شماره ۱۲۵۵ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
درگیری شدید ملی‌پوشان واترپلوی ایران و مالت دردسرساز شد
دعوا روی آب!
محسن رضوانی در گفت‌وگو با «شهروند»: رئیس فدراسیون مالت از من عذرخواهی کرد

شهروند|  صعود تیم‌ملی واترپلوی ایران به فینال مسابقات توسعه جهانی خبر خوبی بود؛ اما اتفاقاتی که در رقابت پایانی رخ داد، بازتاب منفی برای ملی‌پوشان این رشته به همراه داشت. درگیری درون و بیرون استخر بین بازیکنان ایرانی با ملی‌پوشان کشور میزبان درنهایت تأسف فدراسیون جهانی و کنار گذاشته‌شدن 2 تیم از جدول مسابقات را به همراه داشت.
درگیری داخل آب تا بیرون استخر
تیم ملی واترپلوی ایران که در مسابقات توسعه جهانی این رشته در کشور مالت شرکت کرده بود، در دور مقدماتی یک‌بار مقابل میزبان قرار گرفت و این تیم را شکست داد. رویارویی دوباره این تیم‌ها در فینال از حساسیت بالایی برخوردار بود و نزدیک‌بودن بازی نیز باعث شد تا شاهد بازی خشنی از سوی بازیکنان 2 تیم باشیم. در حالی‌ که چند بازیکن از ایران و مالت به دلیل بازی خشن توسط داور اخراج شده بودند، 33ثانیه مانده به پایان بازی درگیری شدیدی بین بازیکنان 2 تیم در بیرون از استخر رخ داد. بالا‌گرفتن این درگیری درنهایت داوران را مجاب کرد تا بازی را نیمه‌کاره رها کرده و سوت پایان را در فاصله کمتر از یک دقیقه به اتمام مسابقه به صدا در آورند.
خبررسانی عجیب فدراسیون
در حالی که داوران پایان بازی را اعلام نکرده بودند، فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خبری روی سایت خود از شکست 8 بر 6 و نایب‌قهرمانی ایران در مسابقات توسعه جهانی خبر داد. البته دقایقی بعد محسن رضوانی، رئیس فدراسیون سعی کرد پیش‌دستی کند. او در مصاحبه‌ای قبل از همه خودش خبر درگیری به وجود‌آمده را اعلام کرد اما از برخورد پیگیری حق ایران از طریق فینا خبر داد. هنوز هیچ‌کس نمی‌دانست که دقیقا چه اتفاقی رخ داده که فیلم درگیری بین بازیکنان ایران و مالت توسط فدراسیون جهانی منتشر شد.
تأسف فینا و حذف ایران و مالت
فدراسیون جهانی دقایقی بعد از اتفاقاتی که در مالت رخ داد،‌ با تیتر «پایان غم‌انگیز برای تورنمنت بزرگ» به درگیری بازیکنان ایران و مالت اشاره کرد. فینا در گزارش خود به اخراج 5 بازیکن از ایران و 2 بازیکن از مالت اشاره داشت و درنهایت از تصمیم قاطع این فدراسیون در قبال درگیری خبر داد. ایران و مالت دیسکالیفه شدند و از جدول مسابقات کنار رفتند. بدین ترتیب تیم‌های اروگوئه و عربستان که بازی رده‌بندی را برگزار کرده بودند، به‌ عنوان تیم‌های اول و دوم تورنمنت «فیناترافی» معرفی شدند. بدین ترتیب ایران بعد از انجام چند بازی در مالت با دست خالی به تهران بازگشت.
رضوانی: رئیس فدراسیون مالت از من عذرخواهی کرد
محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره درگیری رخ‌داده میان ملی‌پوشان ایران و مالت به «شهروند» می‌گوید: «برخی با بی‌انصافی قضیه را بزرگ کردند! خودم 20‌سال واترپلو بازی کردم و می‌دانم که ورزش خشنی است. در این بازی هم بازیکنان مالت به خاطر این‌که در دور مقدماتی با وجود داشتن چند لژیونر اروپایی از ایران شکست خورده بودند، عصبانی شدند و با خشونت بیشتری بازی کردند. وقتی یکی از بازیکنان ایرانی در حال خروج از استخر بود، با حمله 3 بازیکن مالت روبه‌رو می‌شود که سرپرست و مربیان ما سعی می‌کنند جلوی آنها را بگیرند.»
وی همچنین می‌افزاید: «حتی خود کشور میزبان هم قبول کرده که مقصر بوده است. رئیس فدراسیون مالت که چندی پیش به ایران آمده بود،‌ با من تماس گرفت و از اتفاقاتی که رخ داده بود، عذرخواهی کرد. البته من بررسی این موضوع را به کمیته فنی سپردم و بعد از بازگشت تیم به تهران قطعا با کسانی که در این اتفاق مقصر بودند، برخورد می‌کنیم. با این حال معتقدم نباید نزدیک به انتخابات فدراسیون این موضوع برای برخی افراد به بهانه‌ای تبدیل شود تا فدراسیون را تخریب کنند.»
رضوانی در پایان در پاسخ به این سوال که ممکن است واترپلوی ایران به‌ خاطر این اتفاقات دچار محرومیت شود، خاطرنشان می‌کند: «خیر؛ محرومیتی در کار نیست. ما به صورت داخلی این موضوع را حل می‌کنیم و از سرپرست و سرمربی تیم هم توضیح می‌خواهیم. حذف ایران از جدول مسابقات اتفاق خوبی نبود اما ما به شکل یک مسابقه تدارکاتی به این رقابت‌ها نگاه کردیم و هدف اصلی‌مان بازی‌های آسیایی 2018 است. امیدوارم کمی هم مثبت نگاه شود و به تیم جوان و خوبی که در واترپلو ایجاد شده و امید زیادی در آینده دارد، پرداخته شود.»


تعداد بازدید :  489