شماره ۱۲۸۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
داستان جاوید فرمان‌آرا!

شهروند|  سال‌هاست که بهمن فرمان‌آرا حضوری کمرنگ در سینمای ایران دارد؛ و این سال‌ها هر‌چه ساخته، نتوانسته آن را به نمایش بگذارد، اما این روند به‌ جای این‌که به ناامیدی و افسردگی این هنرمند کهنه‌کار بینجامد، او را پرکارتر کرده است. تا حدی که بهمن فرمان‌آرا در هشتمین دهه زندگی‌اش در شرایطی که تازه مراحل فنی نهمین ساخته‌ سینمایی‌اش حکایت دریا را به پایان برده، می‌خواهد داستان جاوید را هم بسازد.
داستان جاوید که یکی از قطورترین، جذاب‌ترین و معروف‌ترین آثار اسماعیل فصیح در حوزه ادبیات داستانی است؛ به احتمال زیاد برای نمایش در شبکه نمایش خانگی ساخته خواهد شد. گفته شده فرمان‌آرا قصد دارد اوایل‌ سال 97 فیلمبرداری‌ این اثر را آغاز کند.
داستان جاوید حکایت تراژیک جوانی زرتشتی است که در دوران زوال سلطنت قاجار و ابتدای حکومت رضاخان از یزد به تهران می‌آید و در زیر ستم جامعه استبدادی آن دوران کمر خم می‌کند. جاوید به همراه عموی پیرش که موبدی در یزد است، به دنبال پدرش راهی پایتخت می‌شود؛ اما عمو در راه فوت می‌کند و جاوید که از مرگ پدر هم باخبر شده، به اسیری گرفته شده و غلامی می‌کند. ارباب، قاتل پدر او، مردی است در ظاهر مذهبی که هر پنجشنبه در خانه روضه برگزار می‌کند و شب جمعه را به مشروب‌خواری می‌گذراند. او با حقه‌ای جاوید را اخته می‌کند و...


تعداد بازدید :  396