شماره ۱۲۸۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
رئیس جیمزباند در آستانه کوری!

شهروند| جودی دنچ که یکی از قدرتمندترین شمایل‌های بازیگری انگلستان به شمار می‌آید، برای بازی درخشانش در فیلم ویکتوریا و عبدل که در آن نقش ملکه ویکتوریا را بازی می‌کند، جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم سانتا باربارا را دریافت کرد. دنچ اما به‌جای جشن گرفتن این اتفاق، در گفت‌وگویی اعلام کرد که درحال نابینا شدن است؛ و این می‌تواند در آینده کاری او نقش بازدارنده‌ای داشته باشد.
دنچ در گفت‌وگو با روزنامه ایندیپندنت ضمن اعلام درگیری‌اش با نوعی بیماری چشمی منجر به نابینایی‌ گفت: اوضاع هیچ خوب نیست. این بازیگر بزرگ که شماری از مهمترین نقش‌های سینمایی سال‌های اخیر ازجمله نقش‌ام در مجموعه جیمزباند را ایفا کرده؛ علاوه بر اعلام این نکته که سوی چشمانش درحال از دست رفتن است اظهار داشت: این بیماری توانایی خواندن فیلمنامه‌ها را ازمن گرفته، اما تاکنون اجازه نداده‌ام این نقص به فعالیت‌های حرفه‌ای‌ام پایان دهد. ظاهرا جودی ۸۲ساله که لقب دیم یا بانو را که معادل زنانه عنوان سر در انگلستان بانوان است، یدک می‌کشد، برای مطالعه فیلمنامه‌ها از دیگران کمک می‌گیرد و موقع فیلم دیدن،‌ دوستانش داستان را برای او توضیح می‌دهند.
جودی دنچ که فعالیت هنری خود را از ‌سال ۱۹۵۷ با بازی در نقش اوفلیا در نمایشنامه هملت آغاز کرد مبتلا به بیماری تباهی لکه زرد چشم است.


تعداد بازدید :  342