شماره ۱۲۶۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
شکست به روایت فریدون جیرانی

فریدون جیرانی می‌گوید وقتی آدم شکست می‌خورد به شرط آن‌که بپذیرد شکست خورده است و تصمیم بگیرد که آن را جبران کند، موفق می‌شود.
او معتقد است: به نظر من باید برای فیلم‌های متوسطی که از قبل روی آنها حساب باز نمی‌کنند، تبلیغات انجام شود. خیلی از فیلم‌ها پیش از اکرانشان معروف هستند؛ مثلا بازیگر مطرحی مثل رضا عطاران در آن حضور دارد یا کارگردان مطرحی فیلم را ساخته و به این‌ترتیب به اندازه کافی تبلیغ اولیه دارد، ولی فیلم‌های متوسط که حدود ۸۰‌درصد از سینمای ما را تشکیل می‌دهند نیاز به جا انداختن به‌واسطه تبلیغات دارند.
او گفت: آقای شمقدری در مقطع اول حضورشان در معاونت امور سینمایی نگاه باز و بهتری داشتند، ولی در مقطع دوم که فشارها به آنها وارد شد، این‌طور نبود.
جیرانی در پاسخ به این‌که «به نظر خودتان در کارنامه هنری‌تان چند شکست وجود دارد»، خاطرنشان کرد: به غیراز «خواب‌زده‌ها» و «صعود»؛ «ستاره‌ها» و «پارک‌وی» با این‌که فروخت ولی به نظر من شکست بود و نباید «ستاره‌ها» را به‌صورت فیلم می‌ساختم و «پارک‌وی» هم آن چیزی که من انتظار آن را داشتم، نشد.
«خفه‌گی» قرار است به‌زودی در نخستین حضور جهانی‌اش در جشنواره «شب‌های سیاه تالین» به نمایش درآید. فریدون جیرانی درباره این موضوع گفت: من فیلمسازی نیستم که به برخوردهای جهانی توجه داشته باشم. من فیلمساز تنه سینما، درواقع «بدنه سینما» و فیلمساز مردم و مخاطب عام هستم ولی برای ساخت این فیلم تصورم این بود که به‌گونه دیگری نگاه کنم.


تعداد بازدید :  142