شماره ۱۲۶۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
لوور ابوظبی با تأخیر 5 ساله افتتاح شد

شهروند| موزه لوور ابوظبی بالاخره پس از 5‌ سال تأخیر افتتاح شد. این موزه که در امارات متحده عربی واقع شده ۱۰‌ سال پیش، مراحل ساخت خود را آغاز کرده است. قرار بود این موزه 5 سال پیش افتتاح شود اما حالا با یک تأخیر 5 ساله با حضور امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی افتتاح شد. محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان و محمد ششم، پادشاه مراکش ازجمله میهمانان ویژه افتتاح این پروژه «بلندپروازانه» فرهنگی بودند.
به گزارش یورو‌نیوز، رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنرانی خود به مناسبت افتتاح این موزه گفت: «به هیچ چیزی سریع‌تر و مهمتر از گسترش فرهنگ، آموزش و زیبایی نیاز نداریم.»
از زمان ریاست‌جمهوری نیکلا سارکوزی، فرانسه، پادشاهی‌‌ها و امیرنشین‌های عرب خلیج‌فارس را جایگزین جمهوری‌های عربی در روابط استراتژیک منطقه‌ای خود کرده است.
موزه‌های فرانسوی ۳۰۰ قطعه هنری/ تاریخی خود را برای نمایش به‌طور موقت در اختیار موزه لوور ابوظبی قرار داده‌اند و شاهکارهایی از فرانسه و دیگر نقاط جهان در خانه‌ جدیدشان در امارات متحده عربی به نمایش در خواهند آمد.
موزه لوور ابوظبی توسط معمار فرانسوی ژان نوول (Jean Nouvel) طراحی شده است و اولین موسسه از موسسات متعددی ا‌ست که قرار است در این منطقه افتتاح شود، موسساتی ازجمله گوگنگهایم فرانک گهری، مرکز هنرهای اجرایی زاها حدید، موزه دریانوردی تادائو آندو و موزه  نورمن فاستر که به تاریخ امارت متحده عربی و شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، حاکم ابوظبی و بنیانگذار امارات متحده عربی خواهد پرداخت.


تعداد بازدید :  144