شماره ۴۱۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان
صفحه را ببند
احداث مرتفع‌ترین شهربازی کشور در چهارمحال و بختیاری
دروازه بام ایران توسعه می‌یابد

مرتفع‌ترین شهربازی کشور در استان چهارمحال و بختیاری مرتفع‌ترین استان کشور روی تپه‌ای در کنار شهر فرخ‌شهر ساخته می‌شود.
به‌گزارش مهر، استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های زیبا و دارای آب و هوای خنک کشور است که هر ساله مسافران بسیاری در فصل بهار و تابستان از استان‌های مختلف کشور به‌ویژه خوزستان، اصفهان، یزد، بوشهر و... وارد این استان می‌شوند و از آب و هوای خنک آن و زیبایی‌های خدادادی آن بهرمند می‌شوند. فرخ‌شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای استان چهارمحال و بختیاری است که این شهر پرجمعیت در ورودی استان قرار گرفته و مجاور پرترددترین جاده اصلی استان قرار گرفته است.
ظرفیت‌های بالایی در شهر فرخ‌شهر وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به وجود قلعه تاریخی، پارک جنگلی، عصارخانه‌های تاریخی، مکان‌های گردشگری و... اشاره کرد. هم‌اکنون در اقدامی قابل‌توجه یک طرح توسعه‌ای گردشگری برای شهر فرخ‌شهر دروازه استان چهارمحال و بختیاری در کنار جاده پرتردد اصفهان - فرخ شهر - شهرکرد دیده شده است و احداث این مجموعه تفریحی و گردشگری در این منطقه آغاز شده است.
در این مجموعه گردشگری و تفریحی شهر بازی، آبشار مصنوعی، رستوران سنتی، فست فود، هتل و... ساخته می‌شود و با توجه به این‌که این مجموعه گردشگری در کنار یک بنای تاریخی (عصارخانه تاریخی) است از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود.
با توجه به این‌که استان چهارمحال و بختیاری مرتفع‌ترین استان کشور است شهر بازی این منطقه مرتفع‌ترین شهربازی کشور لقب می‌گیرد و می‌تواند زمینه ورود مسافران بسیاری را به استان ایجاد کند. یکی از کارشناسان گردشگری در این خصوص گفت: مسافران بسیاری از سمت ورودی تونل گردنه رخ وارد استان چهارمحال و بختیاری می‌شوند و به پلیس راه و سپس به فرخ شهر می‌رسند اما خدمات   گردشگری و اقامتی در این منطقه بسیار مطلوب نیست و مسافران مجبور هستند به شهرکرد سفر کنند و بیشتر از فضای گردشگری و مراکز شهرکرد استفاده  کنند.
حسینی ادامه داد: اگر مجموعه‌های گردشگری و مراکز اقامتی و پذیرایی در شهر فرخ‌شهر ساخته شود  و کیفیت و ارایه خدمات نیز بسیار مطلوب باشد، مسافران در بدو ورود به استان به فرخ‌شهر می‌روند و این امر می‌تواند شهر فرخ‌شهر را در مسیر توسعه گردشگری قرار دهد.
وی بیان کرد: ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی در شهر فرخ‌شهر وجود دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب در راستای توسعه گردشگری قرار داد و درآمد را در شهر فرخ‌شهر افزایش داد.
وی بیان کرد: هم‌اکنون با توجه به آمار سالانه ورود مسافر و گردشگر به استان بیشتر می‌شود و آینده روشنی برای استان در حوزه گردشگری وجود دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر فرخ‌شهر نیز با اشاره به این‌که فرخ شهر به‌عنوان دروازه استان چهارمحال و بختیاری است و در ورودی این استان قرار گرفته است، ادامه داد: بیشترین مسافران و گردشگران استان چهارمحال و بختیاری از این منطقه عبور می‌کنند. حسین کاوه تصریح کرد: هم‌اکنون از سوی شهرداری پروژه‌ای در این منطقه آغاز شده است که می‌تواند در آینده نزدیک در توسعه گردشگری  استان تأثیر بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که پرترددترین جاده اصلی ورودی استان از کنار شهر فرخ‌شهر عبور می‌کند و ظرفیت‌های توسعه گردشگری در این منطقه مهیا بوده است،  طرح توسعه‌ای جذب گردشگر در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است. رئیس شورای اسلامی شهر فرخ‌شهر بیان کرد: در این منطقه دو تپه وجود دارد که دورنمایی خوبی ایجاد کرده  و زمینه را برای توسعه گردشگری مهیا کرده است. وی گفت: روی یکی از تپه‌ها (تپه تورالشهدا) شهدای گمنام به خاک سپرده شده‌اند  و تا حدود این تپه با توجه به ورود زائران توسعه پیدا کرده است و توسعه بیشتر این تپه با درختکاری و ایجاد زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
کاوه عنوان کرد: تپه دیگر که مجاور پر تردد‌ترین جاده استان است با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری به یکی  از مهم‌ترین مناطق گردشگری استان تبدیل می‌شود. وی گفت: ایجاد شهر بازی مدرن، ایجاد آبشار مصنوعی، رستوران سنتی و احداث هتل و... از مهم‌ترین مواردی است که برای احداث در مجموعه گردشگری وتفریحی این منطقه در نظر گرفته شده است. کاوه با بیان این‌که استان چهارمحال و بختیاری مرتفع‌ترین استان کشور است، عنوان کرد: شهربازی این منطقه مرتفع‌ترین شهربازی کشور لقب خواهد گرفت و این مهم می‌تواند نقطه تأثیرگذاری برای ورود مسافر و گردشگر باشد. رئیس شورای اسلامی شهر فرخ‌شهر عنوان کرد: با ایجاد این مجموعه گردشگری مسافران بسیاری وارد شهر فرخ‌شهر می‌شوند و زمینه توسعه بیشتر این شهر فراهم می‌شود.


تعداد بازدید :  80