شماره ۱۲۶۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
نمایشگاه «یادگاری» به افتخار «توران میرهادی» افتتاح شد

شهروند| تصویرگران نقاشی‌های خود را در نخستین سالروز درگذشت «توران میرهادی» عصر جمعه، نوزدهم آبان‌ماه در گالری ویستا به تماشا گذاشتند.
پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا با اعلام این‌که این حرکت به یاد خانم میرهادی انجام شده و نمایشگاه دایر «یادگاری» نام دارد، گفت: «من از دانش‌آموزان مدرسه «فرهاد» بودم که حدود نیم‌قرن پیش با روش‌های نوین تربیتی، توسط خانم میرهادی بنیان نهاده شد. ایشان اعتقاد داشت سال‌های اولیه کودکی نقش مهمی در آنچه انسان به‌ عنوان توشه آینده خود برمی‌دارد، ایفا می‌کند و به همین دلیل در این مدرسه شیوه‌های متفاوتی برای تربیت دانش‌آموزان به کار می‌گرفت.»
پهلوان ادامه داد: «همچنین توران میرهادی بنیانگذار شورای کتاب کودک و فرهنگنامه کودکان و نوجوانان بود. شکل‌گیری این فرهنگنامه کار بسیار بزرگی است که عده زیادی به صورت داوطلبانه در آن کار می‌کنند و دیدگاه‌های انسان‌دوستانه خانم میرهادی باعث شد این دو موسسه رشد کنند.» مدیر گالری ویستا افزود: «من هم سال‌ها عضو شورای کتاب کودک بودم و از نزدیک شاهد بودم هنرمندان تصویرگر چه ارتباط صمیمانه و نزدیکی با زنده‌یاد میرهادی داشتند از این رو تصمیم گرفتیم با حضور تصویرگران نمایشگاه متفاوتی به یاد توران خانم برگزار کنیم.»
او افزود: «از تصویرگران خواستیم به جای آثار تصویرگری، آثار نقاشی خود را در این نمایشگاه ارایه کنند تا تصویر متفاوتی از آنها را شاهد باشیم.»
پهلوان خاطرنشان کرد: «گالری ویستا از بدو تولدش، تلاش کرده نشان دهد به اعتلای هنر علاقه‌مند است و برای تحقق رویکردهای کلان فرهنگی دغدغه دارد، برپایی مستمر نمایشگاه‌های هنرهای جدید ازجمله ویدیو آرت یا جایزه ویستا و توجه‌دادن جامعه به اهمیت ایده هنری از این جمله است، در همین راستا خواهیم کوشید نمایشگاه «یادگاری» به صورت سالانه برگزار شود. مدیر گالری ویستا خبر داد: 16 تصویرگر که از هنرمندان فعال و پرکار شورا و علاقه‌مند به خانم میرهادی هستند، آثار خود را در نخستین مجموعه یادگاری نمایش داده‌اند. همچنین قصد داریم با مشارکت هنرمندان، بخشی از عواید فروش این آثار را به شورای کتاب کودک و فرهنگنامه کودکان و نوجوانان اهدا کنیم.
به گفته او آثاری از مهشید آسوده‌خواه، نگین احتسابیان، بنفشه احمدزاده، عطیه بزرگ‌سهرابی، مرجان ثابتی، هدا حدادی، پژمان رحیمی‌زاده، فرشید شفیعی، مریم طباطبایی، کمال طباطبایی، حسن عامه‌کن، نجوا عرفانی، کیوان عسگری، عطیه مرکزی، مانلی منوچهری و مرجان وفاییان، به کوشش کیوان عسگری در این مجموعه به نمایش درآمده است.
نمایشگاه «یادگاری» همزمان با نخستین سالگرد درگذشت توران میرهادی، از 19 تا 29 آبان‌ماه در گالری ویستا به نشانی خيابان مطهری، خيابان ميرعماد، کوچه دوازدهم‌، پلاک 11 برقرار است.


تعداد بازدید :  242