شماره ۱۲۶۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
ویترین ایران

اعطای مجوز شرکت‌داری
 به راه‌آهن، بخش خصوصی را زمینگیر می‌کند
ایسنا|  محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا معقتد است قانون جدیدی که در آن به راه‌آهن اجازه تأسیس و مدیریت شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی را می‌دهد نه‌تنها به این صنعت کمکی نخواهد کرد که حتی باعث زمینگیر شدن بخش خصوصی و ایجاد مشکلات جدید برای آنها نیز خواهد شد. به گفته او، قانون جدیدی که تصویب آن در مجلس درحال بررسی است، به راه‌آهن اجازه داده می‌شود که تبدیل به یک شرکت هلدینگ شود و در زیرمجموعه آن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی فعالیت کنند. تصویب این قانون به معنی عقب گرد است و بار دیگر راه‌آهن را در مقابل بخش خصوصی قرار می‌دهد.

باید دهک‌های پایین از یارانه بیشتری برخوردار شوند
ایرنا| علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین شاخص‌های کلی بودجه‌ سال 1397 در هیأت دولت خبر داد و گفت: باید دهک‌های پایین از یارانه بیشتری برخوردار شوند. او درباره چگونگی توزیع یارانه‌ها در بودجه‌ سال 1397 افزود: هنوز دولت در این زمینه بحث و جلسه‌ای نداشته است که هیأت وزیران بتواند تصمیمی اتخاذ کند.  او ادامه داد: ما باید بتوانیم کف حمایت اجتماعی را داشته باشیم و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هم برنامه خروج را در مدت 2سال برای توانمندسازی دهک‌های پایین اجرایی کرده و هم بتوانیم افراد کم درآمد را با افزایش مبلغ یارانه پوشش بیشتری دهیم.

افزایش ۵۰‌درصدی صادرات محصولات تمام ایرانی
ارسلان فتحی‌پور رئیس پیشین کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از طراحی، تولید و بومی‌سازی پیشرفته‌ترین ترانسفورماتور‌های روز جهان در داخل کشور خبر داد و گفت: امروز همه ترانس‌های مورد نیاز کشور؛ از ترانس‌های فوق سنگین حرارتی گرفته تا ترانس‌های مورد نیاز راکتورها؛ همه در داخل کشور طراحی و تولید می‌شود. او با بیان این‌که ایران در تولید ترانسفورماتور جزء ده کشور برتر جهان قرار گرفته است، ادامه داد: طی 9 ماهه امسال بیش از ۱۲۰‌میلیون دلار انواع ترانس‌های تولیدی به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به‌سال گذشته ۵۰‌درصد رشد نشان می‌دهد. عضو سندیکای صنعت برق با بیان این‌که قراردادهایی با شرکت‌های عمان، آفریقای‌جنوبی، آذربایجان و عراق به منظور صادرات ترانس منعقد شده است عنوان کرد: علاوه بر صادرات کالا، صادرات دانش فنی نیز جزو اولویت‌های صنعت برق تبیین شده به همین دلیل در این زمینه نیز فعالیت‌های گوناگونی انجام شده است.

جزئیات طرح احتمالی برای کم‌درآمدها
مهر| حامد سلطانی‌نژاد یک مقام مسئول، از طراحی طرحی در حوزه مسکن خبر داد که بر مبنای آن، فرد متراژ مشخصی از مسکن را خریداری کرده و مابه‌التفاوت کیفیت آن ازجمله طبقه و نور در زمان تحویل بپردازد.  او درخصوص عرضه مسکن متری در بورس کالا، گفت: برای فروش مسکن، ابزاری تهیه شده که بتواند سبدی از مسکن تعریف و روی آن، شاخص تعریف شود؛ به این معنا که افرادی همواره در بازار وجود داشته باشند که تمایل دارند در ازای این شاخص، متراژ مشخصی از بیس مسکن را به مردم و متقاضیان تحویل دهند و مابه‌التفاوت مواردی مانند طبقه، نور و کیفت ساختمان را به صورت دیسکانت اف پرمیوم در زمان تحویل از مشتری دریافت کنند.


تعداد بازدید :  252