شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

درآمدهای نفتی عراق 7‌میلیارد دلار شد
براساس داده‌های رسمی وزارت نفت عراق، درآمدهای حاصل از فروش نفت خام این کشور در ژوئن ٢٠١٤ به هفت‌میلیارد دلار رسیده است. در ماه ژوئن ‌سال‌جاری از پایانه‌های نفتی بندر جنوبی بصره ٧٢‌میلیون و ٨٠٠‌هزار بشکه نفت صادر شده که هفت‌میلیون و ٤٧٠‌هزار دلار برای عراق درآمد به ارمغان آورده است.

گروه مشورتی اوکراین و اروپا برای حل بحران گاز
اتحادیه اروپا و اوکراین برای تشکیل یک گروه مشورتی در مسأله تأمین گاز طبیعی توافق کردند. گروه مشورتی شامل ٢ نماینده از کمیسیون اروپا و ٢ نماینده از اوکراین خواهد بود و کی‌یف هم آماده پذیرش ناظران اروپایی در تمامی ایستگاه‌های اندازه‌گیری گاز خود است.  

انگلیس ناراضی از تحریم روسیه
در صورت اجرای تحریم‌های بیشتر علیه روسیه توسط اتحادیه اروپا، یکی از کشورهایی که بیشترین تأثیر منفی را تجربه خواهد کرد انگلیس خواهد بود. بر همین اساس بانک‌های بزرگی همچون سبربنک، و VTB نیز در لیست تحریم اتحادیه اروپا خواهند بود که هر دوی بانک‌ها در لیست بازار سهام لندن بوده و در آن دفتر دارند.

 روند کند بهبود اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه دوم
عکس‌العمل‌های مختلف به سلامت سرمایه‌گذاری تجاری آمریکا حاکی از آن است که احتمالا روند بهبود اقتصادی در سه‌ماهه دوم ‌سال جاری چندان قدرتمند نبوده است زیرا بارگیری محموله کالاهای سرمایه‌ای این کشور یک‌درصد کاسته شده است. این سومین سه‌ماهه‌ای است که در محموله‌ها کاهش ایجاد می‌شود.


تعداد بازدید :  192