شماره ۱۲۶۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
مسیر قهرمانی ایران در مسابقات‌جهانی وزنه‌برداری هموار شد
طلا در مُشت کیانوش و سهراب

شهروند| اعلام استارت لیست نهایی رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان نشان داد که کار چندان سختی پیش‌ روی برخی از ملی‌پوشان کشورمان برای رسیدن به سکوهای جهانی نیست.
2 طلا برای سهراب و کیانوش
طبق اعلام کادرفنی تیم‌ملی وزنه‌برداری، 8 ملی‌پوش ایران در 4وزن به رقابت‌های جهانی آمریکا اعزام می‌شوند. با توجه به غیبت 9 کشور به خاطر محرومیت و کره‌شمالی به دلیل عدم صدور ویزا (مجموعا 10کشور) شرایط در برخی اوزان کاملا به سود وزنه‌برداران ایرانی است. در دسته 85کیلوگرم درمجموع 5 وزنه‌بردار حضور دارند که 2 نفر از آنها یعنی کیانوش رستمی و علی میری ایرانی هستند. جالب این‌که رکورد ورودی رستمی که 390کیلوگرم اعلام شده، اصلا قابل مقایسه با 4 نفر دیگر نیست و 25کیلوگرم با آنها فاصله دارد. در دسته 94کیلوگرم نیز همین شرایط وجود دارد و سهراب مرادی و ایوب موسوی فقط 3وزنه‌بردار دیگر را به‌عنوان رقیب کنار خود می‌بینند. مرادی که اخیرا رکورد جهان را جابه‌جا کرده، بی‌رقیب به‌ نظر می‌آید و 23کیلوگرم با نفر دوم فاصله دارد.
شانس بالا برای قهرمانی تاریخی
با توجه به غیبت وزنه‌برداران مطرح، سطح مسابقات جهانی کاملا نسبت به دوره‌های قبلی پایین آمده است. حتی این شایعه که وزنه‌برداران روسی به دلیل محرومیت کشورشان قصد دارند با تابعیت کشورهای دیگر در رقابت‌ها حاضر شوند، رنگ واقعیت به خود نگرفت. حالا 8 وزنه‌بردار ایرانی در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، می‌توانند با 6، 7 مدال به ایران بازگردند که این موضوع حکم به قهرمانی ایران برای نخستین‌بار در جهان می‌دهد؛ البته در دسته 105 و 105+ کیلوگرم شرایط برای رسیدن به قهرمانی و حتی مدال سخت‌تر است. بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی در فوق‌سنگین رقیبی قدرتمندی مثل تالاخادزه گرجستانی را پیش‌ روی خود می‌بینند.


تعداد بازدید :  243