شماره ۱۲۶۱ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۹ آبان
صفحه را ببند
میز سیاست

رونمایی قاضی‌پور از تخلفات
 مالی بقایی و دولت احمدی‌نژاد
 و واکنش بقایی
خانه ملت نوشت: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: آقایان احمدی‌نژاد، مشایی، بقایی، رحیمی و موسوی خانه ایرانیان را در خارج از کشور تأسیس کرده بودند و آقای شریف‌زادگان، رئیس هیأت‌مدیره، حمیدرضا شاکری‌نیا، احسان آریامحمد، محمدعلی ابراهیم و میثم طاهری نیز در این موسسه حضور داشتند. تصرف دیگر مربوط به پرونده آقای بقایی در این رابطه است که 300‌میلیارد تومان مربوط به خانه ایرانیان برداشت شده است، به‌نحوی که از بیت‌المال به حساب خانه ایرانیان پول واریز کرده بودند.  نادر قاضی‌پور ادامه داد: به استناد ماده 366، 12 تا 13 مورد دیگر درباره پرونده آقای بقایی اتهام مطرح است که تنها موارد مربوط به تخلفات مالی به دادگاه ارجاع داده شده که می‌توان به اختلاس 16‌میلیارد تومانی دانشگاه اشاره کرد که این میزان پول در روز تحلیف ریاست‌جمهوری دوره یازدهم براساس گزارش دیوان محاسبات از بودجه دولتی برداشت شده است.  وی در ادامه افزود: اختلاس بعدی آقای بقایی در رابطه با تحویل 3‌میلیون و 766‌هزار و 500 یورو و همچنین 590‌هزار دلار از بیت‌المال بود که این میزان پول در ‌سال 1392 به آنان داده شد تا در اجلاس سران کشورهای اسلامی هزینه شود، اما این میزان هزینه نشده است.
قاضی‌پور در این‌باره افزود: آقایان احمدی‌نژاد، مشایی، بقایی، رحیمی و موسوی خانه ایرانیان را در خارج از کشور تأسیس کرده بودند وآقای شریف‌زادگان، رئیس هیأت‌مدیره، حمیدرضا شاکری‌نیا، احسان آریامحمد، محمدعلی ابراهیم و میثم طاهری نیز در این موسسه حضور داشتند. تصرف دیگر مربوط به پرونده آقای بقایی در این رابطه است که 300‌میلیارد تومان مربوط به خانه ایرانیان برداشت شده است، به‌نحوی که از بیت‌المال به حساب خانه ایرانیان پول واریز کرده بودند.
وی ادامه داد: در منزل آقای بقایی 703 سکه تمام‌بهار آزادی، 1842 نیم‌سکه، 15 سکه دو و نیم، مبلغ 21‌میلیارد و 175‌میلیون و 300‌هزار ریال وجه نقد، 454‌میلیون و 510‌هزار ریال از پول نهاد ریاست‌جمهوری موجود بود و می‌گفتند می‌خواستیم پس از بهبود ارتباطمان با دولت آقای روحانی پول‌ها را بازگردانیم، این درحالی است که این مبلغ جزو بیت‌المال محسوب می‌شد.  قاضی‌پور در ادامه تصریح کرد: زمانی که آقای بقایی در سازمان میراث فرهنگی مسئولیت داشتند، چندین شرکت با نام‌های توسعه فناوری اطلاعات، میراث آریا، بهار سرزمین من، تور گردشگری ایران و کانون جهانگردی اتومبیلرانی ایران تأسیس کردند و با شرکت‌هایی که خود و اطرافیانشان اعضای آن بودند به مبلغ 512‌میلیون و 683‌هزار و 973 تومان قرارداد صوری تنظیم کردند و از عموزاده و خاله‌زاده و اقوام در این شرکت‌ها به‌عنوان کارمند بهره گرفتند و پول‌های مذکور برداشت شده است. همچنین 10‌میلیارد تومان دیگر از بیت‌المال توسط تیم آقای بقایی برداشت شده است.  بعد از انتشار اظهارات قاضی‌پور، حمید بقایی به آن واکنش نشان داد و در کانال تلگرامی‌اش نوشت: جناب قاضی‌پور، پاسخ شما و گردانندگان شما فقط یک جمله است، فرزند خلف پدرتان نیستید، اگر ظرف 24 ساعت مستندات حرفتان را از همان خبرگزاری منتشر نکنید.
سردار نجات: بهزاد نبوی
 مارکسیست‌ها را نجس می‌دانست
تسنیم نوشت: عضو موسس سازمان مجاهدین انقلاب می‌گوید که بهزاد نبوی جزو کسانی بود که مارکسیست‌ها را نجس می‌دانست. او ادامه داده است که حالا ممکن است شخص بهزاد یک رگه‌هایی از گرایش به گروه‌های مارکسیستی قبل از انقلاب داشته باشد ولی افرادی چون صادق نوروزی و پرویز قدیانی که در زندان بودند، این‌گونه نبودند.  سردار حسین نجات درباره منکر شدن آرمین درخصوص حضورش در بازجویی از گروهک فرقان و بند 209 اوین هم اظهار کرد: کسی که در بند 209 بوده افتخار است، چراکه با گروهکی‌ها و تروریست‌ها برخورد کرده است. اگر کسی امروز آن را انکار می‌کند می‌خواهد بگوید من مخالف برخورد با منافقین بودم! او ادامه داد: امام هم‌ سال 60 در پیامی فرمودند افرادی که عضو احزاب و سازمان‌های سیاسی هستند نباید در عضویت نیروهای مسلح باشند و یکی از این دو را باید انتخاب کنند. بعضی از افراد مانند آقایان ذوالقدر، بروجردی، حمیدزاده، محسن رضایی و بنده که برخی‌هایمان از اعضای اصلی سازمان بودیم از سازمان استعفا کردیم. پس از این اتفاق، آقای راستی از بین قدیمی‌های باقیمانده 7 نفر را به‌عنوان اعضای شورای اجرایی جدید انتخاب کردند که عناصر مهم آنها آقایان بصیر‌زاده، فدایی، روح‌الامینی، علی‌‌عسگری، فیاض مجتهدی، الله‌وردی به‌عنوان اعضای هیأت اجرایی انتخاب شدند. بعدها تعدادی از آنها مانند آقایان فدایی و صراف‌پور به جبهه رفتند و قرارگاه صراط را راه انداختند که وظیفه آن حمل‌ونقل لجستیکی در بخش‌های مهندسی بود. ‌سال 65 نیز خود سازمان به این نتیجه رسید که جنگ اولویت دارد و آقای راستی خدمت امام رسیدند و گفتند که اعضا اعتقاد دارند که در این برهه جنگ اولویت دارد و خودشان استعفا داده و درخواست انحلال سازمان را دادند که امام نیز با این درخواست‌ها موافقت کردند.
موسوی‌خویینی‌ها: بازرگان
 نباید مسئولیت می‌پذیرفت
شهروند| آیت‌الله موسوی‌خویینی‌ها در کانال تلگرامی خود نوشت: پس از اشغال سفارت، اسناد که به دست دانشجویان افتاد، دیدند که آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دایم نقشه می‌کشیده‌اند که چه‌کار کنند تا انقلاب را با شکست مواجه کنند و اگر شد شاه را برگردانند. من از شما می‌پرسم که این قبیل کارها در زمره وظایف دیپلماتیک است؟! یک سفارتخانه حق دارد و مجاز است که برای سقوط دولت و شکست انقلاب کشور میزبانش نقشه بکشد؟! مرحوم بازرگان هم خود را برای این شرایط مناسب نمی‌دانست و می‌گفت: امام مثل یک بولدوزر است و من مثل یک ماشین بنز و روی آسفالت می‌توانم راه بروم. خب، چنین کسی نباید در آن زمان مسئولیت می‌پذیرفت.  او ادامه داد: ناگهان مردم اطلاع یافتند که آمریکایی‌ها شاه را به آمریکا برده‌اند. پیش از فرار شاه از ایران و پس از آن جمعی از ارتشی‌ها، سرمایه‌داران وابسته به دربار و هرکسی که عنصر موثری در آن رژیم بود و توانسته بود فرار کند، به آمریکا رفته بود. رابطه دولت ایران و آمریکا عادی نبود، دولت و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی بر اوضاع تسلط کامل نداشتند و هنوز انتخابات برگزار نشده بود. اولین چیزی که به ذهن همه آمد، این بود که شاه را برده‌اند آن‌جا به‌عنوان یک محور تا این افراد فراری را هم اطرافش جمع کنند و یک دولت در تبعید تشکیل دهند.
«اسم رمز» جدید مخالفان
علی لاریجانی در قم
نامه‌نیوز نوشت: مدت‌هاست که«انتخابات مجلس» برای مخالفان او به اسم رمزی مبدل شده است. وقتی صحبتی از مجلس و حضور لاریجانی به میان بیاید، آن‌وقت باید منتظر ماند و دید که مخالفان او که همان تندروهای زخم‌دیده اصولگرایی هستند، به چه حربه‌ای برای ضربه زدن به او متوسل خواهند شد.
این روزها هم هرچند با انتخابات 98 فاصله بسیاری داریم، اما مخالفان لاریجانی خیلی زودتر از آنچه باید، بازی را شروع کرده‌اند. اختلاف نظر پیش آمده بر سر سپنتا نیکنام میان علی لاریجانی و برخی از علمای قم موجب شده است تا اختلاف‌های قدیمی سر باز کند و حتی برخی تلاش کنند تا از این آب گل‌آلود، «ماهی سیاسی» خود را به دست آوردند. چنانچه این روزها نداهایی از قم به گوش می‌رسد که تلاش دارند لاریجانی را برای‌ سال 98 کاندیدایی خارج از استان محبوبش یعنی قم معرفی کنند و او را از حالا در شهرهایی همچون لاریجان و تهران جای دهند، اما تجربه نشان داده است که در مصاف تندروها و لاریجانی اعتدالی، این رئیس مجلس است که توانسته با هوش سیاسی‌اش برگ برنده را به نام خود ثبت کند.
جزییات جلسات شورای مشورتی جمنا
رایزنی با پایداری‌ها
ایلنا نوشت: یحیی آل‌اسحاق، یک فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: هیأت مشورتی جمنا تاکنون چندین جلسه برگزار کرده و جهت‌گیری‌های کلی و مسائل اساسی در آن به مشورت گذاشته شده است. او درخصوص برنامه جمنا برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در‌ سال ۹۸ گفت: جبهه مردمی مانند هر سیستم و گروه دیگری باید شرایط کنونی کشور و اقدامات و رویکرد قبلی خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.  وی افزود: هم‌اینک جبهه مردمی انقلاب اسلامی درحال بررسی شرایط کشور است و براساس این ارزیابی‌ها و بررسی‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد.
او در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری حاضر به همکاری با جمناست؟ خاطرنشان کرد: امیدواریم که این اتفاق بیفتد.  عضو شورای مرکزی جمنا در پاسخ به سوالی درباره انتقادات اعضای حزب موتلفه اسلامی به جمنا و احتمال نپیوستن این تشکل در جبهه مردمی ابراز داشت: ما به دنبال آن هستیم همه گروه‌ها در ذیل یک چتر واحد قرار بگیرند و هماهنگ شوند و نیروهایشان با یکدیگر همدل باشند.


تعداد بازدید :  420