شماره ۱۲۶۹ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۰ آبان
صفحه را ببند
عمر 70ساله

| محمدمهدی اقبالی|     خبرنگار داوطلب|
جوانان هلال‌احمر جایی حضور پیدا می‌کنند که مردم یاری دهنده و نصرت‌کننده‌ای جز خدا ندارند و اگر دست آنها را گرفتند به مثابه  گرفتن دست خداست. این جوان پرسن‌و‌سال چه سّری با خود دارد که هر چه می‌گذرد بالغ‌تر و چابک‌تر، دردشناسانه‌تر و دردمندانه‌تر کنار مردم است؟ نگاه درست و اصلی به آینده، تنوع خدمات و آموزش‌ها و محور قراردادن جوانان برای توسعه سازمان رویکردهایی است که در سال‌های اخیر به ‌طور ویژه اتخاذ کرده است. مسأله این روزهای سازمان درونی‌کردن ارزش‌های هلال‌احمر و صلیب‌سرخ برای جوانان داوطلب است. کهنسالی این جوان پرطراوت به او آموخته است که اگر این باورها درونی شوند، هر داوطلبی که وارد جمعیت می‌شود، اعم از پیرو جوان و میانسال، اگر به خوبی با باور نهضت آمیخته شود حتی وقتی که فعالیت داوطلبانه را کنار بگذارد، مبلّغ فعال و موثر آرمان‌های هلال‌احمر خواهد بود.
امروز در سالروز تأسيس سازماني قرار داريم كه هفتاد ‌سال از قدمت پرافتخار آن در عرصه انسان‌دوستي، خيرخواهي و ايثار مي‌گذرد. برگ‌هاي زريني كه مزين به عزم راسخ و نيت پاك كاركنان خودم، اعضاي جوان و نيك سيرت سازمان جوانان هلال‌احمر است. هفتاد سالگی سازمان جوانان را باید به همه اعضای سازمان جوانان که لابد از اولین گروه آنها اگر کسی هنوز در قید حیات باشد، حدود 92 ساله است، تبریک گفت. از آن جوان 92 ساله تا این غنچه‌های 5- 6 ساله‌ای که لباس پرافتخار هلال را می‌پوشند. علاوه بر آن، مدیران سازمان در همه این سال‌ها، بدنه کارشناسی پرتلاش کارکنان همیشه همراه هم مبارک است.
با گذشت بیش از ۱۵۰‌ سال از تشکیل نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در جهان، به دلیل وجود اصول و ارزش‌های والای انسانی این سازمان و همچنین عملکرد و جایگاه خوب سازمان جوانان شاهد حضور خیل عظیمی از جوانان کشور با عضویت و فعالیت در این سازمان جوانان مردم‌نهاد هستیم و این قدمت و فعالیت‌های جوانان در راستای ارزش‌های مقدس است که همگان را به سمت خود جذب می‌کند. 


تعداد بازدید :  284