شماره ۱۲۵۵ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان
صفحه را ببند
استفاده از توان هنرمندان و فضای مجازی برای کمک به آوارگان میانمار

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: جمعیت هلال‌احمر برای این کار راه‌هایی را مشخص کرده و مردم می‌توانند از طریق شماره ‌حساب، شماره کارت و کد USSD کمک‌های نقدی خود را واریز کنند. شماره‌ کارت 6104337770064606 و شماره حساب 99999 به نام هلال‌احمر در بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه، شهر،‌ آینده و رسالت ازجمله راه‌های واریز کمک‌های نقدی مردمی است. همچنین با کد  USSD نیز امکان واریز کمک‌ها وجود دارد و هموطنان از طریق کد #112*3*741* و کد #724*می‌توانند مبالغ خود را واریز کنند. رضا اندام در گفت‌وگو با ایسنا در مورد آغاز کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مسلمانان آواره میانماری اظهار کرد: فراخوان دوم را از روز پنجشنبه آغاز کردیم و با هماهنگی‌هایی که با استان‌ها انجام شد صندوق‌هایی را در محل‌های برگزاری نماز جمعه، مساجد و اماکن پرتردد مستقر کردیم؛ اما مسأله این است که از طریق این صندوق‌ها کمک‌های چندان زیادی جمع‌آوری نمی‌شود و از همین رو برای اجرای کمپین‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که تلاش می‌کنیم از ظرفیت هنرمندان بهره ببریم، گفت: فرهاد قائمیان که سفیر صلح ما است و با سازمان داوطلبان نیز همکاری می‌کند، یکی از هنرمندانی بود که ویدیویی را ضبط و در فضای مجازی منتشر کرد. وی اضافه کرد: همچنین با کمک روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر تلاش می‌کنیم تا تولید محتوا انجام بدهیم و بتوانیم از طریق صداوسیما و برنامه‌های پرطرفدار کلیپ‌هایی را پخش کنیم تا بتوانیم مردم را بیشتر آگاه کنیم و کمک کنند. اندام در ادامه عنوان کرد: با توجه به تجربه‌های قبلی احساس می‌کنیم که مردم در انجام کمک‌های مالی و واریز به حساب‌های جمعیت هلال‌احمر راحت‌تر هستند و از این طریق کمک بیشتری انجام می‌دهند. از طرفی دیگر با شرایطی که در منطقه استقرار آوارگان میانماری وجود دارد، کمک‌های نقدی نسبت به کمک‌های غیرنقدی راهگشاتر است؛ زیرا تأمین بسیاری از لوازم در بنگلادش از نظر اقتصادی به صرفه‌تر از این است که این امکانات را از ایران به منطقه اعزام کنیم. وی اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر برای این کار راه‌هایی را مشخص کرده و مردم می‌توانند از طریق شماره حساب، شماره کارت و کد  USSD کمک‌های نقدی خود را واریز کنند. شماره کارت 6104337770064606 و یا شماره حساب 99999 به نام هلال‌احمر در بانک‌های ملی، ملت، صادرات، رفاه،‌ مسکن،‌ دی، تجارت،‌ سپه، شهر،‌ آینده و رسالت ازجمله راه‌های واریز کمک‌های نقدی مردمی است. همچنین با کد USSD نیز امکان واریز کمک‌ها وجود دارد و هموطنان از طریق کد #112*3*741* و کد #724*می‌توانند مبالغ خود را واریز کنند.
درخواست همکاری هلال‌احمر از مقامات کشوری و لشکری
اندام با اشاره به درخواست جمعیت از نهادهای مختلف کشوری ادامه داد: وضع موجود نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی و رسانه‌های ما نیز باید تمرکز و هم و غم‌شان را روی این موضوع بگذارند. از همین رو پس از این‌که مقام معظم رهبری یک‌میلیارد تومان به آوارگان کمک کردند، نامه‌ای با امضای دکتر پیوندی رئیس جمعیت به سران قوا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، استانداران، وزارت بهداشت و وزارت علوم ارسال کردیم و خواستیم تا پا پیش بگذارند و در این زمینه کمک کنند. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که قرار شده است بعضی از کارکنان جمعیت هلال‌احمر نیز بخشی از حقوق خود را برای کمک به آوارگان اختصاص دهند، گفت: بسیاری از اعضای هلال‌احمر خود پیشقدم شدند و از همین رو قرار شد بعضی از مدیران ارشد، مدیران عامل و ستادی و روسای شعب در کنار بعضی از کارکنان بخشی از حقوق خود را برای کمک به آوارگان اختصاص بدهند. اندام با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر ایران جزو جمعیت‌های برتر فدراسیون بین‌المللی است، گفت: شاید جمعیت ایران جزو پنج جمعیت برتر هلال‌احمر و صلیب‌سرخ باشد و از همین رو انتظار می‌رود که بیشتر از کشورهای دیگر فعالیت
 داشته باشد.


تعداد بازدید :  163