شماره ۱۲۶۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
ماموریت آخر هفته تیم جنایی برای رمز گشایی 3 جنایت
از تیراندازی در آزادگان تا حمام خونین در خیابان هلال‌احمر

شهروند| 2 قتل مرموز و یک مرگ مشکوک، 3 ماموریت جداگانه آخرهفته را پیش‌روی بازپرس و کارآگاهان جنایی پایتخت قرار داد. دو زن و یک مرد در این سه حادثه جانشان را از دست دادند. تیراندازی در کمربندی آزادگان و قتل مرد جوان در برابر پسر خردسالش، سقوط مشکوک زن جوانی از طبقه پنجم آپارتمانی در محله تهرانپارس و قتل هولناک زن جوانی با ضربات متعدد چاقو در حمام خانه‌اش سه حادثه‌ای بودند که در آخرین روزهای هفته گذشته رخ داد. تاکنون سرنخ‌های چندانی از این سه حادثه به دست نیامده است، با این وجود بازپرس جنایی تهران دستور بازداشت یک‌نفر را درخصوص قتل دلخراش زن جوان صادر کرده است و تحقیقات درخصوص شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان احتمالی در دو حادثه دیگر ادامه دارد.
تیراندازی مرگبار در اتوبان آزادگان
نخستین حادثه بعدازظهر روز سه‌شنبه درحوالی کمربندی آزادگان رخ داد. شلیک چند گلوله از سوی راننده پژو 207 به یک مرد جوان در برابر دیدگان فرزند خردسالش. اظهارات پسردایی مقتول که از نزدیک شاهد این حادثه بوده، تنها سرنخ این جنایت است. علت و انگیزه احتمالی ضارب مشخص نیست و بازپرس ویژه قتل تهران دستور پیگیری و تحقیقات درخصوص این پرونده را صادر کرده است.
براساس گزارش اولیه، ماموران 147 خلیج‌فارس حوالی ساعت 5 بعدازظهر شلیک چند گلوله در تقاطع کمربندی آزادگان و اتوبان خلیج‌فارس مرد جوانی را از پای درآورده بود. با اعلام خبر این حادثه، بازپرس کشیک قتل همراه با تیم قتل اداره آگاهی راهی صحنه جرم شدند. در تحقیقات اولیه مشخص شد که مرد جوان در اثر شدت خونریزی در حین انتقال به بیمارستان فیاض‌بخش جانش را از دست داده است. ماموران آگاهی و کارشناسان پزشکی قانونی، به دستور سجاد منافی‌آذر تحقیقات درخصوص این حادثه را آغاز کردند.
بررسی‌های ابتدایی نشان می‌داد رضا 32ساله در اثر اصابت چندین گلوله به پهلوی راستش جانش را از دست داده است، اما پسردایی مقتول گزارش این حادثه را به پلیس اعلام کرده بود. وی در اظهاراتش به بازپرس پرونده گفت: «حدود ساعت 3 بعدازظهر بود که من با پسرعمه‌ام تماس گرفتم و از او خواستم که با هم به قهوه‌خانه برویم. او هم قبول کرد. بعد از چند دقیقه از پایان مکالمه، او همراه پسر خردسالش نزد من آمد و به اتفاق به قهوه‌خانه‌ای درحوالی اتوبان آزادگان رفتیم. چند دقیقه‌ای از رسیدن ما به قهوه‌خانه نگذشته بود که ناگهان کسی با تلفن‌همراه او تماس گرفت. چند دقیقه‌ای با تلفن صحبت کرد، بعد از پایان صحبت‌هایش به من گفت که قرار دارد و باید کسی را ملاقات کند. من هم با او همراه شدم. بعد از چند دقیقه رانندگی به نزدیکی محل حادثه رسیدیم.»
او در ادامه اظهاراتش درباره تیراندازی و قتل پسرعمه‌اش هم گفت: «من و پسر خردسالش در خودرو نشستیم، اما او پیاده شد و به کنار اتوبان آزادگان رفت. کمی منتظر ماند تا این‌که یک پژو 207 کنار او توقف کرد. بعد از چند ثانیه، یک‌نفر از داخل خودرو چند گلوله به سمت او شلیک کرد، پسرعمه من هم یک سنگ از کنار اتوبان برداشت و شیشه پژو را شکست. در همان لحظه راننده پژو پیاده شد و بعد سه گلوله دیگر به او شلیک کرد و به سرعت سوار خودرو شد و فرار کرد.»
به ‌دنبال اظهارات این مرد، سجاد منافی‌آذر بازپرس جنایی پایتخت، دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد و تحقیقات درخصوص این پرونده
ادامه دارد.
سقوط مشکوک
پس از مشاجره با صاحبخانه
مرگ مشکوک زنی در اثر سقوط از ارتفاع، دومین حادثه‌ای بود که سه‌شنبه‌شب خبر آن از کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس به بازپرس کشیک قتل تهران اعلام شد. براساس اعلام اولیه ماموران، زن جوانی در اثر سقوط از طبقه پنجم یک ساختمان مسکونی در خیابان جشنواره جانش را از دست داده بود.
با توجه به مشکوک‌بودن این حادثه، بازپرس دستور تحقیقات درخصوص این حادثه را صادر کرد. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این زن همراه با پسر 14ساله‌اش در خانه حضور داشته که لحظاتی قبل از این حادثه با صاحب خانه درگیری لفظی پیدا می‌کند. مشاجره این زن و صاحبخانه برای دقایقی ادامه پیدا می‌کند. همچنین در تحقیقات پلیس مشخص شد در آن زمان همسر این زن در خانه حضور نداشته و او پس از سقوط مشکوک زنش در جریان این حادثه و درگیری لفظی او با صاحبخانه قرار می‌گیرد. در این پرونده هم سجاد منافی‌آذر دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
جنایت هولناک در حمام
اما سومین حادثه جنایتی هولناک در یک واحد مسکونی بود. زن جوانی با ضربات متعدد چاقو در حمام خانه‌اش به قتل رسیده بود. جسد غرق در خون این زن جوان توسط پسر نوجوانش کشف شد. همسر معتاد این زن جوان به‌عنوان یکی از متهمان احتمالی پس از وقوع این قتل، به طرز مشکوکی ناپدید شده است. بازپرس مدیر روستا دستور بازداشت این مرد را صادر کرده و پلیس ضمن آغاز تحقیقات درخصوص این جنایت به دنبال ردی از همسر مقتول شناسایی و دستگیری اوست.
حدود ساعت 7 غروب چهارشنبه بود که بازپرس کشیک قتل تهران در جریان یک جنایت هولناک درحوالی میدان گمرک تهران قرار گرفت. براساس اعلام اولیه کلانتری 115 رازی زن جوانی حدودا 35ساله با ضربات چاقو به قتل رسیده بود. به دنبال دریافت این خبر، بازپرس مدیر روستا همراه با تیم بررسی صحنه جرم و ماموران پزشکی قانونی در محل حادثه حاضر شدند. طبقه چهارم یک آپارتمان مسکونی در خیابان هلال‌احمر جایی بود که این زن جوان به طرز دلخراشی به قتل رسیده بود. آنها با حضور در محل حادثه با جسد غرق درخون زنی در حمام این خانه مواجه شدند که ضربات متعدد چاقو او را از پای درآورده بود. در بررسی‌های بعدی مشخص شد که پسر 12ساله مقتول در خانه حضور نداشته و پس از مراجعه به خانه با جسد مادرش مواجه می‌شود و خبر این جنایت را به پلیس اعلام می‌کند.
همچنین در تحقیقات ماموران آگاهی مشخص شد این زن کارمند شرکتی بوده و به تنهایی مخارج زندگی را تأمین می‌کرده است. همسر مقتول هم به دلیل اعتیاد مدت‌هاست شغلی ندارد و اختلافات زیادی با همسرش داشته است. درهمین حال، ماموران در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند، بهرام همسر مقتول پس از این حادثه به طرز مشکوکی ناپدید شده است. متواری‌شدن بهرام و سابقه اختلاف شدید او با همسرش به دلیل اعتیاد، احتمال وقوع این جنایت از سوی او را قوت بخشیده است. برهمین اساس، بازپرس مدیر روستا دستور بازداشت مرد جوان را صادر کرد. با این همه هنوز هیچ چیز درخصوص این پرونده مشخص نیست و انگیزه ضارب یا ضاربان احتمالی در دست بررسی است. به دستور بازپرس پرونده جسد برای مشخص‌شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.

 


تعداد بازدید :  744