شماره ۱۲۶۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
توقف در باتلاق

شهروند|یک‌سال قبل در هفته پیش‌رو (20 تا 26 آبان‌ماه‌ سال 1395) اتفاقات مهمی در ورزش ایران و جهان رخ داد که در ادامه به مرور آنها می‌پردازیم.
استارت سلطانی‌فر
بعد از این‌که محمود گودرزی استعفای خود را از وزارت ورزش اعلام کرد، نصرالله سجادی مدتی سرپرستی این وزارتخانه را برعهده داشت و نهایتا با رأی اعتماد مجلس به مسعود سلطانی‌فر تکلیف جانشین گودرزی مشخص شد.20 آبان‌ماه ‌سال گذشته مراسم تودیع محمود گودرزی و معارفه مسعود سلطانی‌فر وزرای پیشین و فعلی ورزش و جوانان در هتل المپیک تهران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شد. در این مراسم علاوه بر نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی، تعدادی از روسای فدراسیون‌ها و مسئولان ورزشی نیز حضور داشتند.
غیبت ایرانی‌ها در میان برترین‌ها
کنفدراسیون فوتبال آسیا 21 آبان‌ماه سال 95 لیست کامل نامزدهای کسب عنوان بهترین‌های‌ سال ۲۰۱۶ در بخش‌های مختلف را اعلام کرد که نمایندگان فوتبال ایران در هیچ‌کدام از بخش‌ها نماینده نداشتند. این مسأله باعث اعتراض شدیداللحن فدراسیون فوتبال ایران به AFC شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در پاسخ به نامه مهدی تاج سعی کرد از فدراسیون فوتبال کشورمان دلجویی کند.
توقف تیم کی‌روش در باتلاق
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی 2018‌ سال گذشته 25 آبان‌ماه برگزار شد. این مسابقه که به دلیل شرایط داخلی سوریه به انتخاب این تیم در مالزی برگزار می‌شد، شرایط عجیبی پیدا کرد. بارش شدید باران زمین چمن را شبیه باتلاق کرده بود و درحالی‌ که بازیکنان 2تیم کاملا آغشته از گِل شده بودند، بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. البته بعد از این مسابقه کارلوس کی‌روش و بازیکنان تیم‌ملی ایران شدیدا به شرایط برگزاری بازی اعتراض کردند، اگرچه سودی در پی نداشت.
توقیف   بار پرسپولیسی‌ها
درحالی که تیم فوتبال پرسپولیس قرارداد همکاری خود را با شرکت جیووا فسخ کرد و در ادامه با شرکت جوما برای تهیه البسه به توافق رسید، این شرکت متعهد شد تا بخشی از البسه پرسپولیس را در تهران و بخشی دیگر را در دوبی تحویل این باشگاه بدهد. سرخپوشان که در تعطیلات لیگ در دوبی اردو زده بودند، تصمیم گرفتند بخشی از این لباس‌ها را در بار خود به تهران بازگردانند. در همین راستا، هنگام ورود کاروان پرسپولیس به تهران، درحالی‌ که لباس‌ها در بین بازیکنان پخش شده بود، مسئولان فرودگاه البسه سرخپوشان را توقیف کردند تا آنها پول گمرک را بپردازند.


تعداد بازدید :  316