شماره ۴۱۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۰ آبان
صفحه را ببند
خانه به خانه

سرویس‌دهی ویژه سازمان اتوبوسرانی بندرعباس در ایام محرم
معاون سازمان اتوبوسرانی شهرداری بندرعباس از سرویس‌دهی ویژه این سازمان در ایام محرم به هیأت‌های مذهبی خبر داد.
به‌گـزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، حسین اخلاقی با تسلیت ایام محرم اظهار کرد: این سازمان جهت رفاه عزاداران حسینی سرویس‌های ویژه هیأت‌های عزاداری را فعال کرده است.
وی افزود: سازمان اتوبوسرانی شهرداری بندرعباس به منظور سهیم بودن از برکات و فضایل این شب‌ها سرویس‌های رایگان در اختیار هیات‌های مختلف، ارگان‌ها و موسسات قرار داده است.
معاون سازمان اتوبوسرانی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد:   همچنین بیش از 100 دستگاه اتوبوس که متعلق به بخش خصوصی و سازمانی هستند و زیر نظر این سازمان فعالیت دارند، با نصب پرچم‌های محرمی روی بدنه اتوبوس‌ها به فعالیت می‌پردازند.
اخلاقی اضافه کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرداری بندرعباس همچنین در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین ظهر روز عاشورا اقدام به سرویس‌دهی ویژه‌ای جهت جابه‌جایی همشهریان  می‌کند.

70درصد بیماران ام‌اس خراسان شمالی زنان هستند
کارشناس بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:70درصد بیماران ام‌اس این استان زنان هستند.   
مهری فرشاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که تعداد بیماران ام‌اس در ‌سال‌جاری نسبت به‌ سال‌گذشته افزایش یافته است، افزود: طی‌سال جاری 235نفر به این بیماری مبتلا هستند، این در حالیست که این تعداد در ‌سال گذشته 230نفر بوده است.   
وی با بیان این‌که میزان ابتلای خانم‌ها به این بیماری 3 برابر آقایان است، ادامه داد: هنوز دلیل قطعی بروز این بیماری مشخص نشده است اما ژنتیک، استرس، عوامل محیطی و کاهش ویتامین D در بروز این بیماری تاثیرگذار است.   
فرشاد تأکید کرد: تغذیه مناسب، مصرف میوه و لبنیات و دوری از استرس و تنش‌های محیطی یکی از مهم‌ترین عوامل در جلوگیری ابتلا به این بیماری است.   

مردم بلوچستان پیوندی تنگاتنگ با درخت نخل دارند
دانشیار دانشگاه سیستان‌وبلوچستان گفت: خاک ناحیه بلوچستان استعداد رشد و پرورش همه نوع خرما به‌خصوص انواع مرغوب آن مثل مضافتی و ربی را دارد.
ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: عمده نخلستان‌های استان در بلوچستان به‌خصوص در حوزه سراوان، سرباز و ایرانشهر است.
به گفته وی، در بلوچستان نخل به مفهوم واقعی درخت زندگی است زیرا غذای اصلی مردم این ناحیه خرما و فرآورده‌های آن است.
وی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مردم منطقه با محصول و حتی اجزای این درخت پیوندی تنگاتنگ داشته و دارند.
وی گفت: وجود انواع مختلف خرما تنوع بهره‌برداری تهیه خوراکی‌های گوناگون و ده‌ها استفاده جنبی از این درخت حیات‌بخش نقش شگفت‌انگیز نخل  را در زندگی بلوچ نشان می‌دهد.
ابراهیم‌زاده تصریح کرد: می‌توان با ایجاد صنایع جنبی و دسته‌بندی بر میزان صادرات و ایجاد اشتغال در استان به نسبت زیادی افزود.
وی اضافه کرد: به‌طور معمول از برگ درخت خرما برای مصارف گوناگون استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مردم منطقه بلوچستان غذاهای مختلفی با خرما درست می‌کنند و خرما اصیل‌ترین غذای آنهاست.
دانشیار دانشگاه سیستان‌وبلوچستان در پایان گفت: محصول خرمای بلوچستان زمینه رقابت با انواع مختلف آن در کشور را دارد و حتی به دلیل مرغوب بودن گاهی اوقات این محصول را در جعبه‌های مختلف با عنوان محصولات خرمای دیگر شهرها به بازار عرضه می‌کنند.


تعداد بازدید :  93