شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
پرسه در بازار

مرغ به کیلویی ۷۰۰۰ تومان رسید

با پایان ماه رمضان قیمت مرغ در بازار کشور 5درصد افزایش داشت. مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران با بیان این خبر به افزایش قیمت مرغ اشاره داشت و افزود: با پایان ماه رمضان معمولا تقاضا برای خرید مرغ افزایش دارد که با افزایش تقاضا، قیمت‌ها نیز افزایش خواهد داشت. وی ادامه داد:  افزایش قیمت‌ها دوام ندارد و تا اواسط هفته آینده قیمت و حجم عرضه و تقاضا به روال عادی خود برمی‌گردد. درحال حاضر هرکیلوگرم مرغ با نرخ کیلویی 7هزار تومان عرضه می‌شود. 

آماده‌باش نیروهای عملیاتی با رکوردشکنی مصرف برق

دیروز ساعت 24: 15 با مصرف 48‌هزار و 527 مگاوات برق در کل کشور رکورد مصرف برق ایران شکسته شد و شرکت توزیع برق با تجهیز و اعزام 100 گروه عملیاتی به حالت آماده‌باش درآمد.  علاوه بر این روز گذشته ظرفیت ذخیره برق عملیاتی نیروگاه‌های برق کشور به حدود 95 مگاوات کاهش یافته است که پیش‌بینی می‌شود در صورت افزایش شدت گرمای تابستانی و عدم صرفه‌جویی مشترکان، شاهد خاموشی‌هایی در سطح شبکه برق کشور باشیم.

حذف 4‌هزار پارچه‌فروش از بازار

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروش تهران از ریزش بیش از حد اعضای این صنف خبر داد و گفت: در چهار‌سال گذشته بیش از 4هزار عضو صنف بنکداران و طاقه‌فروش تهران با ورود بی‌رویه پوشاک قاچاق تغییر شغل داده‌اند. امیر قدیمی‌نیا  با بیان این‌که تولید کارخانجات نساجی جوابگوی نیاز تولید پوشاک کشور نیست، تأکید کرد: 20درصد نیاز پوشاک کشور از طریق مبادی قانونی وارد و 70‌درصد آن از طریق قاچاق تأمین می‌شود.


تعداد بازدید :  190