شماره ۱۲۶۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
ویترین خانواده

سکه‌های تقلبی فروشندگان سرپایی
ایسنا| درپی مطرح‌شدن موضوع فروش سکه‌های تقلبی وکیوم‌شده در بازار مصرف توسط روزنامه شهروند، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: این‌گونه اجناس تقلبی نمی‌توانند واحدهای شناسنامه‌دار باشند و از جانب فروشندگان سرپایی توزیع می‌شوند. ابراهیم محمدولی با بیان این‌که واحدهای صنفی شناسنامه‌دار نمی‌توانند نسبت به فروش سکه‌های مشکل‌دار و تقلبی اقدام کنند، اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که واحد صنفی که در کلیپ سکه طلای وکیوم‌شده تقلبی از آن نام برده می‌شود، خود قربانی این کلاهبرداری شده و اصلا در عرضه چنین سکه‌ای دست نداشته است.
او تأکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم تحت هیچ عنوان خریدوفروشی از واحدهای بدون پروانه یا افرادی که به‌طور سرپایی اقدام به خریدوفروش می‌کنند، نداشته باشند و فقط واحدهای دارای پروانه از جانب اتحادیه را به‌عنوان واحد معتمد بشناسند.

قیمت بخاری در ایران بسیار بالاست
ایلنا| عباس صادقی، مدیرعامل مرکز مدیریت بهره‌وری ایران گفت: بهره‌وری پایین در میان تولیدکنندگان ایرانی بشدت نگران‌کننده است و در تولید سیستم‌های گرمایشی بشدت عقب مانده‌ایم.
او ادامه داد: قیمت تمام‌شده تولید این محصولات در ایران بسیار بالاست و تولید‌کنندگان برای پوشش این هزینه‌ها ناچارند تسهیلات با رقم‌های درشت از بانک‌ها دریافت کنند. همین مسأله حاشیه سود آنها را بشدت کاهش داده و قدرت رقابت‌پذیریشان را در مقایسه با رقبای خارجی‌شان از بین برده است.
مدیرعامل مرکز مدیريت بهره‌وری ایران با اشاره به این‌که صددرصد نیاز بازار در کالاهایی مانند بخاری، آبگرمکن، پکیج‌های حرارتی از محل تولیدات داخلی تأمین می‌شود، ادامه داد: شاید بگویید که این سیستم‌های گرمایشی در ایران مشتریان و بازار خاص خودش را دارد؛ اما عمر این بازارها در صورتی که تغییری در نحوه تولید خود نداشته باشند، بسیار کوتاه‌تر از تصورشان خواهد بود.


تعداد بازدید :  311