شماره ۱۲۵۵ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با یکی از نامزدهای تصدی پست ریاست والیبال
حسن‌زاده: با داورزنی درباره شایعات حرف می‌زنم

محمدتقی حسن‌زاده، معاون ورزش استان‌ها در وزارت ورزش که دکترای ورزش را هم دارد،‌ یکی از نامزدهای احراز پست ریاست فدراسیون والیبال است که درباره این انتخابات و ابهاماتی که وجود دارد، گفت‌وگویی با روزنامه شهروند انجام داد.
 شما در شرایطی برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کرده‌اید که شایعاتی درباره مشخص‌بودن سرنوشت ریاست از قبل بر سر زبان‌ها افتاده است.
من هم این شایعات و اخبار را شنیده‌ام اما فعلا نخواسته‌ام این حس بد را در خودم تقویت کنم. دوست دارم مثبت فکر کنم و نامزدها برنامه‌های رسمی خود را به اعضای مجمع و رسانه‌ها اعلام کنند تا هر مدیری که برنامه بهتری داشت، رئیس فدراسیون بزرگ و مهم و موفق والیبال شود. والیبال ایران با وجود تمام موفقیت‌ها نیاز به تغییرات اساسی دارد. در شرایط کنونی والیبال فقط در چند استان به صورت ویژه دنبال می‌شود و رئیس جدید هر کسی که بشود، باید مقدماتی را فراهم کند تا والیبال در سرتاسر ایران نهادینه شود و استعدادهای استان‌های مختلف شناسایی و جذب شوند.
 به‌ نظر شما در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی اعضای مجمع به برنامه رأی می‌دهند یا لابی؟
متاسفانه در همه‌جا لابی نقش بیشتری دارد اما حرف من این است در این شرایط هم نباید کار به جایی بکشد که اصلا برنامه جایگاهی نداشته باشد. مدیریت والیبال ایران باید از انحصاری‌بودن خارج شود و فضای سالمی برای رقابت وجود داشته باشد. برای رخ‌دادن چنین اتفاقی حتما باید برنامه‌ها مورد توجه قرار بگیرد نه لابی! البته در روزهای اخیر بسیاری از بزرگان و پیشکسوتان وقتی با من صحبت کردند اعلام کردند که از همین الان همه چیز مشخص است و هیات‌ها هم رأی خود را به یک گزینه خاص خواهند داد! نمی‌توان این حقایق را نادیده گرفت که چنین نگرانی و ابهاماتی وجود دارد. مثلا خود من هم شنیده‌ام که آقای ضیایی نایب‌رئیس فدراسیون بیشترین شانس را برای پیروزی دارند اما همان‌طور که تأکید کردم نمی‌خواهم بد بین باشم و معتقدم باید رسانه‌ها با دقت همه چیز را بررسی کنند تا ابهامی هم اگر وجود دارد برطرف شود.
 پیشنهاد شما برای برگزاری سالم انتخابات فدراسیون والیبال بدون ابهام و حاشیه چیست؟
باید مناظره بین کاندیداها برگزار شود تا هر کسی برنامه‌ای را بدهد. بنده امیدوارم اتفاقات خوبی رخ بدهد. والیبال جایگاه خوبی بین مردم دارد و با آسیب‌شناسی درست و اصولی از مشکلات این رشته می‌توان به آینده‌ای بهتر امیدوار باشیم. والیبال ایران نیاز به توسعه دارد و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و از فرد محور بودن فاصله بگیرد. رئیس جدید فدراسیون باید به خرد جمعی و کار تیمی توجه ویژه داشته باشد و همه چیز را شخصی انجام ندهد. تنها در این صورت ما شاهد اتفاقات خوب برای والیبال هستیم.
 داورزنی در مصاحبه‌ای اعلام کرده برنامه‌های فدراسیون تا‌سال 2020 به صورت دقیق بسته شده‌و خودش هم در کنار والیبال خواهد بود.
من احتمالا نشستی را با ایشان برگزار خواهم کرد. معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش باید در کنار تمام فدراسیون‌ها باشد. من فقط از آقای داورزنی می‌خواهم فضایی را به وجود بیاورد که نامزدها در یک بستر سالم با هم رقابت کنند و رأی گیری تحت‌تأثیر لابی‌های معمول نباشد. طبیعتا رئیس جدید برنامه‌های خاص خود را دارد و آن را دنبال خواهد کرد و نباید زیر سایه هیچ مدیر دیگری قرار داشته باشد.


تعداد بازدید :  342