شماره ۱۲۸۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۲ آذر
صفحه را ببند
«شهروند» از خدمت‌رسانی امدادی جمعیت هلال‌احمر در زلزله‌های ازگله و هجدک گزارش می‌دهد
چتر هلال‌احمر از غرب تا شرق کشور
750تخته پتو، 183تخته موکت، 88 شعله والور،287 قوطی انواع کنسروجات و 288بطری آب معدنی میان زلزله‌زدگان شرق کشور توزیع شد توزیع بیش از 51‌هزار بسته موادغذایی یک‌ماهه میان زلزله‌زدگان کرمانشاهی تاکنون ادامه توزیع 15‌هزار بخاری برقی در شهرستان سرپل ذهاب

شهروند|  خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور هنوز ادامه دارد. آمارها می‌گویند: «51‌هزار و 560 بسته مواد غذایی یک‌ماهه توسط هلال‌احمر در میان زلزله‌زدگان توزیع شده است. با سرد‌شدن هوا، توزیع وسايل گرمایشی سرعت گرفته است. بنا به گفته مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات از صبح روز گذشته ادامه توزیع بخاری برقی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور آغاز شده است. به گزارش «شهروند» در حالی که خدمت امدادی به زلزله‌زدگان غرب کشور ادامه دارد، با وقوع زلزله هجدک در شرق کشور فعالیت امدادی جمعیت در این منطقه نیز آغاز شده است. امدادگران و نجاتگران داوطلب جمعیت هلال‌احمر بدون هیچ وقفه‌ای امدادرسانی را در دو منطقه ادامه می‌دهند. مرتضی سلیمی، فرمانده امدادی کشور در گزارشی به تشریح این خدمات پرداخته است.
توزیع بسته غذایی یک ماهه
سلیمی با اشاره به این‌که تمام مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تحت پوشش کامل اقلام مورد نیاز قرار گرفتند، افزود: «51‌هزار و 560 بسته مواد غذایی یک ماهه میان زلزله‌زدگان توزیع شده است و بسته‌های غذایی یک ماهه با درج در دفترچه‌های امدادی میان خانوار توزیع می‌شود. رئیس سازمان امدادونجات با بیان این‌که همراه با بسته‌های یک ماهه، ست بهداشتی، گالن پلاستیکی و زیرانداز نیز میان زلزله‌زدگان توزیع می‌شود، گفت: در سرپل ذهاب 16‌هزار و 500، اسلام‌آباد غرب یک‌هزار و 490، ازگله یک‌هزار و 870، ثلاث باباجانی 11هزار و 50، دالاهو و ریجاب 4هزار، سرقلعه جیگران700، پشت تنگ یک‌هزار و 800، پاطاق 2‌هزار و 700، بزمیرآباد 2‌هزار و 900، دشت ذهاب 2‌هزار و 150، گیلانغرب 2‌هزار بسته یک ماهه توزیع شده است. وی بیان کرد: 22‌هزار و 103ست بهداشتی در قالب پوشک بچه، نواربهداشتی، شیرخشک، صابون، پودر لباسشویی دستی، شامپو، حوله، مسواک، خمیردندان، برس موی سر، دستمال کاغذی جیبی و ناخنگیر میان زلزله‌زدگان توزیع شده است. سلیمی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر علاوه بر ست بهداشتی و بسته‌های مواد غذایی در جهت رفع دیگر نیازهای زلزله‌زدگان اقداماتی را نیز همچون تهیه و توزيع 7‌هزار گالن پلاستیکی و 17‌هزار و 100 عدد زیرانداز ضد آب میان زلزله‌زدگان انجام داده‌اند.
ادامه توزیع بخاری برقی در میان زلزله‌زدگان
مرتضی سلیمی با اشاره به این‌که در روزهای اولیه کار اسکان اضطراری به‌سرعت انجام شد، گفت: اکنون با مدیریت برنامه ارزیابی مناطق بر اساس اولویت، اقلام مورد نیاز میان زلزله‌زدگان توزیع شده است. وی عنوان کرد: با توجه به بارندگی اخیر در کرمانشاه و احتمال ورود باران به داخل چادرها، نایلون جهت پیشگیری میان زلزله‌زدگان توزیع شده است. رئیس سازمان امدادونجات با تأکید بر این‌که با تهیه دفترچه‌های امدادی توزیع اقلام به صورت عادلانه میان زلزله‌زدگان انجام می‌شود، افزود: از صبح روز گذشته توزیع 15‌هزار بخاری برقی در شهرستان سرپل ذهاب آغاز شده است. وی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده توزیع بخاری میان زلزله‌زدگان دیگر شهرستان‌های   در کرمانشاه نیز آغاز می‌شود.
عملیات امدادی در هجدک هم ادامه دارد
رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در تشریح خدمات زلزله شرق کشور نیز عنوان کرد: 14تیم عملیاتی، 70 نیروی عملیاتی و 20دستگاه خودروی عملیاتی به مناطق زلزله‌زده اعزام و 760نفر با برپایی 137 دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شده‌اند. به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر 750 تخته پتو، 183تخته موکت، 88شعله والور، 287 قوطی انواع کنسروجات، 117بسته نان و 288 بطری آب معدنی میان زلزله‌زدگان توزیع شده است. رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه‌ 5.5ریشتری در استان کرمان 7 تیم ارزیاب هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند. 


تعداد بازدید :  347