شماره ۱۲۵۵ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
خبر

عضو فراکسیون امید به روحانی:
مسئولین با مردم شفاف‌تر صحبت کنند
عصر ایران|  عضو فراکسیون امید مجلس گفت: وقتی عارف می‌گوید ممکن است در ‌سال 98 ائتلاف نکنیم باید این موضوع را به فال نیک گرفت. پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: عارف رابطه خوبی با نماینده‌های اصولگرای مجلس دارد و بسیاری از آنها را حتی همراه‌تر از برخی اعضای فراکسیون امید می‌داند. پروانه سلحشوری با اشاره به برخی شعارهای رئیس‌جمهوری مبنی بر  این‌که نتوانسته به آنها جامه عمل بپوشاند گفت: اگر ما شعار بدهیم و بگوییم که ما فلان مشکل را حل می‌کنیم و بعد از انتخابات بگوییم که این مشکل در دستان ما نیست مشکلی را حل نمی‌کند. آقای روحانی وقتی صحبت می‌کرد باید در مورد زمان اجرا نیز صحبت می‌کرد. مسئولین باید با مردم شفاف‌تر صحبت کنند. اگر فلان مشکل هم دست ما نیست باید توضیح دهیم که چرا دست ما نیست و بگوییم که کجا نگذاشته است که مشکل حل شود. وی با بیان این‌که برخی فکر می‌کنند اصلاح‌طلبان از حکومت رانده شده‌اند، بیان کرد: تا همین اندازه نیز ما آنها را به سیاست راه داده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:
بررسی تفحص از بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران با حضور ربیعی
 ایسنا|  سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران با حضور ربیعی در نشست صبح دیروز این کمیسیون خبر داد. رحیم زارع با اشاره به نشست صبح دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران به استناد ماده ۲۱۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به درخواست آقای حسن کامران نماینده اصفهان با حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نحوه برخورد با ارباب رجوع و تکریم آنها، چرایی تبعیض در پرداخت وام‌ها و میزان دادن وام به کارگران و تعاونی‌ها نیز از دیگر سوالات نماینده اصفهان در تحقیق و تفحص از عملکرد بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران است.

غلامی و اردکانیان به مجمع عمومی فراکسیون امید می‌روند
ایسنا|  سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از نشست امروز مجمع عمومی این دولت فراکسیون با وزرای پیشنهادی علوم و نیرو خبر داد. بهرام پارسایی اظهار کرد: اعضای کمیته بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو صبح امروز در فراکسیون امید نشستی را با حضور آقای اردکانیان داشتند سوالات و نقطه نظرات خود را از ایشان مطرح کردند و آقای اردکانیان هم دیدگاه‌های خود را برای نمایندگان تشریح کرد. وی افزود: به نظر می‌رسد وزیر پیشنهادی نیرو علم، توانمندی و تجربه کافی را دارد و سوابق کاری ایشان می‌تواند در موقعیت فعلی کشور که از نظر بحران آب با آن مواجه هستیم، گره‌گشا باشد. این نماینده مجلس همچنین گفت که مجمع عمومی فراکسیون امید امروز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با حضور غلامی و اردکانیان وزرای پیشنهادی علوم و نیرو تشکیل جلسه خواهد داد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:
الزامی برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس در قانون اساسی وجود ندارد
خانه ملت|  عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هر چقدر تعداد نمایندگان کشور افزایش یابد، به معنای آن نیست که کارآمدی مجلس افزایش پیدا می‌کند. احمد امیرآبادی فراهانی درخصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با افزایش تعداد نمایندگان مخالفم، زیرا مشکل کشور ما افزایش تعداد نمایندگان نیست و 290نفر فعلی برای این‌که نمایندگی ملت ایران را داشته باشند، کافی است. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در بین 290 نماینده معمولا تخصص‌های و تجربیات مختلفی وجود دارد، بیان کرد: کارایی و کیفیت مجلس ضرورتا باید افزایش پیدا کند و هر چقدر تعداد نمایندگان کشور افزایش یابد، به معنای آن نیست که کارآمدی مجلس افزایش پیدا می‌کند.

میرزایی نیکو درباره ماجرای سپنتا نیکنام:
نمایندگان اگر از رد صلاحیت بعدی نمی‌ترسیدند اعتراض می‌کردند
 عصر ایران|  عضو کمیسیون شوراها گفت: نمایندگان در موضوع اعتراض به اعلام نظر شورای نگهبان درباره عضو زرتشتی شورای شهر یزد از رد صلاحیت آتی می‌ترسند.قاسم میرزایی نکو، می‌گوید: این شیوه ورود شورای نگهبان به موضوع صلاحیت این عضو شورای شهر مورد اعتراض مجلس و مخل قانون است.میرزایی نیکو گفت: اگر قرار است قانونی تصویب شود و یا قانونی تغییر کند، این روند نباید در لحظه یا هر لحظه باشد و شورای نگهبان نمی‌تواند در لحظه قانون جدید اعلام کند. اوگفت: متاسفانه نمایندگان مجلس از بیان اعتراضات نسبت به این رویه‌های شورای نگهبان هراس دارند چرا که از رد صلاحیت می‌ترسند، این شیوه ردصلاحیت شتری است که درِ منزل هر کسی می‌خوابد.


تعداد بازدید :  269