شماره ۱۲۵۵ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
مهسا جاور: بی‌جهت یک اشتباه کوچک را بزرگ کردند
حمایت قایقران محبوب از مربی پرحاشیه

شهروند| ماجرای کنار گذاشته‌شدن مربی رومانیایی تیم‌ملی رویینگ در روزهای اخیر، فدراسیون قایقرانی را کانون توجهات قرار داده است. شایعاتی مبنی بر مشکلات اخلاقی و رفتاری «جیوگانیک» در جریان رقابت‌های قهرمانی آسیا که با کسب نتیجه تاریخی توسط رویینگ‌سواران ایرانی همراه بود، منتشر شده است. فدراسیون هم با وجود داشتن قرارداد به مربی رومانیایی پیغام داده که فقط حاضر است در بخش مردان با او ادامه همکاری بدهد. این مسأله واکنش ملی‌پوشان را به همراه داشته که در نامه‌ای به وزیر ورزش از «جیوگانیک» حمایت کردند. در همین راستا با مهسا جاور، یکی از مدال‌آوران تیم رویینگ در مسابقات قهرمانی آسیا همکلام شدیم.
با جیوگانیک در جاکارتا موفق می‌شویم
مهسا جاور درباره نامه‌ای که به امضای ملی‌پوشان برای وزیر ورزش ارسال شده، به «شهروند» می‌گوید: «فاصله کمی تا بازی‌های آسیایی مانده که برای ایران اهمیت بالایی دارد. ما امسال توانستیم با جیوگانیک نتایج خوبی بگیریم و این موضوع نشان می‌دهد که با ادامه این روند می‌توانیم در جاکارتا هم به موفقیت‌های خوبی برسیم. ما از آقای وزیر خواستیم که به دلیل توانایی‌های فنی این مربی، اجازه ندهند قراردادش فسخ شود.»
مربی رومانیایی در ایران محبوب است
وی همچنین درباره ملاقات ملی‌پوشان قایقرانی با مربی رومانیایی قبل از ترک ایران می‌افزاید: «ما خواستیم مربی خودمان را بدرقه کنیم. از او خواستیم که بعد از مرخصی 2 هفته‌ای به ایران برگردد. البته جیوگانیک به ما گفت که قراردادش را تغییر داده‌اند و احتمالا دیگر به ایران بازنخواهد گشت. او کاملا محبوب است و همین که 30نفر از ملی‌پوشان از نقاط مختلف کشور برای بدرقه‌اش در تهران جمع شدند، خودش گویای همه چیز است. یک تیم بزرگ این مربی را قبول دارند و حرف یکی، دو نفر نیست.»
بی‌جهت اتفاقات را بزرگ کردند
ملی‌پوش رویینگ بانوان در پاسخ به این سوال که چه رفتاری از مربی رومانیایی سر زده که از هدایت تیم بانوان منع شده، می‌گوید: «مشکل حاد یا خاصی نبوده است. ما به‌عنوان ورزشکار رفتار بدی از این مربی ندیدیم. البته باید قبول کنیم فرهنگ فردی که از یک کشور اروپایی آمده با ما متفاوت است. شاید اشتباهات کوچکی هم صورت گرفته باشد، اما نباید آن‌قدر بزرگش کنند. جیوگانیک باید برای ادامه کار در ایران توجیه شود، اما تصمیم کنار زدن او بدترین تنبیه ممکن بود. بالاخره این مربی نتایج خوبی برای تیم‌ملی ایران کسب کرده و نباید از حق بگذریم. امیدوارم با ورود وزیر ورزش اتفاقات بهتری رخ دهد.»


تعداد بازدید :  460