شماره ۱۲۵۵ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
میز خبر

روحانی دوقانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
ایرنا|  حسن روحانی رئیس جمهوری در نامه‌‌هایی جداگانه به وزارت دادگستری و سازمان اداری و استخدامی کشور، دو قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را جهت اجرا ابلاغ کرد. بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم تجاری و قانون استفساریه تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان جهت اجرا به وزارت دادگستری و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شد.

آیت‌الله آملی لاریجانی:
عده‌ای برای فرار از رسیدگی‌های قانونی فضاسازی می‌کنند
میزان| رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ایستادگی دستگاه قضایی در مقابل هجمه‌ها و تخریب‌ها خطاب به مسئولان عالی قضایی گفت: بنیان احضارها و رسیدگی‌ها باید شرعی، قانونی و عادلانه باشد و پس از آن از هیچ‌گونه فضاسازی، هجمه و تخریب در فضای حقیقی و مجازی هراسی نداشته باشید و بدون توجه به شانتاژهای تبلیغاتی در مسیر احقاق حقوق مردم ثابت‌قدم باشید. آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی مشکلات و کمبودهای دستگاه قضایی توسط مسئولان قوه و روسای دادگستری‌ها، خاطرنشان کرد: برای ارزیابی کارآمدی یک دستگاه باید میزان امکانات و تلاش‌های آن دستگاه را سنجید. در میان همه وظایف دستگاه قضایی، رسیدگی‌ها نقش برجسته‌ای دارد. در سال‌ها و ماه‌های اخیر هجمه‌های عجیبی را علیه دستگاه قضایی می‌بینیم. قوه قضائیه به سراغ هرکس که اتهامی متوجه اوست می‌رود، متهم به برخورد سیاسی می‌شود و امروز نیز متاسفانه فضای مجازی ابزاری برای این هجمه‌ها و فضاسازی علیه قوه قضائیه شده است. اگر قرار باشد دستگاه قضایی به سراغ هر کس رفت متهم به سیاسی کاری شود باید قوه قضائیه را تعطیل کنیم.آملی لاریجانی افزود: این اقدامات و فضاسازی‌ها نیز به یک گروه و خط سیاسی اختصاص ندارد بلکه از چپ و راست، یکی به بهانه عدالت خواهی و دیگری با عنوان امر به معروف و نهی از منکر به قوه قضائیه می‌تازد. یکی اتهام مالی دارد و می‌گوید برخورد قوه قضاییه، سیاسی است. دیگری به دلیل فساد تحت تعقیب است و دستگاه قضایی را متهم به برخورد سیاسی می‌کند.

در همایش همدلی ارتش و سپاه چه گذشت؟
خبرآنلاین|  دیروز همایش «ارتش و سپاه با محوریت وحدت، همدلی و همبستگی» با حضور تعدادی از فرماندهان دو نیرو درباره راهکارهای ارتقای هم افزایی بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش «ارتش و سپاه با محوریت وحدت، همدلی و همبستگی» که در ستاد فرماندهی نزاجا دبرگزار شد، گفت: وحدت ارتش و سپاه یک اعتقاد قلبی در بین نیروهای مسلح کشور است و این لشکر الهی (ارتش و سپاه) تحت رکاب یک رهبر الهی قرار گرفته است.
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز در همایش «ارتش و سپاه با محوریت وحدت، همدلی و همبستگی»گفت: امیر حیدری از زمان آغاز فرماندهی خود در نیروی زمینی ارتش در بحث وحدت، قدم‌های زیادی را در جهت همکاری و هماهنگی بیشتر میان نیروهای زمینی ارتش و سپاه برداشته‌اند. برگزاری این همایش از سوی نیروی زمینی ارتش جای تقدیر و تشکر از ایشان و همکاران‌شان دارد.فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به توطئه‌های دشمنان در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بیان کرد: باید علاقمندی‌ها را ابراز و رسانه‌ای کنیم تا دشمنان بدانند که نیروهای مسلح همچون گذشته در کنار هم با صلابت ایستاده‌اند. الحمدلله دشمن هیچگاه نتوانسته توطئه‌های خود را در نیروهای مسلح رسوخ دهد و ما همواره با وحدت و همکاری در صف مقدم مقابله با بحران‌ها حضور داشته‌ایم و خواهیم داشت. قدرت دفاعی ارتش و سپاه باید بیشتر از اینها افزایش یابد.

سردار جزایری: میزان هجمه فرهنگی و جنگ نرم علیه ایران بی‎‌سابقه است
 ایلنا|  رئیس تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: خدا را شاکریم که در سازمان راهبردی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) حضور یافتیم و وقتی به تعابیر مقام معظم رهبری دقت می‌کنیم می‌بینیم ایشان با چه عمقی به مسائل نگاه می‌کنند و چه تیزبینی درخصوص تفکیک پدافند هوایی داشتند.سردار جزایری افزود: انقلاب ما فرهنگ‌محور است و فرهنگ براساس نیروی انسانی شکل می‌گیرد و باید توجه ویژه‌ای به کارکنان سربازان، خانواده‌ها و بازنشسته‌ها انجام شود و به‌خصوص حوزه سربازان که مثل فرزندان ما هستند و باید این جوانان را انقلابی و متدین تربیت کنیم.سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تأکید کرد: میزان هجمه فرهنگی، جنگ نرمی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود، بی‌سابقه است و برای مقابله با این هجمه باید اجزای آن درک شود و باید بسیار تلاش کنیم تا بتوانیم در مقابل این جنگ نرم باشیم.


تعداد بازدید :  271