شماره ۱۲۵۵ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
اهالی فوتبال با اعتراض به کمیته اخلاق نسبت به حکم مسلمان و غفوری موضع گرفتند
محرومیت قلیانی‌ها در آستانه لغو
رئیس کمیته اخلاق: دو بازیکن خاطی باید مستندات خود را ارایه کنند

شهروند| اعتراض‌های انجام‌شده به محرومیت محسن مسلمان و وریا غفوری قبل از دربی پایتخت و موضعگیری‌های تند برخی ستاره‌های سابق فوتبال علیه کمیته اخلاق، سبب عقب‌نشینی مسئولان این کمیته شده است. حالا کار به جایی رسیده که به احتمال فراوان حکم دو بازیکن متهم به قلیان‌کشیدن لغو خواهد شد تا آنها در مسابقه استقلال و پرسپولیس حضور داشته باشند.
اعتراض اهالی فوتبال به حکم قلیانی‌ها
بعد از اعلام حکم محرومیت مسلمان و غفوری از سوی کمیته اخلاق، بلافاصله مسئولان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به این موضوع اعتراض کردند. بعد از آنها نوبت به برخی ستاره‌های سابق و پیشکسوتان رسید تا موضعگیری‌های تندی انجام دهند. علی کریمی و خداداد عزیزی سردمدار این مسأله بودند که بشدت به تصمیم کمیته اخلاق معترض شدند. کریمی در این‌باره گفت: «من همیشه با قلیان مخالف بوده و هستم و به‌خصوص چون این مسأله بین فوتبالیست‌ها باب شده، دوست دارم به خاطر خود آنها و لطمه‌ای که ممکن است به حرفه و درآمدشان بخورد، یک فکری در این‌باره بشود؛ اما مسأله این است که این یک موضوع شخصی است. قلیان‌کشیدن غیر قانونی نیست و حتی ضد عرف هم نیست. وقتی در همه‌ جای مملکت قلیان به صورت آزاد عرضه می‌شود، پس مصرف آن هم جرم نیست؛ اگر چه فوتبالیست‌ها بهتر است این کار را نکنند، چون به سیستم کاری‌شان آسیب می‌رساند. بهتر است برخوردی که با آنها می‌شود در حد صحبت و نصیحت باشد، نه این‌که قبل از مهمترین بازی‌ سال خبر را در بوق و کرنا کنند و آبروی آدم‌ها را ببرند.» خداداد عزیزی نیز حرف‌هایش را اینطور بیان کرد: «حکمی که کمیته اخلاق صادر کرده، حرفه‌ای نیست؛ این‌که بازیکن قلیان می‌کشد، یک موضوع خصوصی است و کمیته اخلاق حق ندارد وارد حریم خصوصی بازیکنان شود. در کل دنیا بازیکنان زیادی هستند که سیگار و قلیان می‌کشند؛ اما حریم خصوصی خودشان است و نمی‌شود ایرادی به آنها گرفت. اگر قرار به محرومیت باشد، الان باید 90‌درصد فوتبالیست‌های ایرانی را محروم کنند. ما در فوتبالمان بی‌اخلاقی‌های بزرگ و به‌مراتب بدتری از قلیان داریم. چرا کمیته اخلاق به این چیزها ورود نمی‌کند؟ چرا نمی‌روند جلوی جادوگری را بگیرند؟»
تورک: احتمال لغو محرومیت وجود دارد
اعتراض‌ها مسئولان کمیته اخلاق را کمی از مواضع قبلی پایین آورد و کار به جایی رسید که احتمال لغو محرومیت افزایش پیدا کرده است. مرتضی تورک، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفته است: «در این پرونده که مربوط به بازیکنان استقلال وپرسپولیس است، طی هفته‌های گذشته اخبار و مستنداتی به ما رسید که در دستور رسیدگی و اقدام قرار داشت. طبق مقررات کمیته اخلاق، در چنین مواردی امکان صدور دستور موقت وجود دارد و ما از این ظرفیت استفاده کردیم. چنانچه بازیکنان مورد نظر دفاعیات و مستنداتی داشته باشند، می‌توانند ارایه دهند که در مرحله رسیدگی مورد توجه قرار بگیرد و زمان رسیدگی را روز سه‌شنبه، 2 آبان‌ماه مشخص کرده‌ایم. بر اساس مستنداتی که در پرونده غفوری و مسلمان وجود دارد، دستور موقتی صادر شده و در جلسه رسیدگی به پرونده این دو بازیکن را برگزار خواهیم کرد.» تورک درباره احتمال لغو محرومیت قبل از دربی بیان کرد: «این دو بازیکن ‌به همراه نماینده و یا وکیل خود در جلسه کمیته اخلاق حضور خواهند داشت تا مستندات خود را ارایه کنند و در اسرع وقت رأی این پرونده صادر خواهد شد. هدف ما محروم‌کردن هیچ بازیکنی در حوزه فوتبال به ناحق نیست. ضمن این‌که غفوری و مسلمان امروز اگر مستندات مناسبی ارایه کنند، ممکن است حکم دستور موقتشان لغو شود.»


تعداد بازدید :  292