شماره ۱۲۶۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
موج‌ دستگیری‌ها در عربستان به فوتبال رسید
نه رونالدو به سعودی‌ها

شهروند| بحران این روزهای عربستان  به فوتبال هم کشیده شده و تنی چند از مدیران سرشناس فوتبال عربستان را روانه دادگاه و زندان کرده است.
رئیس الاتحاد و الرائد دستگیر شدند
بازداشت‌های متعدد روزهای اخیر در عربستان به قدری گسترده بوده که موج این اتفاقات مدیریت چند باشگاه سرشناس را هم تحت تأثیر خود قرار داده است. ولیعهد جدید سعودی‌ها در راستای مبارزه گسترده با فساد سیستماتیک در حوزه‌های مختلف دستور رسیدگی به پرونده متخلفان زیادی را داده است که در این میان دو روز پیش مقامات دو باشگاه سرشناس الاتحاد و الرائد عربستان هم به خاطر فساد مالی دستگیر شدند. با اعلام کمیته نظارت و ارزیابی عربستان انار الحلیلی، رئیس باشگاه الاتحاد و عزیز الطوایری، رئیس باشگاه الرائد به همراه چند نفر دیگر از مقامات این دو باشگاه به خاطر فساد و تزویر دستگیر شده‌اند و این کمیته بررسی‌های لازم مبنی بر فعالیت‌های احتمالی سودجویانه آنها را خواهد کرد تا برای تمامی تخلفات اسناد لازمه به دست بیاید. گفتنی است این مدیران در دستگاه‌های اجرایی کشور عربستان هم نفوذ زیادی داشته‌اند.
رونالدو به عربستان نرفت
تیم ملی فوتبال عربستان اما در میان این وضع بحرانی اردوها و مسابقات آماده‌سازی خود برای حضور در جام‌جهانی 2018 روسیه را پشت سر می‌گذارد. سعودی‌ها شب گذشته در شرایطی میزبان تیم‌ملی پرتغال بودند که تا جام‌جهانی چندین بازی بزرگ و مهم دیگر برگزار خواهند کرد. نکته قابل توجه درباره بازی دوستانه عربستان با پرتغال غیبت کریستیانو رونالدو در این مسابقه و عدم‌همراهی تیم‌ملی این کشور در سفر به عربستان بود. سانتوس، سرمربی تیم‌ملی پرتغال با رایزنی‌های صورت‌گرفته تصمیم گرفت به کاپیتان تیم‌ملی این کشور برای بازی دوستانه با عربستان استراحت بدهد اما برخی‌ها عدم همراهی تیم‌ملی پرتغال توسط رونالدو برای سفر به عربستان و بازی دوستانه با این کشور را حواشی اخیر سیاسی و مشکلات داخلی این کشور عنوان کردند.


تعداد بازدید :  392