شماره ۱۲۵۳ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر
صفحه را ببند
دفاع شهرام شاه‌حسینی از خانه دختر

شهروند| بعد از انتقادات و اعتراضات شمار زیادی از تماشاگران فیلم خانه دختر به سانسور این فیلم؛ شهرام شاه حسینی کارگردان این فیلم عکس العمل نشان داد و عنوان کرد که اگر کسی می‌خواهد تجاوز پدر به دخترش را در فیلم خانه دختر ببیند دست خالی از سالن سینما باز می‌گردد. این کارگردان که در زمان اولین نمایش فیلمش در جشنواره فیلم فجر با تحسین منتقدین و کارشناسان مواجه شده بود با بیان این‌که خانه دختر یک فیلم اجتماعی نیست، به تماشاگران این فیلم پیشنهاد کرد به جای حواشی وارد دنیای فیلم شوند.
شاه‌حسینی در صفحه اینستاگرامش درباره انتقادات  به سانسور آسیب زننده فیلم که باعث بی‌نتیجه ماندن آن شده است، می‌نویسد: لازم مي دونم توضيحي را خدمت چندي از تماشاگراني كه با ديدن خانه دختر عصباني شدند و با كامنت‌هايي كه گاه با توهين همراه بود، بدهم. مخاطبي كه در فيلم خانه دختر به‌دنبال تجاوز پدر به دخترش به سينما مي‌رود، دست خالي برمي‌گردد. زيرا موضوع و مسأله فوق هرگز در فيلمنامه خانه دختر مطرح نبود و من نيز كوچكترين اشاره‌اي به آن نداشتم.
شهرام شاه‌حسینی در پایان می‌نویسد: آنچه شما را از نديدن چنين چيزي عصباني كرده اصلا هدف من از ساخت اين فيلم نبوده. خانه دختر درباره ارزش و كرامت انسان است. خانه دختر اصلا فيلم اجتماعي نيست و مي‌كوشد به يك فيلم انسانى و ارزش‌هايى كه در زير دست و پايمان درحال له شدن هستند، نهيب بزند. پيشنهاد مي‌كنم وارد دنياى فيلم شويد و نه حاشيه آن.


تعداد بازدید :  303