شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
مرحله دوم طرح امداد و نجات تابستانه از امروز اجرا می‌شود
آمادگی کامل برای اسکان اضطراری 40‌هزار نفر

قائم‌مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اجرای مرحله دوم طرح امداد و نجات تابستانه این سازمان از امروز خبر داد.
 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر؛ مجتبی سیف‏، قائم‌مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر دیروز در نشست خبری خود که به مناسبت آغاز مرحله دوم طرح امداد و نجات تابستانه برگزار شده بود گفت: «مرحله دوم طرح امداد و نجات تابستانه از 6 مرداد در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا ۵ مهرماه ادامه خواهد داشت.
وی بیان داشت: «در ایام تابستان ۱۴۶۳ پایگاه ثابت، موقت و سیار در سطح کشور فعال هستند و حدود ۱۴۷‌هزار نفر روز نیروهای داوطلب و امدادگر این جمعیت در جریان اجرای طرح امداد و نجات تابستانه به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.»
قائم‌مقام سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از بکارگیری ۱۱۸۱ آمبولانس، ۴۲۹ خودروی نجات، ۲۰۹ خودروی ویژه عملیاتی، ۱۳۰۰ خودروی عملیاتی دیگر و ۱۱ خودروی ارتباطات فرماندهی خبر داد.
به گفته سیف در جریان طرح امداد تابستانه ۱۷ بالگرد نیز در مواقع لزوم به هموطنان خدمات امدادی ارایه می‌کنند ضمن این‌که تمام پایگاه‌های امداد و نجات به ست‌های نجات مجهز شده است.
وی در این زمینه گفت: « ۹۷ دستگاه ست زنده‌یاب در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفته تا در مواقع لزوم از آنها استفاده کنند.»
قائم‌مقام سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به این‌که این سازمان در کل کشور آمادگی تغذیه اضطراری ۸۰‌هزار نفر و اسکان اضطراری ۴۰‌هزار نفر را دارد افزود: قابلیت و توان ارایه درمان اضطراری به ۱۷‌هزار نفر نیز برای طرح تابستانه فراهم شده است.»
افزایش توان امداد و نجات هلال‌احمر
قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در ادامه این نشست اضافه کرد: توان امدادی سازمان امداد و نجات از لحاظ تجهیزات نفرات و پایگاه‌ها ۲۵.۴‌درصد نسبت به‌سال قبل افزایش داشته است.
سیف به طرح سالم‌سازی دریا و نقش این سازمان در این فصل اشاره کرد و گفت: سازمان امداد و نجات تکلیفی برای طرح سالم‌سازی دریا ندارد اما برای توان‌افزایی تیم‌های امداد سیلاب و در صورت نیاز، این تیم‌ها به‌عنوان پشتیبان و بازوی سوم در مواقع بحران در طرح حضور پیدا می‌کنند.
وی در زمینه اقدامات انجام شده در طرح سالم‌سازی دریا گفت:  ۱۱۹ عملیات در‌سال جاری در شمال و جنوب کشور انجام شده و ۱۶۹ نفر نیز توسط امدادگران از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
میانگین ۹ دقیقه‌ای حضور در صحنه حوادث
قائم‌مقام سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در زمینه میانگین حضور داوطلبان نیروهای امدادی سر صحنه حوادث جاده‌ای گفت:  طبق برآورد ما میانگین حضور امدادگران در صحنه حوادث ۹ تا ۱۰ دقیقه است اما همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید کرده است باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که این میانگین به حداقل‌ برسد.
سیف تأکید کرد: طرح جامع امداد و نجات کشور در دست تدوین است تا مشخص شود براساس وضع پایگاه‌ها، میزان ترددها، میزان حوادث و... در چه جاهایی از کشور به احداث پایگاه جدید نیاز است.  وی در ادامه همچنین به رشد ۷‌درصدی پایگاه‌های امداد و نجات کشور نسبت به‌ سال قبل اشاره کرد.

 


تعداد بازدید :  156