شماره ۱۲۸۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
گفت‌وگوی هنرمندان!
نخستین سالانه اجراهای بینارشته‌ای تهران از نیمه آذر تا نیمه دی برگزار می‌شود

شهروند| نخستین سالانه اجراهای بینارشته‌ای تهران یا به اختصار سابت با اجرای چهار اثر هنری در تئاتر مستقل تهران از نیمه آذرماه آغاز می‌شود. در نشست خبری این سالانه که با حضور حمید پورآذری و دیگر هنرمندان حاضر در این رویداد هنری برگزار شد؛ پورآذری که مدیریت این سالانه را برعهده دارد، با اشاره به این‌که از حدود سه‌سال پیش ایده برگزاری این سالانه به وجود آمده بود، گفت: من در گذشته تجربه کاری مشابهی با این سالانه داشته‌ام، مثلا در ‌سال ۸۹ یا بعد از آن در اردیبهشت‌ماه‌ سال ۹۵ در فرهنگسرای نیاوران فعالیتی شبیه به هدف این سالانه با خانم بیتا فیاضی داشتیم. متاسفانه ما در هنر فقر گفت‌وگو داریم و می‌توانم به جرأت بگویم که در تئاتر این فقر بسیار وجود دارد. ما باید بتوانیم با هم حرف بزنیم و همه در یک سطح قرار بگیریم، کسی بر دیگری ارجحیت نداشته باشد و به هم احترام بگذاریم. هنر نمایشی به اندازه هنر تجسمی و هنر موسیقی مهم هستند و باید همه در یک سطح قرار بگیرند. در این سالانه کسی سفارش‌دهنده نیست و در واقع این یک مجموعه است. احسان رسول‌اف از دیگر مسئولان برگزاری این سالانه نیز بیان کرد: از دیدگاه یک تهیه‌کننده مهم این است که هنرمند را در وضع پیش‌بینی‌نشده قرار دهیم تا از این طریق بتوانیم آنها را درگیر و دل‌مشغولی تازه‌ای به آنها بدهیم. این یک فرصت است و تلاش شد که در این سالانه هیچ چیز پیش‌بینی نشود و قرار گذاشتیم چیزی هم تحمیلی نباشد.
در ادامه این نشست، ماکان اشگواری، سمانه زندی‌نژاد، بهرنگ صمدزادگان، مهدی ساکی، احمد سلگی، رضا کولغانی، پویان باقرزاده و رام درباره فعالیت خود در این سالانه و اجراهایی که خواهند داشت، توضیحاتی را درخصوص این‌که گفت‌وگو عنصر مهمی در نشست‌های آنها بوده و تأثیر زیادی روی تصمیمات و اجراهای آنها داشته، ارایه کردند.
گفتنی است، در روزهای برگزاری نخستین سالانه اجراهای بینارشته‌ای تهران که از ۱۵ آذرماه آغاز می‌شود، چهار گروه متشکل از هنرهای نمایش، موسیقی و تجسمی به مدت دوهفته به روی صحنه می‌روند. لیما، بالِ پنجم، زن بور و رام‌شدگی آثاری هستند که قرار است در یک‌ماه آینده روی صحنه اجرا شوند.
در این پروژه از هنرمندانی چون محمد مساوات، سمانه زندی‌نژاد، پویان باقرزاده و احمد سلگی در حوزه تئاتر، مهدی ساکی، رضا کولغانی، ماکان اشگواری و رام در حوزه موسیقی و بهرنگ صمدزادگان، علی پناهی، گلرخ نفیسی و پانته‌آ آرمانفر در هنرهای تجسمی به‌عنوان نخستین هنرمندان دوره دعوت شده است.


تعداد بازدید :  164