شماره ۴۱۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان
صفحه را ببند
سرنخ طلایی شناسایی عامل اصلی اسیدپاشی روی میز کمیسیون بررسی پرونده قرار گرفت
اسیدپاش به‌زودی دستگیر می‌شود

شهروند| سرنخ طلایی، پلیس را در یک‌قدمی عاملان اسیدپاشی اصفهان قرار داد. پوشش کامل اطلاعاتی و امنیتی ماموران نیروی انتظامی و بسیج اصفهان به‌زودی دست جنایتکاران اسیدپاش را رو خواهد کرد.
عوض حیدرپور عضو تیم تحقیق و بررسی مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملیات تیم‌های بررسی پرونده اسیدپاشی در اصفهان گفت: «درخصوص حادثه اسیدپاشی دکتر لاریجانی دستوری را به کمیسیون امنیت ملی برای تشکیل و اعزام یک تیم کارشناسی به اصفهان ارایه داد و این تیم در این مدت تلاش زیادی برای شناسایی عاملان اسیدپاشی انجام داده‌اند. سرنخ‌های اصلی برای دسترسی به عاملان حادثه اسیدپاشی به دست آمده و در یک‌قدمی دستگیری عامل اصلی قرار داریم. قوه قضائیه هم آمادگی دارد که بلافاصله بعد از دستگیری عامل اصلی، وی را در شعبه ویژه که تدارک دیده شده، محاکمه کنند. گزارش پایانی تیم اعزام‌شده مجلس در پایان کار، به هیأت‌رئیسه مجلس تقدیم می‌شود که به اطلاع همه نمایندگان در مجلس شورای اسلامی رسیده خواهد شد.»
 اسیدپاش و اسیدفروش هر 2 محاکمه شوند
حیدرپور در رابطه با اصلاحات مورد نیاز درخصوص قانون مرتکبین به اسیدپاشی در مجلس گفت: « تیمی که از مجلس در اصفهان حضور دارند درخصوص اصلاحات قانون مرتکبین به اسیدپاشی اعلام آمادگی کردند. قانون اسیدپاشی به ‌سال 1337 برمی‌گردد که این قانون امروز دیگر جامعیت نداشته و نیاز به تجدید نظر در این قانون وجود دارد. قانون مجازات اسیدپاشی برای شرایط آن روزگار جامع بوده اما به درد امروز کشور نمی‌خورد و باید ما قانون را جامع کنیم. به‌عنوان مثال این روزها در فضای مجازی به راحتی یک شایعه را می‌توان راه انداخت و آن را بسط و گسترش داد. یکی از مسائلی که در قانون باید به آن توجه شود همین مسأله تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی است. بنابراین من فکر می‌کنم باید تشدید مجازات دراین‌باره صورت گیرد. خصوصا فروشندگان مواد اسیدی نیز باید توجیه شوند که اگر کسی اسیدی روی فرد دیگری پاشید، آنها نیز به‌عنوان فروشنده اسید مجازات می‌شوند. در مجموع باید گفت باید در اصلاح قانون به‌گونه‌ای عمل کنیم که دیگر کسی جرأت نداشته باشد دست به چنین کاری بزند و امنیت اجتماعی و عمومی مردم را برهم بزند.»
اصفهان آرام‌تر شده است
با گذشت حدود 17 روز از انتشار اخبار اسیدپاشی سریالی در شهر اصفهان درحالی‌که جو شهر ملتهب شده بود و مردم از ترس، کمتر در خیابان‌ها رفت و آمد می‌کردند، عوض حیدرپور نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص وضع عمومی مردم در شهر اصفهان گفت: « درحال حاضر در شهر اصفهان همه چیز در حالت عادی قرار دارد. مدارس دخترانه باز و دانشگاه‌ها فعال هستند و تیم‌های ظاهری و غیرمحسوس نیز همه چیز را زیر نظر دارند. تصور ما این است با اقداماتی که انجام گرفته، مسأله اسیدپاشی در شهر اصفهان به‌طورکلی جمع شده و جای هیچ نگرانی نیست. به خانواده‌های مردم اصفهان نیز اعلام می‌کنیم همه مبادی ذیربط آماده هستند تا پایان این مسأله را تعقیب کنند.»


تعداد بازدید :  108