان پی بردید یا بعد از روشن‌شدن نتیجه؟ چنانچه رئیسی انتخاب می‌شد و شما هم‌اکنون در کابینه‌اش حضور داشتید، باز هم جریان راست را ناکارآمد می‎دانستید؟ اشکالاتی که امروز شما به این جریان وارد می‌دانید، باید زمان برگزاری انتخابات و وقتی که قرار بود به جمنا بپیوندید، بیان می‌شد نه الان.
قضاتی به دنبال اموال زنجانی به روسیه
 رفتند که زبان نمی‌دانستند
اعتمادآنلاین نوشت: عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده مجلس و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به روند پرونده بابک زنجانی، گفت: خواسته ما این است که با اعدام بابک زنجانی رسیدگی به پرونده او تمام نشود. همه ارگان‌های ذیربط به‌خصوص وزارت امور خارجه باید کمک کنند تا پول به بیت‌المال برگردد.وی تصریح کرد: ما می‌دانیم که بابک زنجانی بخشی از پول‌ها را از کشور خارج کرده است؛ بنابراین همه باید مساعدت کنند تا پول به خزانه برگردد. در غیر این صورت این‌که صبح بیدار شویم و خبر اعدام بابک زنجانی اعلام شود، مشکلی حل نمی‌شود. با اعدام او اتفاقی برای کشور نمی‌افتد و نیاز ما آن پول است و به هر قیمتی هست باید پول‌ها از او پس گرفته شود.این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: پس‌گرفتن پول از بابک زنجانی امکان‌پذیر است اما متاسفانه هنوز پیشرفت خوبی در این بخش نشده است.عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه تأکید کرد: اگر وزارت امور خارجه در پرونده بابک زنجانی همراهی کرده بود، پیشرفت بیشتری در این پرونده حاصل می‌شد. برای مثال قضات ما به روسیه رفته‌اند اما آنها نه زبان روسی می‌دانند و نه بانک‌های روسیه را می‌شناسند.
نقش دولت در گشایش‌های حاصل‌شده
 برای محصورین
ایسنا نوشت: یک عضو حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: دولت آقای روحانی در گشایش‌های صورت‌گرفته برای محصورین نقش داشته است. علی‌محمد نمازی در ارزیابی خود از عملکرد 100 روزه دولت دوازدهم گفت: دولت آقای روحانی در دور دوم خود قرار دارد و نمی‌توان انتظار داشت در این زمان کوتاه تغییراتی برخلاف چهار ‌سال گذشته داشته باشد. البته دستاورد مهمی نیز در عرصه‌های مختلف در این مدت ندیدیم، اما در عرصه اقتصادی مقداری از حالت انقباضی خارج شده و به سمت سیاست‌های انبساطی پیش رفتیم که این حرکت مشهودی است؛ اما آثار آن هنوز باعث رونق بازار و رشد کسب‌و‌کار و تولید نشده و معیشت مردم نیز رونقی نگرفته است.این نماینده پیشین مجلس خاطرنشان کرد: در عین‌ حال از لحاظ سیاسی گشایشی که از قبل شروع‌شده ادامه دارد و شاهد سختگیری‌های دولت‌های قبل نیستیم؛ به ‌طوری که شاهد توسعه و عضوگیری احزاب بودیم و مردم به کارهای تشکیلاتی روی آوردند. با توجه به این موضوع بهتر است همکاران‌ در دولت نیز از اعلام این‌که عضو فلان حزب نیستند یا هستند، طفره نروند؛ چرا که این کار برخلاف روند گشایش گذشته است.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: از سوی دیگر آقای روحانی هیچ وقت وعده مستقیم آزادی محصورین را ندادند؛ اما گشایش‌هایی برای محصورین اتفاق افتاده که دولت آقای روحانی در آن نقش داشته و شاهد کمرنگ‌شدن حذف آقای موسوی، خانم رهنورد و آقای کروبی بودیم.
احمدی‌نژاد آمد تا اصولگرایان را
با خاک یکسان کند
نامه‌نیوز نوشت: نایب‌رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس گفت: ماموریت احمدی‌نژاد نابودی اصولگرایان بوده، مشخص است که احمدی‌نژاد امروز آمده تا اینها را با خاک یکسان کند. من واقعا از این مسأله خوشحال نیستم چرا که اصولگرایان نباید حذف شوند.
غلامعلی جعفرزاده گفت: جریان حامی آقایان ناطق‌نوری و لاریجانی و اصولگرایان اعتدالی به دنبال ایجادحزب هستند؛ آن هم حزبی که بسیاری از مواضع اصلاح‌طلبان را هم قبول دارند. درواقع قرار است اصلاح‌طلبان معتدل و اصولگرایان معتدل زیر یک پرچم قرار بگیرند. به نظرمن استقبال خوبی از این اقدام خواهد شد.وی افزود: بحث یک روز و دو روز نیست؛ این موضوع چند سالی است که مورد بحث قرار گرفته است.
ذوالنوری: نعوذبالله انگار احمدی‌نژاد
روانگردان مصرف کرده است
خبرآنلاین نوشت: مجتبی ذوالنوری از نمایندگان اصولگرای مجلس دهم گفت: کاری که احمدی‌نژاد انجام می‌دهد نه اخلاقی است و نه شرعی چراکه سرتا پا دروغ است. نکته دیگر این‌که به نظر می‌رسد ایشان خود را در حالتی قرار داده است که گویا روانگردان مصرف کرده است؛ نعوذبالله نمی‌خواهم بگویم ایشان چنین کاری کرده است اما منظورم این است که حالتشان مانند حالت افرادی که روانگردان مصرف کرده‌اند در یک فضای توهمی است؛ یعنی فکر می‌کند 80‌میلیون نفر به دنبال او هستند، امروز فضای جامعه این نیست. احمدی‌نژاد جایگاه ریاست‌جمهوری و شخصیت دوم نظام‌بودن را وهن می‌کرد و به‌عنوان فردی که زمانی بعد از مقام معظم رهبری قرار داشت، امروز به دنبال مشایی و بقایی افتاده است. افراد نابابی که وزن همه چیز را با هوچی‌گری و زنبیل‌بازی و ... پایین آوردند. واقعا وقتی مردم به این فکر می‌کنند که رئیس‌جمهورشان کسی بوده است که تا چنین درجه‌ای جایگاه ریاست‌جمهوری را تنزل داده است، دچار مشکل می‌شوند.
آقای مصباح دیر متوجه عوام‌
فریبی احمدی‌نژاد شد
ندای ایرانیان نوشت: سلیمی‌نمین گفت: وقتی احمدی‌نژاد در مسیر قدرت قرار گرفت، رحیمی را که به دروغ خود را دکتر جا زده بود و در دانشگاه آزاد دلالی می‌کرد، به‌عنوان معاون اول خود انتخاب کرد.عباس سلیمی‌نمین با بیان این‌که منیت و خودپرستی زیادی در احمدی‌نژاد وجود دارد، اظهار داشت: افراد متملقی مثل مشایی و بقایی و رحیمی عامل خودشیفتگی احمدی‌نژاد بودند..وی افزود: این فرمایش آیت‌الله مصباح‌یزدی با تأخیر زیادی بیان شده و این امر هزینه احاطه بر ضعف‌های مسئولان را زیاد می‌کند. امروز که در تقابل سیاسی قرار گرفته ما می‌گوییم احمدی‌نژاد منحرف است، به همین دلیل برخی از ما این مسأله را قبول نمی‌کنند. ما باید صف‌بندی خودمان را زمانی که در قدرت بود، شفاف می‌گفتیم.وی ادامه داد: کسی که از امام زمان هزینه می‌کند را باید در دهنش زد. کذاب‌بودن طیف احمدی‌نژاد را بعد از انتشار این سی‌دی باید فریاد زده می‌شد. اطرافیان رئیس‌جمهوری سابق این سی‌دی را منتشر کردند و ایشان را یار امام زمان خواندند؛ حرف‌هایی که هرگز از سوی احمدی‌نژاد تکذیب نشد.


تعداد بازدید :  234