شماره ۱۲۴۷ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۳ مهر
صفحه را ببند
ترامپ و دلیل اصلی گشاد شدن سوراخ لایه ازن

وحید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  میرزایی طنزنویس

یک وقت‌هایی هست رئیس‌جمهوری یک کشور حرفی می‌زند و برای جهان خیلی هزینه خاصی درست نمی‌کند، نهایتش قیمت تمام‌شده آب تصفیه‌شده به علت استعمال زیاد در قسمت‌های سوخته بدن، زیاد می‌شود، اما مواردی هم هست که رئیس‌جمهوری کشوری هنوز دهانش را باز نکرده کره زمین دچار تنش می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از این دسته آدم‌هاست. با توجه به سخنرانی وی درباره ایران و برجام و نیز صحبت‌های آقای روحانی پس از آن، به اتفاقات حین و پس از سخنرانی آنها و نیز حواشی ایجاد شده در این مورد می‌پردازیم.
 ترامپ در سخنرانی‌اش علاوه بر این‌که ایران را متهم به ناامنی در خاورمیانه کرد، حادثه 11 سپتامبر، گرمای زمین، گشاد شدن بیش از حد لایه ازن، انقراض خرس‌های گریزلی جنگل‌های اروپای شرقی، آب شدن یخ‌های قطب جنوب، افت بارسلونا در دو فصل اخیر لالیگا، افزایش قیمت مسکن در کالیفرنیا و سوختن ته‌دیگ سیب‌زمینی کاخ‌سفید را گردن ایران انداخت.
 ترامپ همچنین در سخنرانی‌اش نام خلیج بنگال، خلیج آلالسکا، خلیج عدن، خلیج گینه و حتی اقیانوس آرام را تغییر داد و نام خلیج عربی را روی آنها گذاشت. اقیانوس اطلس به دلیل این‌که ترامپ هنگام گفتن «ط» دسته‌دار، زبانش می‌گیرد به همان نام قبلی باقی ماند.
 پس از این‌که رئیس‌جمهوری روحانی، ترامپ را به خواندن تاریخ و جغرافیا دعوت کرد، معلم سوم ابتدایی دونالد ترامپ فاش کرد وی حتی در دوران دبستان نمی‌دانست آغا محمدخان قاجار چرا اونجوری بود؟ او همچنین گفت: «ترامپ هنگامی که خواست کاشف آمریکا را در برگه امتحان بنویسد، او را کریستف کلفت نوشت و به دلیل این توهین از مدرسه اخراج شد.»
 فردای سخنرانی ترامپ، صفوف به هم فشرده‌ای از مردم تهران و دیگر شهرستان‌ها که منتظر شنیدن تحلیل‌های کارشناسان بودند، در ایستگاه‌های تاکسی شکل گرفت. سازمان تاکسیرانی کشور در بیانیه‌ای از مردم همیشه در صحنه کشور خواست نظم و ترتیب را حفظ کنند و اجازه بدهند راننده‌های تاکسی در آرامش تحلیل‌های خود را در مورد نرخ دلار، عکس‌العمل اتحادیه اروپا به سخنرانی ترامپ، واکنش روسیه به تحریم‌ها، واکنش منطقه خاورمیانه به تصمیمات جدید ترامپ و... ارایه دهند. در انتهای این بیانیه سازمان تاکسیرانی ضمن تشکر از صبر و حوصله مردم اظهار داشت: «در نهایت همش کار خودشونه.»
 صحبت‌های ترامپ در مورد ایران به‌خصوص استفاده نادرست وی از «خلیج عربی» به جای «خلیج فارس» موجی از واکنش‌های ایرانیان را در شبکه‌های مجازی برانگیخت. در پی این واکنش‌ها، متاسفانه 6‌هزار نفر از هموطنان پس از باز کردن اینستاگرام، در خلیج فارس غرق شدند.
 بلافاصله پس از سخنرانی ترامپ، شبکه خبر صداوسیما مثل همیشه در اقدامی هوشمندانه و ظریف به مدت نیم‌ساعت چهار آهنگ حماسی همچون «وطنم پاره تنم»،«وطنم‌ ای شکوه پا برجا»، «خوشه‌چین» و «وطن وطن زمزمه هر روز و هر شب من» به تحلیل سیاسی سخنان ترامپ پرداخت و سپس میخ آخر را با تحلیلگر ارشد مسائل خاورمیانه استاد «عابدینی» کوبید.
 پس از سخنرانی ترامپ، روانشناسان ایالات متحده در اقدامی هماهنگ در ساحل دریا دست به خودکشی زدند. نماینده این گروه از روانشناسان دلیل این امر را ناکارآمدی این علم در درمان افراد با ویژگی‌های خاص عنوان کرد.

 


تعداد بازدید :  605