شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
اختلاف درآمد ایران با سایر کشورها

گروه اقتصای شهروند| سال‌های زیادی است که بحث تفاوت حقوق و دستمزد و همچنین قیمت کالاها در ایران و سایر کشورها میان مردم داغ است. طی هفته‌های اخیر گزارش‌های زیادی در مورد میزان درآمد و نحوه کارکردن شهروندان سایر کشورها در رسانه‌ها منتشر شده که حاکی از وجود اختلاف زیادی میان درآمد ایرانی‌ها و آنهاست. در این‌باره نظر تعدادی از شهروندان که هر یک این موضوع را از زاویه‌ای بررسی کرده‌اند، می‌خوانیم.
 جمشید: من بسیاری را دیده‌ام که میگن کارفرما 300هزارتومان به آنها میده اما رسید450هزاری می‌گیره.
 یک کارمند: من که حتی قرارداد خالی امضاکردن کارمندان و کارگران و دریافت پول کمتر از مزد اداره کار رو هم دیدم.
  حبیب: با این همه تفاوت چگونه ادعا می‌کنیم کشور درحال توسعه هستیم تا کی باید واقعیت‌ها را از مردم پنهان کرد.
  مریم از کرج: تا حالا امتحان کردید حقوق به ریال بگیرید و به دلار خرج کنید. زندگی رنگش عوض می‌شه. حقوق ماهانتون همون چند روز اول تموم می‌شه و از شر نگهداریش راحت می‌شید. بعد می‌تونید با خیالی راحت تا آخر ماه و خالی از دردسر حقوق ماه بعد به تفریح، مسافرت و خارج برید.
 پويا: چرا راه ورود زن‌ها رو به عرصه دانشگاه و بازار كار اين‌قدر افسارگسيخته رها كردند كه زنان همه شاغل و به هر بهانه‌اي دنبال طلاق گرفتن هستند ولي بيشتر مردهاي جوان بيكار هستند.
  افشاری: بسیاری از مشکلات امروزی دلیلش همین مسأله ا‌ست... نون‌آور خونه که زن باشه، اقتدار و مدیریت مرد در خانواده از بین میره...
  حمید: تورم در کشورهای دیگر برای ارزاق عمومی خیلی اندک و در حدود صفره ولی در ایران تورم دو رقمی و کمر مردم و کارگران‌رو شکسته.
  یک دانشجو: قطعا می‌بایست همه‌چیز با هم قیاس شود تنها یک بعدی نوشتن و قضاوت گمراه‌کننده است.
  حسنی: اگر قرار باشد هزینه‌ها را ارزان کنند پس از کجا بیاورند عیدی‌های 20‌میلیون تومانی به مقامات میانی بدهند همین مسائل است که می‌شود معضل!
  حسام. م: وقتی به کشورهای همسایه ایران نگاه می‌کنم می‌بینم نه نفتی دارن نه این همه منابع. پس چه‌جوری این همه پیشرفت کردن. مسئولان حق این مردم این زندگی نیست.  
  مهدی: همش میگن بنزین و سایر فرآورده‌ها تو ایران خیلی ارزونه. یکی نمیگه درآمد تو ایران چنده تو کشورهایی که بنزین گرونه چنده؟
 یک کارگر: کارگران مظلوم‌ترین قشر در جامعه امروز ایران هستن برای حرفشان ارزشی قایل نیستند که هیچ با کوچکترین اعتراضی تهدیشان هم می‌کنند کارگر هم مجبور است همه‌چیز را تحمل کند.
  عباس: انصاف چیز خوبی است. آن‌قدر مردم خودرو خریده‌اند که خیابان‌ها پر شده از خودرو. آن‌قدر زمین‌های زراعی و شالی خریده و ویلا ساخته‌اند بازهم می‌گویند ما بدبخت هستیم، ما بیچاره هستیم و ما ندار هستیم. 


تعداد بازدید :  174