شماره ۱۲۴۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر
صفحه را ببند
همه ‌چیز در مورد ترامپ!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس [email protected]

 یکی می‌گفت دیگه هیچ راهی برای لاغرشدن نیست که امتحانش نکرده باشم. خدایا بیا و هرکی شکم نداره را بکش که این شکم مابین شکم‌دارانی که زنده مانده‌اند، عادی تلقی شود. حالا حکایت برجام و دونالد ترامپ است. نزدیک یک‌سال است ترامپ صبح از خواب بلند می‌شود و می‌گوید برجام. ظهر موقع ناهار به سرآشپز کاخ سفید می‌گوید؛ یک پیتزا با لغو برجام بیار. شب به ملانیا می‌گوید: شب بخیر لغو برجام من. جوری که ملانیا الان فکر می‌کند لغو برجام اسم مستعار معشوقه ترامپ است و کلی روی لغو برجام حساس شده و به ترامپ گفته؛ تا اطلاع ثانوی از هیچی خارج نمیشی. یکی از مسئولان کاخ سفید از ملانیا پرسیده شما چرا به پرزیدنت گفتین از هیچی خارج نشه؟ ملانیا هم گفته، پرزیدنت شما کور خونده. فکر کرده من نمی‌فهمم اینها همه‌اش مانور است؟ همه‌اش بازی است؟ اول از معاهده پاریس خارج شد. بعد از یونسکو هم خارج شد. بعد گیر داد باید از برجام خارج بشه. حتما بعدش هم می‌خواد از عهده ازدواج من خارج بشه و بره دنبال همون ورپریده اسمش را نبر؟
  می‌گویند روزی ترامپ و امینم- خواننده آمریکایی- با هم صحبت می‌کردند. امینم گفت، فاجعه وقتیه که خواننده متوجه بشه صدایش را از دست داده. ترامپ لبخندی زد و گفت: اتفاقا فاجعه وقتی است که خود خواننده متوجه نشده باشه که صداشو از دست داده. بعد ترامپ کمی از خودش حرف زده و گفته؛ فاجعه وقتیه که یک رئیس‌جمهوری بفهمه هیچ‌کس تو دنیا دوستش نداره. امینم هم فوری برگشته جواب داده: اتفاقا فاجعه اونجاست که خودش نفهمه هیچ‌کس تو دنیا دوستش نداره!
 ترامپ، وزیر خارجه‌اش تیلرسون را به چالش سنجش هوش دعوت کرده. ما در مورد میزان هوش تیلرسون اطلاعات زیادی در دسترس‌مان نیست اما در مورد ترامپ با حقایق و خاطراتی روبه‌رو هستیم که موجب می‌شود لااقل نتیجه تست هوش او را از همین حالا پیش‌بینی کنیم. مثلا یک روز ترامپ از جورج بوش پدر پرسید: بگو ببینم پدرها عاقل‌تر هستند یا پسرها؟ جورج بوش پدر هم کمی مکث کرد و گفت، حالا در خانواده من خیلی این موضوع شفاف و روشن نیست، اما در کل مسلم است که پدرها عاقل‌تر هستند. ترامپ به بوش پدر خیره شد و دوباره پرسید: خب باشه. چه کسی توری نسبیت انیشتین را کشف کرد؟ بوش پدر جواب داد: آلبرت انیشتین. دونالد ترامپ اما نگاه عاقل اندرسفیهی به بوش پدر کرد و گفت: که این‌طور. پس چرا پدر انیشتین تئوری نسبیت را کشف نکرد؟‌ هان؟ این‌طور پرزیدنت مچ‌گیری است!
  مل بروکس یکی از بزرگان سینمای کمدی است. او درجایی به نکته‌ای اشاره کرده و گفته؛ کمدی، جدی است. کاملا جدی. هرگز سعی نکنید خنده‌دار باشید. بازیگران باید جدی باشند. فقط موقعیت باید مسخره باشد. من فکر می‌کنم هیچ‌کس به اندازه دونالد ترامپ به توصیه این کمدین عمل نکرده است. به ترامپ نگاه کنید. یک موجود جدی اما در موقعیت مسخره.


تعداد بازدید :  1317