شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

نخستین نمایش مستند نینجای ایرانی به کارگردانی مرجان ریاحی و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در هفدهمین جشنواره «گواناخواتو» در شهر سن میگل مکزیک با استقبال تماشاگران مواجه شد.

کیهان کلهر نوازنده شناخته‌شده موسیقی ایران در ادامه تور اجراهای خود بعد از کشورهایی همچون لهستان، مجارستان، فرانسه و انگلیس این بار در شهر واشنگتن آمریکا به صحنه می‌رود.

مدال طلای شهر بارسلون پس از سه ماه از مرگ «گابریل گارسیا مارکز» به این نویسنده کلمبیایی برنده نوبل اعطا شد.

نادره ترکمانی کارگردان سینمای کودک از اکران فیلم «گورداله و عمه غوله» در پاییز امسال خبر داد و از موانع و مشکلاتی که بر سر راه اکران این فیلم بوده انتقاد کرد.

جرج کلونی در پروژه جدیدش که به کارگردانی جودی فاستر ساخته می‌شود، نقش یک شخصیت تلویزیونی را بازی می‌کند که هنگام پخش برنامه زنده گروگان گرفته می‌شود.

محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما و کارگردان سینما 4 مرداد ماه از پشت صحنه سریال «پرده‌نشین» که هم‌اکنون تصویربرداری آن در بوستان ولایت ادامه دارد، دیدار کرد و با عوامل کار به گفت‌وگو نشست.

محمدعلی سپانلو اسراییل را به معشوقه‌ پرخرج آمریکایی‌ها تشبیه کرد که در مقابل دیپلماسی اخیر ایران کلاهش بر باد رفته است. این شاعر و مترجم پیشکسوت در واکنش به کشتار مردم غزه گفت: ‌موضع من دفاع از مردم فلسطین است، به‌خصوص فلسطینی که مردمش از فرهیخته‌ترین اقوام عرب هستند.  

بنا به درخواست تهیه‌کننده و کارگردان مجموعه‌ «شمعدونی»، زمان پخش این مجموعه طنز به زمستان تغییر کرد. شبکه سه پیش از این زمان پخش سریال سروش صحت را پایان پخش «هفت سنگ» اعلام کرده بود.

کنسرت «چرا رفتی» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری به بیش از 10 شهر کشور سفر خواهد کرد.  محمدحسین توتونچیان، تهیه‌کننده این کنسرت دراین‌باره گفت:  این برنامه در روزهای 16، 17، 18 و 23 مردادماه در تهران اجرا می‌شود و پس از آن در شهرستان‌های مختلف کشور روی صحنه می‌رود.

محمدرضا هدایتی که پیش از این چندین قطعه و تک‌آهنگ در فضای مجازی منتشر کرده است از جزییات اولین کنسرت خود در 15 مرداد ماه با همراهی گروه «آرپژ» سخن گفت.

فیلم سینمایی «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی در یازدهمین جشنواره فیلم «ایروان» به نمایش درآمد.

نمایشگاه نقاشی سارا اشرفی از روز پنجشنبه نهم مرداد در گالری نگاه لواسان آغاز به‌کار می‌کند و تا روز سه‌شنبه 21 مرداد از ساعت 14 تا 20 میزبان مخاطبان خود است.

24 فیلم سینمایی در هفته سوم داوری شانزدهمین جشن سینمای ایران به نمایش درآمد.

گروه «اینک» به سرپرستی و آهنگسازی حامد فکوری و مقداد شاه‌حسینی کنسرت خود را با استفاده از آثار انور براهیم در تقدیم به مقام هنری محمدرضا لطفی به روی صحنه می‌برد.


تعداد بازدید :  173