شماره ۱۲۴۴ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۹ مهر
صفحه را ببند
واکنش جناحی به عبور یک بانوی نابینا

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي/طنزنویس

[email protected]

یک خانم نابینا روزی برای رسیدن به مقصد- که البته بر کسی معلوم نبود مقصدش کجاست- از خانه خارج شد و بعد از مدتی رسید سر یک خیابان اصلی پررفت‌وآمد. خیابانی که چون تا حالا از آن عبور نکرده بود، نمی‌شناختش. برای همین معطل مانده بود چه کار کند. احزاب و جبهه‌های سیاسی از آنجایی که نمی‌گذارند هیچ موضوعی روی زمین بماند، بدو بدو دویدند تا براساس منافع و مصلحت‌های حزبی و جناحی‌شان بدون این‌که دست از آرمان‌هایشان بردارند، بانوی عزیز را از خیابان رد کنند.
جمنا: این تشکل سیاسی اعلام کرد؛ ابتدا با برگزاری نشست سراسری 74نفر نامزد جهت انجام این کار انتخاب کرد. پس از گذشت مدتی با انجام غربالگری تعداد نامزدها به 23نفر کاهش پیدا کرد. دو روز بعد این تعداد به 6نفر رسید و درحالی‌ که این 6نفر مشغول ارایه برنامه‌هایشان بودند تا بفهمیم با چه اسلوب و روشی می‌خواهند این شهروند را از عرض خیابان رد کنند، یک‌نفر آمد و او را رد کرد. جمنا بلافاصله فرد ناشناس را به‌عنوان نامزد نهایی جمنا اعلام و مسئولیت عبور خانم نابینا از عرض خیابان را به عهده گرفت.
کارگزاران سازندگی: شورای مرکزی حزب طی آخرین نشست خود تصمیم گرفت ابتدا سیاست‌های اقتصادی را جوری پیش ببرد که دلار به مرز پنج‌هزار تومان برسد تا به علت آن قیمت خودرو افزایش پیدا کند و تقاضای خرید کاهش یابد و ماشین کمتری توی خیابان بیاید. بعد بنزین را گران کنند که باز هم منجر به کاهش مصرف و به‌تبع آن تردد شود و... اگر این‌طور بشود، سه‌سال بعد می‌توانند خانم نابینا را از عرض خیابان رد کنند.
شورای اصلاح‌طلبان: یک طیف در این شورا راه عبور این خانم از عرض خیابان را انسداد کلیه خیابان‌های منتهی به محل می‌داند. دراین خصوص همکاری نیروی انتظامی، صداوسیما، اورژانس، آتش‌نشانی، آموزش و پرورش، ستاد رفع سد معبر و... ضروری است، اما طیف دیگری در این شورا معتقد است؛ خانم نابینا اصلا برای چی بلند شده آمده تو خیابان؟ برود بنشیند خانه‌اش. طیف سومی هم هست که فقط نگاه می‌کند. به اعضای شورای مرکزی خیره می‌شود. به خانم نابینا خیره می‌شود. به خیابان، به کلاغ‌ها، به... هیچی هم نمی‌گوید. سیاست‌شان است خب!
جناح میانه‌رو: ضروری است این بانو از خیابان رد شود. چه کسی گفته این خانم نباید از خیابان رد شود؟ چه کسی بین خانم‌ها و آقایان فرق می‌گذارد؟ فقط برای عبور از خیابان ابتدا لازم است ایشان با مراجعه به سامانه دولت الکترونیک برای کسب مجوز عبور ثبت‌نام و پس از واریز فیش و اخذ تأییدیه برود تو نوبت عبور. اگر آن طرف خیابان یک ورزشگاه باشد، ایشان باید التزام بدهد که قصد ورود به ورزشگاه را ندارد. کلا بهتر است نامبرده چهار‌سال صبر کند، چون دستور داده‌ایم در اولین فرصت اگر بودجه بود، این‌جا یک پل عابر پیاده احداث کنند.
جناح توپخانه: اگر بانوی عزیز به قصد شرکت در تجمع ضد اصلاحات درحال عبور از خیابان است، عده‌ای عوامل خودسر بدون اشاره دست ما خیابان را جوری بند می‌آورند که موش هم از خیابان رد نشود، چه برسد به ماشین. اما اگر به قصد حضور در تجمع اصلاح‌طلبان می‌خواهد از خیابان رد بشود، باز بدون اشاره دست آن‌قدر نیروی خودسر از خیابان عبور می‌کند که خانم عزیز ناچار شود به خانه بازگردد.


تعداد بازدید :  1126