شماره ۱۲۵۵ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
ویترین ایران

۶‌میلیون مسکن روستایی
 باید مقاوم‌سازی شود
 پایگاه اطلاع‌رسانی دولت|  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری تأکید کرد: اجرای طرح ویژه مسکن روستایی با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی واحدهای مسکونی روستایی اقدامی ضروری است که باید تداوم یابد. او پیامدهای منفی عدم توجه به روستاها نظیر مهاجرت بی‌رویه و رشد آسیب‌های اجتماعی در کلان شهرها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ساخت مسکن مناسب و مقاوم سازی خانه‌ها در مناطقی از کشور که بیشتر در معرض سوانح طبیعی نظیر زلزله و سیل هستند در دستور کار قرار گرفته و این روند تسریع خواهد شد. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که براساس مطالعات باید جمعا ۶‌میلیون مسکن روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شود، خواستار هماهنگی بیشتر سازمان برنامه و بودجه، بانکها و بنیاد مسکن برای پیشبرد سریعتر این طرح شد و تأکید کرد: نباید در اجرای این طرح هزینه اضافی از بابت قرارداد با بانک‌ها به روستاییان عزیز کشور تحمیل شود.

250‌میلیارد تومان
 پروژه نیمه تمام آبی داریم
محمد ابراهیم نیا‌ مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو در بخش آب و آبفا بیش از 200 تا 250‌میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دارد و شاید سه برابر این پروژه‌ها نیز در صف نوبت باشند تا وارد پیوست بودجه شوند ولی در شرایط فعلی کشور که وضع سخت اعتباری و نقدینگی را تجربه می‌کند نمی‌توان همه این مسائل را با هم حل کرد.

عراقی‌ها
در رتبه دوم مهاجرت به ایران
بهمن عباسی معاون اداره‌کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد آمارهای مهاجرت‌ کنندگان به کشور ایران گفت: اتباع کشورهای عراق، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان و ترکیه در رتبه‌های بعدی مهاجرت به ایران پس از افغان‌ها قرار دارند. به گفته او، بیشترین مهاجرانی که طی سال‌های 1990 تا 2013 به ایران آمده‌اند از کشور افغانستان بوده‌اند که جمعیتی بالغ بر2‌میلیون و 300‌هزار نفر در ‌سال 2013 را شامل می‌شدند.

نمایش توانمندی‌های صادراتی ایران
ایرنا| علیرضا چناری، دبیر فراکسیون صادرات غیرنفتی مجلس گفت: با وجود اظهارات ضدایرانی ترامپ 34 کشور خارجی به ایران می‌آیند تا توانمندی‌های صادراتی ایران را بررسی کنند. او توضیح داد: دومین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران با شعار اقتصاد مقاومتی از 9 تا 12 آبان برگزار می‌شود و تا کنون 34 کشور خارجی و 500 تاجر آمادگی خود را برای حضور در نمایشگاه اعلام کردند و پیش‌بینی می‌شود که 600 تاجر از 43کشور در این نمایشگاه حاضر شوند.  او گفت: این نمایشگاه با بهره‌مندی از فضای مناسب پسابرجام و با هدف توسعه صادرات غیرنفتی و تسهیل در عرضه تولیدات ایرانی به تجار خارجی و با دعوت از رئیس‌جمهوری ایران، روسیه و داغستان برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  251