شماره ۱۲۸۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
وزنه‌برداران ایرانی از امشب کار خود را در رقابت‌های جهانی آمریکا آغاز می‌کنند
نبرد با فولاد سرد برای افتخار بزرگ

شهروند| بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره امشب کار وزنه‌برداران ایرانی در مسابقات جهانی 2017 در آناهیم آمریکا آغاز می‌شود و طی 3 شب 8 نماینده کشورمان روی تخته خواهند رفت.
استارت با کیانوش و میری
کیانوش رستمی که در روزهای اخیر خبر مصدومیتش حسابی علاقه‌مندان وزنه‌برداری را نگران کرده، امشب از ساعت23:35 کار خود را در دسته 85 کیلوگرم مسابقات جهانی آغاز می‌کند. در این دسته علی میری هم به‌عنوان یک وزنه‌بردار جوان که نخستین تجربه جهانی خود را پشت سر می‌گذارد، کنار کیانوش رستمی حضور خواهد داشت. طبق آخرین اخبار از زبان رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، کیانوش رستمی با وجود تشدید آسیب‌دیدگی قدیمی‌اش در تمرینات، قصد دارد امشب با قدرت روی تخته رفته و برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در‌ سال 2015 و همچنین المپیک 2016 تلاش کند. بدون‌شک کیانوش رستمی به‌عنوان رکورددار جهانی این رشته شانس اول کسب مدال طلا است و با 11 وزنه‌بردار دیگر در این دسته رقابت خواهد کرد.
در انتظار رکوردهای فوق‌العاده سهراب
سهراب مرادی که بعد از چند‌سال دوری در المپیک 2016 عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت،‌ در ماه‌های اخیر به رکوردهای شگفت‌انگیزی در تمرینات دست پیدا کرده است. این وزنه‌بردار که از ساعت2:55 بامداد دوشنبه در دسته 94کیلوگرم روی تخته می‌رود،‌ ایوب موسوی جوان و جویای نام را هم کنار خود دارد. این 2وزنه‌بردار ایرانی با 9نماینده از کشورهای دیگر رقابت خواهند کرد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و مرادی بتواند رکوردهای تمرینی خود را تکرار کند، او نخستین قهرمانی‌اش در جهان را هم تجربه خواهد کرد.
امید به قهرمانی تاریخی
تیم ملی وزنه‌برداری که با 8 ملی‌پوش راهی رقابت‌های جهانی آمریکا شده، بامداد سه‌شنبه و چهارشنبه با رقابت علیرضا سلیمانی و علی‌هاشمی در دسته 105 کیلوگرم و بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی در دسته 105+ کیلوگرم کار خود را پیگیری خواهد کرد. خیلی از کارشناسان با توجه به غیبت 10کشور مطرح در این دوره رقابت‌ها و همچنین آمادگی بالای وزنه‌برداران ایرانی، تیم کشورمان را شانس نخست قهرمانی در بخش تیمی دانسته‌اند. این درحالی است که در دوره‌های قبلی بهترین رتبه ایران سومی جهان بوده است. این بار محسن بیرانوند به‌عنوان یک مربی جوان به توانایی شاگردانش دل بسته تا بتواند برای نخستین‌بار جام قهرمانی را برای تیم ایران به ارمغان بیاورد و باید منتظر ماند و دید که رقابت‌های بامدادی وزنه‌برداران ایرانی چه نتیجه‌ای در بر خواهد داشت.


تعداد بازدید :  298